Työtön kertoo Ylelle työllistyvänsä Tori myynnillä.
Voi Otto mitä menit tekemään! Nyt tuli tälle miehelle emämoka. Työkkäri ei katso hyvällä jos kertoo koko kansalle Tori-myynnin käyvän lähes päivätyöstä. Pahimmassa tapauksessahan Kela voisi periä jo maksetut työttömyyskorvaukset pois vuosien ajalta.
Kommentit (92)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä nyt kaikesta kateellinen persu löysi ruodittavaa sunnuntaihin. Myy käytettyä tavaraa! Tienaa jonkun satasen kuussa! Ei hitto! Nettiin huutamaan!!!11
Surullistahan tämä on tuon myyjän puolesta. Nyt sille jää vain ne muutamat sataset.
Ei käytetyillä kirjoilla voi koskaan tulla tienaamaankaan sen enempää. Toki kaikki tulo on puhdasta kun on saanut kirjat ilmaiseksi.
Virhe. Virheen otto teki siinä, kun sanoi että ei ole lukenut yhtään kirjaa. Eli kirjat on hankittu myyntiin. Tulo ei ole puhdasta, siinä erehdyt ja lasket väärin.
Kirjat on hankittu/ saatu myyntiin. Eli hankintahinta on 0. Kun myy kirjat, jotka siis on hankittu myyntitarkoitukseen, saa 5 e. Myyntihinta - hankintahinta = myyntivoitto. Eli, 5
Divarikirjoissa on alv0.
pöljä jätkä, osisi tehnyt busineksen salassa ja hakenut toimeentulosta lisärahaa muutaman satasen kuussa ja sähkötklin sossu maksaa
tekeee vaan uuden tilin esim bank norwegian tai Suomeen toisen tilin, ei kelan ja työkkkärin tarvii nähdä sun muita tilejä, sinne kaikki ylimääräiset tulot
Vastahan oli mediassa miten erään kirjailijan päivärahat oli evätty kun oli mennyt someen kirjoittamaan kirjaprojektistaan.
Itse opiskelin avoimessa amkissa työttömyyden ohella. Työkkäri oli todella tarkka opintopisteistä. Ei saanut liikaa suorittaa kursseja. Täytyi olla työmarkkinoiden saatavilla ja valmis ottamaan kokopäivätyön.
Tää kirjahemmo teki sen virheen että meni kuvailemaan miten paljon hänen toritouhut vie aikaa ja mitä tienaa. Toisaalta 8 tunnin kirjamyynti ei estä tekemästä kokopäivätyötä. Vuorokaudessa on 24 tuntia. Myös se oli moka kertoa että hommaa kirjoja pelkästään myyntiin, ei omaan käyttöön. Uskon että tuohon voivat tarttua. Ainakin niin että pyytävät selvityksen asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Neljä verorahoitteista toimittelijaa tarvittiin mitättömän jutun näpyttämiseen.
Tuohan oli kiinnostava juttu aiheesta josta ei kirjoiteta usein. Toisaalta olisi ollut mukava kuulla että miksi on ns. työtön kun kerran kykenee yrittäjämäiseen toimintaan. Eikö löydä töitä iän ja ulkomailla vietettyjen vuosien takia vai nirsoileeko töistä.
Miksi ihmiset alkaa mafiosoiksi, vaikka samalla effortilla tekisi hyvää tiliä ihan laillisestikin, ilman pelkoa kalanruoaksi päätymisestä?
Osa ihmisistä tarvitsee ne suhmuroinnista saadut kiksit. Saman asian tekeminen verokortilla tai yrittäjänä ei kelpaisi ollenkaan. Ei kai tuntuisi samalta.
Monessa menestyneessä yrittäjässä on sama piirre, vaikka aika laillisesti toimisivatkin. Ihme säätöä jokaisen omankin ostoksen kohdalla, koska kaiken pitää olla hyvä diili. Se on niille peliä ja päihde.
Eikö ole hyvä, että pysyy kiinni yhteiskunnassa ja tahtoo tienata rahaa?
Työttömän työnhakijan tulee hakea töitä kaikki päivät. Se on se pointti.
Olin jonkun aikaa työttömänä työnhakijana. Suunnitelmaani kirjattiin oikein ylös, että pidän yllä valokuvaus- ja kirjoitustaitojani, olenhan toimittaja.
Minut yritettiin passittaa paikalliselle työpajalle imuroimaan sohvia. Tämän haastattelun yhteydessä myönsin kirjoittavani päivittäin. TE ilmoitti KELA:lle minun olevan todennäköisesti kirjailija. Asian tutkimisen ajaksi työttömyystukeni katkaistiin. Kuukauden tutkittuaan totesivat, etten ole kirjailija, ja sain jatkaa työttömänä työnhakijana.
Vierailija kirjoitti:
Olisikohan mitään ideaa, jos työkkäri kannustaisi tähän lisätuloon pienyrittäjyyden kanssa ja siinä olisi vaikka juuri tuo 500 euron suojaosa?
Työtön ei tuntisi itseään kriminaalisksi sen takia, kun koittaa voimiensa mukaan työskennellä minkä pystyy ja tämä olisi pois kuluista, mitkä annetaan toimeentulotukena ja niistäkin pienistä tuloista maksettaisiin veroja. Se auttaisi sekä ihmistä itseään, että vähentäisi tukien tarvetta kun se on "meille veronmaksajille" niin kamalaa kun joku työtön kehtaakin tehdä töitä.
