Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Gen Z on väärässä, 2000- ja 2010-luvussa ei ole mitään nostalgista

Vierailija
05.05.2024 |

Vuosina 2000-2019 ei edes tapahtunut tai ollut mitään mitä nostalgisoida tai tuottaisi nostalgiaa, ei mielenkiintoista pop kulttuuria, ei mielen kiintoista tyylisuuntausta eikä mielenkiintoista muotia. Siitä huolimatta Gen Z:n on väkisin ollut pakko keksiä uusi feikki termi Frutiger Aero kuvaillakseen kuvitteellista feikkinostalgiaa 2000- ja 2010- lukuja kohtaan:

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan 2000 luvusta kun työnantajani passitti minut Windows Vista koulutukseen. Olihan se erilaista, jotenkin positiivisempaa aikaa.

Vierailija
22/52 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan se 2010-luvun alkupuolen muoti ei ollut mitään hurrattavaa. Esimerkiksi hupparit ja flanellipaidat, Adidaksen verkkarit, tiukat pillifarkut, rikkinäiset farkut, paljaat nilkat, käärityt lahkeet, sekä Converse- ja Vans-kekien ylenpalttinen käyttö. Toivottavasti se ei koskaan tule takaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikansa kutakin. Mutta ehkä vielä ei ole aika nostalgisoida 2000-luvun alkua. Katotaan joskus 2040-luvulla uudestaan. 

Kyllä se kuule on, kun tuppaa menemään 20 vuoden sykleissä, ja onhan siitä Y2K:sta jo melkein 25 vuotta! 

Olen 70-luvun lopulla syntynyt, eli Gen-X, ja olin tuohon aikaan reilu parikymppinen. Aiemmin nostalgisoin nimenomaan sitä kultaista lapsuuden 80-lukua eniten, sen jälkeen 90-lukua - mutta niin vaan on alkanut innostaa tuo 2000-luvun taiteikin! Sen ajan leffat, musa, tyylit. Tuolloin tehtiin loistavaa poprockmusaa: Radiohead, kaikki se jenkki-R&B, paljon bändejä kuten Texas, kaikki ne britti-tyttöbändit, Manic Street Preachers, Natalie Imbruglia, Britney, Kylie jne. 

Vierailija
24/52 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zoomerit tekee varmaan kaiken väärin ap:n mielestä

Vierailija
25/52 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

2000 jäljeinen "nostalgia" ei myy ja pure. Se on kylmä fakta ja todistetusti ihmiset näyttävät enemmän rahaa 70-luvun sekä kasarin ja ysärin aitoon nostalgiaan.

Vierailija
26/52 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset on vain keksineet nämä typerät vuosikymmenet ja niiden eri muodit. Itse en ajattele koskaan niitä ja valita ollenkaan vaan minulla on aina ollut oma tyylini. Olen syntynyt silloin kuin olen ja en tee siitä numeroa. Minua ei kiinnosta ihmisten keksimät turhakkeet. Olen syntynyt tänne maapallolle ja elän täällä niin kuin muutkin eläimet.

Vierailija
27/52 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kuullut että kukaan kokisi 2000-lukua nostalgiseksi. Meillä ainakin teinit katsoneet kovasti Stanger Thingsiä ja nostalgisoineet lapsuutta 80-luvulla sekä ottaneet tv-sarja kasarimuodista.

Vierailija
28/52 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

90-luvussa ei ole mitään nostalgista. 90-luvun musiikki ja vaatetyyli on paskaa. 90-luvulla alkoi kaikki menemään paskaksi. 

Vierailija
29/52 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mites vuosi 1999? Onko se nostalgista? Eikö ollut enää nostalgista kun vuosi vaihtui 2000?

Se oli vain tavallista, normaalia aikaa.

Vierailija
30/52 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

2001 9/11 muutti maailmaa oleellisesti huonompaan suuntaan ja siitä lähtien on menty vain alaspäin, ihmisiä suunnilleen pidetään terroristeinä kunnes toisin todistetaan.

