Heti lämpimien kelien tullessa nilkkani ja jalkapöytäni alkavat turpoamaan. Mikä avuksi?
Kaikki neste kerääntyy nilkkoihin, jalkapöytiin ja varpaisiin. Kevätkenkäni eivät enää mahdu jalkoihini. Oikein tunnen tässä istuessani, miten nilkkojen koko suurenee eivätkä nilkat ole enää niin taipuisat.
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Lääkäriltä voi pyytä reseptin nesteenpoistolääkitykseen.
Onko reseptillä saatava lääkitys diureetti? Mutta vahvempi kuin apteekin käsikauppalääkkeet, kuten Nestemin? Toimisiko kotikutoinen nesteenpoisto, eli runsaasti kahvia ja suolat minimiin?
Liikaa suolaa ruokavaliossa. No niin, nyt on se hetki, kun sinun pitää suuttua minulle ja olla uskomatta tätä asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkäriltä voi pyytä reseptin nesteenpoistolääkitykseen.
Onko reseptillä saatava lääkitys diureetti? Mutta vahvempi kuin apteekin käsikauppalääkkeet, kuten Nestemin? Toimisiko kotikutoinen nesteenpoisto, eli runsaasti kahvia ja suolat minimiin?
On vahvempi kuin reseptitön. Suolaa kannattaa aina vähentää, mutta runsas kahvinjuonti taas nostaa verenpainetta.
Kertoo siitä, että maksa ja munuaiset eivät toimi hyvin.
Ananas on luonnonmukainen diureetti.
Suolankäyttö minimiin samalla.
Älä syö sokeria äläkä mitään hyvää. Laihduta.
Mulla turpoo koko keho. Olen varpaista naamaan aivan pöhössä. Nättiä. Se laskee tunnissa parissa, jos pääsen erittäin hyvin viilennettyyn tilaan.
Syytön kilpirauhasen vajaatoimintaa tästä.
Onko sinulla istuma- tai seisomatyö? Tukisukat auttavat ja jalkojen nostaminen ylös tauoilla. Kävely- tai pyöräily auttaa kaventamaan nilkkoja ja saa nesteen liikkeelle, tätä joka päivä 2-3 tuntia.
Amputointi polven kohdalta. Eipä enää nilkka jalkapöytä turpoa.
Asun itse kuumassa ilmastossa ja jos en käytä hyvälaatuista suolaa tarpeeksi, keho turpoaa.
https://www.kidney.org/atoz/content/hyponatremia#:~:text=Sodium%20is%20….
Sodium is an important mineral that helps balance the amount of fluid (water) in your body. It also helps your nerves and muscles to work properly. When the sodium level in your blood is too low, extra water moves into your cells and makes them swell (get bigger). This can be dangerous, especially in the brain where there is not a lot of room to expand
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla istuma- tai seisomatyö? Tukisukat auttavat ja jalkojen nostaminen ylös tauoilla. Kävely- tai pyöräily auttaa kaventamaan nilkkoja ja saa nesteen liikkeelle, tätä joka päivä 2-3 tuntia.
Anteeksi, mutta tämä nauratti. Mitä muuta työtä voi olla, kuin istuma- tai seisomatyö? Makuutyö?
Vierailija kirjoitti:
Asun itse kuumassa ilmastossa ja jos en käytä hyvälaatuista suolaa tarpeeksi, keho turpoaa.
https://www.kidney.org/atoz/content/hyponatremia#:~:text=Sodium%20is%20….
Suosituksia hyvälaatuisesta suolasta?
Puhdistamon elektrolyyttijauheissa on oikeat suhteet elektrolyyteille kun niiden tarve lisääntyy eli pelkkä suola ei tosin riitä vaan tarvitaan kaikkia 😊
Minulla on tuo sama vaiva. Tukisukat ja Pycnogenol-tabletit (luontaistuote) ovat auttaneet.
Edelleen se sama nesteenpoistolääke. Mulla on se käytössä jalkojen turpoamiseen. Alkoi ensin kesäkuumalla ja lentokoneissa, jolloin söin sitä vain kuuriluontoisesti, mutta nykyään syön sitä jatkuvasti. Mulla korkea verenpaine ja ylipaino, sekä seisomatyö, aiheuttavat altistumisen turvotukselle.