Siinä olisi hyvä kannustin ja voimien ja uskon kasvaessa sitä saattaisi saada ihan oikean duunin joko itsensä työllistäen tai muualla, joka vähentäisi tukien tarvetta pidemmällä tähtäimellä.
Olen kuullut sanonnan, että nälkäisinä on vaikea muuttaa maailmaa.
Niin samaa mieltä, tuossa olisi paljon järkeä. Itselläni on paljon rajoitteita fyysisesti kun on useita sairauksia jotka valvottaa mm. Voin silloin tällöin tehdä jotain kun kivut sallii. Säännölliseen palkkatyöhön en kykene eikä kukaan palkkaa tällaista tuuliviiriä. Eläkkeelle ei päästetä. Sairauslomalla nyt aina kuukauden pätkissä. Tuollaisen yrittämisen sivutulona voisin ottaakin ja etenkin jos sillä vähänkään tienaisi tämän pienimmän mahdollisen tuen lisäksi. Mutta kun ei ei ei. Ei saa tehdä mitään jos saa tukia. Jotain välimuotoja olisi hyvä olla sillä harva ihminen on jokotai: täysin työkykyinen tai täysin työkyvytön. Työnantaja haluaa kuitenkin aina sen täysin työkykyisen, luonnollisesti. Se oikeus heille suotakoon. Miksi meidät välimaaston ihmiset hylätään ja kaikki kielletään.
Vierailija kirjoitti:
Mä saatan kirpparimyynnillä tai käsitöillä hyvänä kuukautena saada n 50-200 euroa. Sen laitan aina säästöön, että pääsisin joskus tästä oravanpyörästä.
Miksi työttömän pitäisi tehdä töitä ilmaiseksi? Kuka työläinen ottaa lisäduunia vastaan, jos se leikataan palkasta kuitenkin?
Koska ihmisen ensisijainen elättäjä on hän itse. Yhteiskunta on vasta toissijainen.
Vierailija kirjoitti:
Minä mietin mistä hän niitä kirjoja saa, esim. sen 17 laatikkoa?
Ja mitä tapahtuu niille "ei myyville" kirjoille, mihin ne laittaa?
JOS maksutta jostain saa, tuskin voi valikoida mitä ottaa/jättää.
Joskus joku divarin omistaja lehdessä sanoi, että esim. Päätalon kirjoja on paljon (lähes joka kuolinpesässä ym.) niitä eivät voi ilmaiseksikaan ottaa, koska kysyntää ei ole nimeksikään tarjontaan nähden.
Se käy keräämässä kaikki "annetaan ilmaiseksi" kirjat mitä löytyy. Että voisi myydä ne kalliimmalla. Ja jutussa vielä sanoi että hän ei itse lue mitään, joku muu olisi voinut haluta kirjat omaan käyttöön, mutta tuo trokari käy viemässä kaikki parhaat ja muille jää vain jotain valittujen palojen kokoelmia.
"Eli marjat mätänisivät vielä enemmän metsään..."
Tämä on marjayrittäjien valheellinen väite. Ei niitä marjoja pidä mätänemisen vuoksi metsästä repiä, koska myös metsän eläimet tarvitsevat jotain syödäkseen.
Toki syöntimarjat sieltä kannattaa kerätä. Taloudellisesti kannattavampaa on myydä marjat suoraan ostajille, koska maksavat paremmman kilohinnan kuin marjayrittäjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisikohan mitään ideaa, jos työkkäri kannustaisi tähän lisätuloon pienyrittäjyyden kanssa ja siinä olisi vaikka juuri tuo 500 euron suojaosa?
Työtön ei tuntisi itseään kriminaalisksi sen takia, kun koittaa voimiensa mukaan työskennellä minkä pystyy ja tämä olisi pois kuluista, mitkä annetaan toimeentulotukena ja niistäkin pienistä tuloista maksettaisiin veroja. Se auttaisi sekä ihmistä itseään, että vähentäisi tukien tarvetta kun se on "meille veronmaksajille" niin kamalaa kun joku työtön kehtaakin tehdä töitä.
Siinä olisi hyvä kannustin ja voimien ja uskon kasvaessa sitä saattaisi saada ihan oikean duunin joko itsensä työllistäen tai muualla, joka vähentäisi tukien tarvetta pidemmällä tähtäimellä.
Olen kuullut sanonnan, että nälkäisinä on vaikea muuttaa maailmaa.
Niin samaa mieltä, tuossa olisi paljon järkeä. Itselläni on
Miksi meidät välimaaston ihmiset hylätään ja kaikki kielletään.
Olen toista vuotta sairaslomalla eli kutoutustuella. Kyllä minä saan ansaita max 40 % vanhoista tuloistani. Myös KELA:lla on osittaiseen sairaslomaan mahdollisuus, jolloin saat tehdä työtä kevennetysti.
Mä saatan kirpparimyynnillä tai käsitöillä hyvänä kuukautena saada n 50-200 euroa. Sen laitan aina säästöön, että pääsisin joskus tästä oravanpyörästä.
Miksi työttömän pitäisi tehdä töitä ilmaiseksi? Kuka työläinen ottaa lisäduunia vastaan, jos se leikataan palkasta kuitenkin?