Ihmisten harhaluulot perhe-elämästä -peukutusketju
Se, että kunhan vaan kasvattaa lapsen kunnolla, niin lapsi ei ikinä tee mitään ikävää.
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Mitä tässä on tarkoitus peukuttaa? Sitä, että tuollainen luulo on vai sitä, että omasta mielestä se pitää piakkansa?
Minä oletan, että yläpeukku, jos ajattelee, että ko. luulo on olemassa. Alapeukku, jos ajattelee, että ei ole luulo vaan tosiasia. Ei peukutusta, jos ei ole ko. ajatukseen törmännyt.
Pikkulapsiajan nautinnollisuus! Näen punaista, kun joku käskee nauttimaan ajasta kun lapsi / lapset on pieniä. Mun mielestä elämänlaatu paranee huomattavasti kun lapsi kasvaa. Vauva-aikaa en ole koskaan ikävöinyt, muiden vauvoja nähdessä huokaisen helpotuksesta kun ne ei ole omia ja ne voi ojentaa "omistajalleen" takaisin. Uhmaikä oli myös ihan h*lvetillistä. Huh.
Vierailija kirjoitti:
"Helppoahan teillä on, kun on vain tyttöjä."
Joo! 😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Tyttöjen äiti sanoi minulle, "helppoahan sulla on kun on poikia. Ne ei tappele keskenään."
Jos Oliver 3 v heittää hiekkalaatikolla hiekkaa toisten lasten päälle/Isla 10 v arkailee sosiaalisissa tilanteissa tai Leevi 15 v laiminlyö läksynsä, niin nuo asiat olisivat huonon kasvatuksen syytä ja vanhempien vika. Ei siis tajuta, että hyvien ja läsnä olevien vanhempienkin lapsilla voi olla ikävää käytöstä, joka ei johdu kasvatuksen puutteesta.
Vierailija kirjoitti:
Koira sitoo enemmän kuin lapsi (näin siis av:lla moni luulee)
Tätä ihmettelen, miten jotkut kuvittelee asian olevan noin! Pienen koiranpennun voi sentään jättää esim. kauppareissun ajan itsekseen. Lasta ei voi jättää moneen vuoteen yksin! Koiranpennun voi jättää itsekseen sisälle ja lähteä itse ulos muutamaksi tunniksi pihahommiin, välillä voi käydä kurkkaamassa miten koiralla menee. Lapsen kanssa tämäkään ei onnistu vuosikausiin.
Yksilapsisia perheitä moititaan itsekkyydestä, jäävät kuulemma sisaruuden onnesta paitsi!
Mikä ihmeen oletus on että sisarukset tulisivat toimeen keskenään ja nauttisivat toistensa seurasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tässä on tarkoitus peukuttaa? Sitä, että tuollainen luulo on vai sitä, että omasta mielestä se pitää piakkansa?
Minä oletan, että yläpeukku, jos ajattelee, että ko. luulo on olemassa. Alapeukku, jos ajattelee, että ei ole luulo vaan tosiasia. Ei peukutusta, jos ei ole ko. ajatukseen törmännyt.
Minä taas ajattelen että peukku ylös pitää todellisuudessakin paikkaansa ja peukku alas ei pidä todellisuudessa paikkaansa. Tämä siis peukuttajan mielestä.
Että se on jotenkin hirveen kamalaa.
Että voit aikatauluttaa kokopäivän omien menojen mukaan
Että kaikki ihastelevat meidän lapsiperhe-elämää. Kaikki haluaisivat juuri olla kuin me. Ei ne teidän lapset ole ollenkaan niin kiinnostavia ja ihania kuin te luulette.
Vierailija kirjoitti:
Erityislapsi voimaannuttaa koko perheen. Perheessä kaikki rakastavat toisiaan enemmän, koska ovat niin viisaita erityisen haasteensa takia.
Ja jos suvussa on tällaisia, niin on hyvä idea osallistua liikakansoittamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Pikkulapsiajan nautinnollisuus! Näen punaista, kun joku käskee nauttimaan ajasta kun lapsi / lapset on pieniä. Mun mielestä elämänlaatu paranee huomattavasti kun lapsi kasvaa. Vauva-aikaa en ole koskaan ikävöinyt, muiden vauvoja nähdessä huokaisen helpotuksesta kun ne ei ole omia ja ne voi ojentaa "omistajalleen" takaisin. Uhmaikä oli myös ihan h*lvetillistä. Huh.
jep!!!
Kuvitellaan, että kaikki asiat olisivat omista valinnoista ja ahkeruudesta kiinni. Ei tajuta, että elämä voi heitellä sitruunoita eteen, vaikka kuinka olisit itse tehnyt parhaasi omalta osaltasi. Silti se puoliso saattaa vaikka lähteä toisen matkaan tai lapsi hairahtuu huonoille teille teininä. Kukaan ei voi elää toisen ihmisen puolesta. Puolisoa ei voi pakottaa jäämään tai teiniä elämään kiltisti. Ihmeen moni sivusta kuvittelee, että voi.
Lapsi on sellainen söpösti puettava "mini-me", jolle voi opettaa kivoja asioita maailmasta ja isompana harrastaa yhdessä - mikset sinäkin muka halua sellaista?
(ei sellaista unelmakappaletta voi mistään tilata, ja jokainen lapsi on uusi ihmisyksilö)