Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitkäaikaistyötön eläkeelle 64 v

Vierailija
05.05.2024 |

Netissä lukee:

"Jos olet ollut pitkään työttömänä ja saanut peruspäivärahaa Kelasta tai ansiosidonnaista päivärahaa työttömyyskassasta, voit saada Kelasta niin sanotuilta lisäpäiviltä vanhuuseläkkeen hieman aikaisemmin. 

Voit saada vanhuuseläkettä lisäpäivien perusteella 64-vuotiaana, jos olet syntynyt ennen vuotta 1962."

Oletko hakenut? Itselläni eläkeikä 64 v 6 kk, joten puoli vuotta aiemmin on mahdollista tähän. Miten sille puolen vuoden ajalle käy, se ei kerrytä eläkettä? 

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysypä omalta eläkeyhtiöltäsi. Sieltä neuvovat.

Vierailija
2/8 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanteeni. Olisin voinut jäädä  huhtikuun alussa eläkkeelle mutta eläke olisi pysyvästi pienentynyt 0,4% jokaiselta kk,ennen omaa varsinaista eläkettä joten koska olen ansiosidonnaisella vielä  ja liitto jatkoi 100pv rahaa (lokakuun puoleenväliin) niin  päätin että jään eläkkeelle vuoden lopussa kun täytän 65v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap,  et sinä olisi voinut jäädä huhtikuussa eläkkeelle,  vaan vasta 64 v ja 6 kk,  jos olet kerran syntynyt 1960 huhtikuussa. 

Eli jos jäät tai olet varhaiseläkkeellä nyt,  saat varhaiseläkettä + päivärahoja sinne marraskuun 1. päivään saakka, kunnes ensimmäinen vanhuuseläke tulee

Vierailija
4/8 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuokin etu sorvattu kivasti suurille ikäluokille ja samalla estetään nuoremmilta sama mahdollisuus. Olen itse pieniä ikäluokkia ja me kärsimme kaikkein eniten: eläke alkoinkertymään vasta 23-vuotiaana mutta eläkkeelle et pääse ennen kuin olet lähes 70.

Vierailija
5/8 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuokin etu sorvattu kivasti suurille ikäluokille ja samalla estetään nuoremmilta sama mahdollisuus. Olen itse pieniä ikäluokkia ja me kärsimme kaikkein eniten: eläke alkoinkertymään vasta 23-vuotiaana mutta eläkkeelle et pääse ennen kuin olet lähes 70.

Niinhän se alkoi 60-luvulla syntyneilläkin eläke kertymään vasta 23-vuotiaana ja eläkkeelle pääsee vasta 64 - 66 vuotiaana jos silloinkaan. 

Vierailija
6/8 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap,  et sinä olisi voinut jäädä huhtikuussa eläkkeelle,  vaan vasta 64 v ja 6 kk,  jos olet kerran syntynyt 1960 huhtikuussa. 

Eli jos jäät tai olet varhaiseläkkeellä nyt,  saat varhaiseläkettä + päivärahoja sinne marraskuun 1. päivään saakka, kunnes ensimmäinen vanhuuseläke tulee

Tarkoitat varmaan minua joka aloitti Tilanteeni.... viestin. En ole ap, olen syntynyt 1959.

Vierailija
7/8 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

1968 syntyneenä alin eläkeikä 66v8kk, tavoite 70 v.

Repikää siitä, järjestelmän luoneet ja kassan ryöstäneet suuret ahneet ikäluokat. Olette tämän maan syöpä.

Vierailija
8/8 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömänä työnhakijana voi olla 65v asti.