Hyvätuloiset, onko asioita joissa säästätte vaikka ei välttämättä tarvitsisi?
Itse en käytä taksia, vaikka se joskus olisikin paljon nopeampi ja helpompi vaihtoehto kuin julkisilla kulkeminen. Kaupassa suosin yleensä kaupan omia halvempia merkkejä. Matkustaessa menen yleensä keskitason hotelleihin. En käy elokuvateattereissa korkeiden lippuhintojen takia, vaikka elokuvia paljon katsonkin.
Kommentit (34)
Myytiin toinen auto pois ja ajan pyörällä aina kun se on mahdollista. Käyn ruokakaupassakin kesäkeleillä pyörällä, talvella vedän ostokset pulkalla kotiin.
Teen rakennekynnet itse.
En käytä mitään puolivalmisteita ruuanlaitossa, sillä olen tarkka kilohinnoista. Pilkon siis vihannekset itse ja esim. juustoa en osta koskaan valmiiksi siivutettuna tai raastettuna.
Kulttuuririennoissa mekin säästämme, lasten kanssa mennään yhteen hintavampaan tapahtumaan vuodessa, tyyliin Linnanmäki, Ruotsinristeily, tms.
Punalaputetut tuotteet jätän suosiolla niitä oikeasti tarvitseville, meillä on kuitenkin kahden hyvätuloisen talous.
Takseja en käytä, renkaat vaihdan itse, siivouspalveluita en osta, vanhan auton ja fillarin huollan ja pesen itse, en maksa ruuan kotiintoimituksesta, harrastusvälineet aina alennusmyynneistä, kokkaan punalaputettujen tuotteiden saatavuuden mukaan. Bruttotulot 120,000
En säästä: matkustelun kestossa (teen 2-4vkon reissuja), ruoan sisällössä, elektroniikassa, vaatteiden ja asusteiden laadussa, asunnon sijainnissa (keskusta).
Säästän: asunnon koossa (asun yksiössä), ruokaostosten ajoituksessa (ostan varastoon kun tarjous), kuljen julkisilla ja kävellen eli ei autoa, 2-3 tähden hotellit on ihan hyviä ja pidemmillä matkoilla Airbnb, harrastukset on lähes maksuttomia, en käytä mitään tekohärpäkkeitä ja hiukset leikkaan ja sävytän itse (koska saan mieluisamman ja helpommin).
Säästöt menee sijoituksiin, työt voinen lopettaa noin vuoden päästä reilusti alle 5-kymppisenä.
Vuositulot noin 250 tonnia, pakolliset kulut sis ruoka noin 1100-1300e/kk (velaton asunto)
Ei ne suuret tulot vaan pienet menot!
Tienaan nettona n. 5000 EUR/kk. Ostan punalapputuotteita aina voidessani.
Katsotaanko tuhlailuksi kun en osta halvinta työkalua rautakaupasta?
Suurin osa ostamistanu työkoneista on Ryobia, eikä halpissarjaa joka hajoaa heti.
Tietysti säästän siinä missä ikinä vaan voin. Itse tehdään ruuat ja jopa leikataan hiukset, vaikka rahat riittäisi parturiin ja kampaajaan. Palveluihin emme paljon rahaa käytetä. On tämä maa tullut kalliiksi elää vaikka sitä rahaa onkin.
Vierailija kirjoitti:
Katsotaanko tuhlailuksi kun en osta halvinta työkalua rautakaupasta?
Suurin osa ostamistanu työkoneista on Ryobia, eikä halpissarjaa joka hajoaa heti.
No työkaluissa ei tietenkään kannata ostaa halvinta paskaa. Ne hajoaa hetkessä muuten.
Muodista, sisustuksesta, epäterveellisistä herkuista, ulkona syömisestä... En meikkaa, värjää hiuksia, käytän vaatteet loppuun, ostan alejuttuja, punalappuruokaa jne.
Kannattaa muistaa että aina kannattaa säästää. Vaikka tylsältähän tuo kuulostaa mutta näin vaan on.
Aika moni ns varakas osaa käyttää rahaa oikein koska miten muuten ihmisen varallisuus voi kasvaa?
Itsellä jotain säästöjä ja onneksi heräsin tähän säästämiseen. Nykyään ainoa asia mistä en pihistä on ruoka. Tosin siihen menee hitokseen rahaa kun on kaksi teinipoikaa kasvamassa.
Biojätemaksuissa, otin BOKASHIn ja säästän jätemaksut
Tosi kiva että rikkaat vie punalapputuotteet kaupasta eikä köyhille jää!
En käytä rahaa mihinkään jonninjoutavaan. En autoon, turhan isoon asuntoon tai mihinkään pinnallisiin elintasoindikaattoreihin. Harrastuksiin laitan rahaa, koska mieluummin sitä harrastaa hyvillä kuin halvoilla välineillä.
Taksillahan muuten säästää rahaa omaan autoon verrattuna, jos sillä ei koko ajan rällää, mikäli sellaisille kyydeille on tarvetta.
Tässä olet väärässä. Minä ja hyvätuloiset tuttavamme lahjoitamme ja teemme hyväntekeväisyystyötä aktiivisesti.