Onko tuo tasoteoria oikeasta olemassa?
Mistä tietää minkä tasoisia miehiä yrittää? Mä olen niin kyllästynyt pakkeihin. Oon 46v nainen
Kommentit (54)
Miksi tasoteoria huomioi vain ulkonäön ja (miesten kohdalla) varallisuuden? Ainakin minulle tärkeintä on, että on samanlaiset seksuaaliset mieltymykset, ja että toisen kanssa kipinöi. Muunlaiset ovat minun näkökulmastani vääränlaisia, vaikka olisivat millaisia komistuksia ja varakkaita.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tasoteoria huomioi vain ulkonäön ja (miesten kohdalla) varallisuuden? Ainakin minulle tärkeintä on, että on samanlaiset seksuaaliset mieltymykset, ja että toisen kanssa kipinöi. Muunlaiset ovat minun näkökulmastani vääränlaisia, vaikka olisivat millaisia komistuksia ja varakkaita.
Molempien pitää ylittää tietty taso ulkoisesti että mieltymyksiä voi tutkailla tarkemmin.
Tavistrn kesken statusvaatimus miehille ei ole kummoinen. Töissäkäynti ja keskituloisuus ok.
Suurin osa miehistä ja naisista on taviksia ja tavikset pariutuu keskenään.
Tasoteoria on olemassa, viimeksi sain tästä todisteen nimenomaan naisten puheissa eli puhuivat isosta tasoerosta. Minusta oikeasti naiset ovat enemmän tasoista tietoisia kuin miehet, vaikka täällä naiset väittävätkin sitä vastaan.
En ihan ymmärtänyt kenelle tämä kommentti oli tarkoitettu?
Siis kommentti 39. Tämä ei toimi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No millaisia miehiä olet yrittänyt ja mitä tarkoittavat pakit?
Ihan normi miehiä oon tapaillut. Ei mItään super komeita. Ja pakit tarkoittaa ghostaamista tai yhteydenpidon harventuminen tai loppuminen kokonaan. Mutta oon itse tulossa päätökseen että vika on mussa. Luonne ja ulkonäkö ei vaan ole haluttua. :(
AP
näin se on nähtävä
Vierailija kirjoitti:
Naiset arvioi yleensä oman tasonsa väärin. Esim v...ttumainen luonne, köyhä, yh, tms pudottaa heti monta sijaa alaspäin. Ja sitten on lisäksi noi ulkonäkö yms jutut. Tämä pitää vaan hyväksyä kun naisia pisteytetään kiinnostavuuden ja tason määrityksen mukaan.
Hyvin vastenmielinen ilmiö tämä "tasoteoria". Ei ihme, että suomalaiset ovat vähenemässä ja länsimaat muutenkin rappeutumassa. Tämä on mennyt niin pinnalliseksi ja ihmisiä välineellistäväksi, pisteytyksetkin oikein! Haloo! Jotkut sitten häärivät "tasoteorian" "asiantuntijoina". Kylmää kyytiä, ihan puistattaa.
Voi rakkaat ihmiset, miettikää vähän, mikä on oikeasti tärkeää tässä elämässä. Surettaa ihan tämä "tasoteoria" hössötys.
Mutta Ap:lle tsemppiä, kyllä se oikea voi vielä löytyäkin!
Kyllä tietynlainen yhteensopivuus näkyy myös samantasoisuutena. Mutta kyllä se on sisin mikä lopulta ratkaisee, en usko että kukaan on pelkän ulkonäön kanssa parisuhteessa. Sisin monesti heijastuu ulospäin. Tietysti mukaan tulee myös kipinöinti luontaisesti näissä tapauksissa. Seksuaalisia miektymyksiäkin voi olla monenlaista yhdellä ihmisellä eli ei välttämättä ole mitään yhtä ehdotonta. Sisin ja persoona lopulta ratkaisee.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tietynlainen yhteensopivuus näkyy myös samantasoisuutena. Mutta kyllä se on sisin mikä lopulta ratkaisee, en usko että kukaan on pelkän ulkonäön kanssa parisuhteessa. Sisin monesti heijastuu ulospäin. Tietysti mukaan tulee myös kipinöinti luontaisesti näissä tapauksissa. Seksuaalisia miektymyksiäkin voi olla monenlaista yhdellä ihmisellä eli ei välttämättä ole mitään yhtä ehdotonta. Sisin ja persoona lopulta ratkaisee.
Sisin ratkaisee saman tason sisällä. Eihän tasoteoria muuta ole väittänytkään.
Vierailija kirjoitti:
Sille joka sanoi jonkun tyytyneen. Kysyin millä perusteella joku on tyytynyt, koska poikkeukset tasoteoriasta ovat harvinaisia.
Minulle on jo muodostunut lista syistä miksi tasoteoriasta poiketaan, mutta tyytyminen ei ole aina aitoa. Puolisoa voi pitää alempitasoisena, vaikka niin ei oikeasti olisi. Usein syy on ulkopuoliselle selvä, mutta hypergamiselle ei.
Hypergamia on yleisempää kuin aito tasoero toteutuneessa parisuhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämäsi kovatasoisimmat miehet löydät friendzonelta menneisyydestäsi, kun olit 20-25v.
Hmm, mitenköhän tämä olisi tulkittavissa minun kohdallani...Minulla oli tuon ikäisenä ystävissä kaksi miestä. Toinen on homoseksuaali ja toinen sellainen, jonka kanssa olimme yrittäneet suhdetta, mutta joutuneet toteamaan, että emme sopineet yhteen seksuaalisesti eikä romanttisessakaan mielessä. Molemmat ovat kyllä edelleen ystäviäni.
Ei tuossa kommentissa jota pohdit ole mitään järkeä eikä se ole tasoteoriaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sille joka sanoi jonkun tyytyneen. Kysyin millä perusteella joku on tyytynyt, koska poikkeukset tasoteoriasta ovat harvinaisia.
Minulle on jo muodostunut lista syistä miksi tasoteoriasta poiketaan, mutta tyytyminen ei ole aina aitoa. Puolisoa voi pitää alempitasoisena, vaikka niin ei oikeasti olisi. Usein syy on ulkopuoliselle selvä, mutta hypergamiselle ei.
Hypergamia on yleisempää kuin aito tasoero toteutuneessa parisuhteessa.
Heidän tasoeronsa on pieni. En keksi mitään syytä miksi kyse olisi ollut tyytymisestä.
Hmm, mitenköhän tämä olisi tulkittavissa minun kohdallani...Minulla oli tuon ikäisenä ystävissä kaksi miestä. Toinen on homoseksuaali ja toinen sellainen, jonka kanssa olimme yrittäneet suhdetta, mutta joutuneet toteamaan, että emme sopineet yhteen seksuaalisesti eikä romanttisessakaan mielessä. Molemmat ovat kyllä edelleen ystäviäni.