Suomi sen sijaan oli alkanut mennä huonoon suuntaan jo 80-luvun jälkeen kun tuli 90-luvun lama, siitä ei olla toivuttu koskaan, muuten työttömyys olisi palautunut yhtä pieneksi kuin 80-luvulla ja leipäjonoja ei olisi enää näkynyt 90-luvun jälkeen, 90-luvulla tilapäiseksi säädetyt maksut ja kulut olisivat poistuneet, kuten ajoneuvovero / tuulilasitarravero ja terveyskeskusten käyntimaksut, mutta ne ovat jääneet pysyväksi ja siitä huolimatta valtio on vain velkaantunut huikeasti koko ajan.

Nykysuomi ja koko maailmakin on kuin ruma irvikuva siitä mitä oli 80-luvulla. Kuin olisi jouduttu paratiisista helvettiin :/

Vierailija
31/52 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2000 jäljeinen "nostalgia" ei myy ja pure. Se on kylmä fakta ja todistetusti ihmiset näyttävät enemmän rahaa 70-luvun sekä kasarin ja ysärin aitoon nostalgiaan.

2000 asti länsimaat oli ihan jees!

WTC, GWOT ja 2008 finanssikriisi lopetti länsimaiden hienouden. Sen jälkeen kaikki on rakennettu valheelle.

Vierailija
32/52 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se myy. Tämän vuoksihan nyt GenZ elokuvista ja sarjoista ollaan kovaa vauhtia tekemässä uusintoja kuten Wednesday, Avatar The Last Airbender, Harry Potter ja Twilight.

Vierailija
33/52 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Jokainen sukupolvi nostalgisoi omia nuoruusvuosiansa. Se on se vaihteleva 20-40 vuoden sykli ja 2000-luku tulee pian olemaan muodissa isosti.

Puhtaasti matematiikan kannalta se ei ole sen kummempaa kuin se että ysärillä nostalgisoitiin 60-lukua. Ja onhan 2000-luvun nousukaudessa huomattavasti enemmän nostalgisoitavaakin kuin ysärin lamassa.

Vierailija
34/52 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä hyvä pointti. Nuorten kannattaisi tutustua paremmin 80-lukuun jos haluvat oikeaa ja aitoa nostalgiaa. Mutta post 2000 ei ole mitään.

Minä en taas ymmärrä mitä hienoa 80-luvussa oli. 

Vierailija
35/52 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä hyvä pointti. Nuorten kannattaisi tutustua paremmin 80-lukuun jos haluvat oikeaa ja aitoa nostalgiaa. Mutta post 2000 ei ole mitään.

Minä en taas ymmärrä mitä hienoa 80-luvussa oli. 

Musiikki, elokuvat, muoti, kulttuuri, meininki ja vibat. Se oli värikästä, iskyvää ja menevää aikaa jolloin pystyi olemaan huoleton eikä tarvinnut vielä murehtiä ilmastomuutoksesta, lamasta, valtionvelasta ja maailman sodista.

Vierailija
36/52 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakaan se 2010-luvun alkupuolen muoti ei ollut mitään hurrattavaa. Esimerkiksi hupparit ja flanellipaidat, Adidaksen verkkarit, tiukat pillifarkut, rikkinäiset farkut, paljaat nilkat, käärityt lahkeet, sekä Converse- ja Vans-kekien ylenpalttinen käyttö. Toivottavasti se ei koskaan tule takaisin.

Vielä 90-luvulla niitä yläkouluikäisiä jotka kulkivat verkkareissa pidettiin vähän jälkeen jääneinä. Hupparin hupun päähän laittamista pidettiin jo lähinnä keharin touhuna. Eikä ne päässä kulje nykyäänkään kuin narkkarit jotka piilottelevat vartijoilta ja varsinkin velkojen perijöiltä.

Vierailija
37/52 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsivätkö silloin myös ne kiltit pojat mukaan juhlimaan ja pitämään hauskaa? 🥺

Vierailija
38/52 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kun luulin että nostalgia on fiilis...

Ja pyh 2000- luku mitään ole 1000- luku se vasta jotain oli !

Vierailija
39/52 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kuin väitetään että nuorille 2000-luku ja 2010-luku olisi nostalgista, niin onko kukaan oikeas tavannut henkilöä joka kokee nostalgiaa mihinkään 2000-luvun jälkeiseen? Ainakin ne nuoret jotka olen tavannut nostalgisoivat 80- ja 90- lukua aivan kuten heidän omat vanhempansakin.

Vierailija
40/52 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

%F0%9F%85%A5