Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mietin että sukupuolten välillä taitaa olla eroja keskustelukulttuurissa. Gallup-kysely

Vierailija
04.05.2024 |

Koitan pureutua auheeseen kyselyn merkeissä.

Valitettavasti en kyennyt kyselyssä kysymään myös sitä, että riippuuko suhtautuminen kanssakeskustelijan sukupuolesta. Esim. että jos nainen keskustelee naisen kanssa, niin onko yhteisöllisyyden hakeminen se peruspäämäärä. Että esim. kunkin asian totuus on toissijainen juttu.

Suhtaudun kanssakeskustelijan viestiin:

Vaihtoehdot

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos innokkasta osallistumisesta. 

ap

Vierailija
2/21 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Justjookiva.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerä kysymys.

Vierailija
4/21 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä juttu tuli mieleen kun keskustelin erään henkilön kanssa ja kuvittelin hänen haastavan minua, mutta hän hakikin yhteisöllisyyden kokemusta, ja minä nolosti nuijin häntä maan rakoon totuuksilla:( Hänen kannanottonsa eivät perustuneet "ehdottomaan" totuuteen koska hän ajatteli vain että voisimme kokea yhteisöllisyyttä.

Että asia ei ole ihan merkityksetön.

ap

Vierailija
5/21 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ota tämä huomioon. Jos nainen esittää vääriä lukuja valtiontalouden alijäämästä, niin hänelle asia ei ole iso, koska hän saattaakin hakea sinusta ystävää ja että voisitte nyökytellä yhdessä maailman kummallisuuksille.

Ja sinä onneton sokea mies pureudut epäolennaisuuksiin ja ehkä vielä noteeraat hänet tyhmäksi.

Niin surullista. Menet yksin kotiisi ja ajatelet että on niin kurjaa.

Vierailija
6/21 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille osallistujille. Kyselytutkimus on päättynyt. Vastauksia tuli niin paljon että analysointiin menee tovi jos toinenkin.

ap

Vierailija
7/21 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä helvettiä sä AP sönkkäät.

Vierailija
8/21 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ainakin lopen kyllästynyt miesten tapaan ns. haastaa ns. faktoilla ja ns. totuuksilla. Mutta saattehan te toki debatoida itsenne keskenänne hautaan asti, jos se teille onnea tuo. Mitään suurempaa merkitystähän sillä ei ole.

Vierailija
9/21 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä juttu tuli mieleen kun keskustelin erään henkilön kanssa ja kuvittelin hänen haastavan minua, mutta hän hakikin yhteisöllisyyden kokemusta, ja minä nolosti nuijin häntä maan rakoon totuuksilla:( Hänen kannanottonsa eivät perustuneet "ehdottomaan" totuuteen koska hän ajatteli vain että voisimme kokea yhteisöllisyyttä.

Että asia ei ole ihan merkityksetön.

ap

Olen pitkästä aikaa miehen kanssa suhteessa, aikaisemmat pitkät suhteet naisia. Koen todella stressaavana sellaiset keskustelut, joista hän nauttii, ero meillä nimenomaan tässä haastamisessa/rakentamisessa. Olemme oppineet toisiltamme, mutta on tosiaan ollut stressaavaa minulle ja hänellekin. 

Ei siis kyse varsinaisista parisuhderiidoista, vaan keskustelusta/väittelystä. Minusta hyvä keskustelu ei ole sitä lajia, joka yritetään voittaa, vaan jossa yritetään rakentaa yhdessä jotain omia näkökulmia enemmän. 

N

Vierailija
10/21 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kaikille osallistujille. Kyselytutkimus on päättynyt. Vastauksia tuli niin paljon että analysointiin menee tovi jos toinenkin.

ap

Älä nyt viitsi kiukutella.

N

Vierailija
11/21 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppp

Vierailija
12/21 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tämä on?

Vierailija
13/21 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kumpanakaan. 

Vierailija
14/21 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on haasto? Haasteen, haastamisen ja haaskan kyllä tiedän.

Vierailija
15/21 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kumpikaan.  Muut eivät ajattele kuin sinä. Mieti mitä muita vaihtoehtoja voi olla.

Ja keskustelu on vaihtelevaa.

Vierailija
16/21 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelutyylejä on tutkittu jo vaikka kuinka monta vuosikymmentä. Yleensä tulokset on olleet tämän suuntaisia mitä ap esittää, että sinänsä olet oikeilla jäljillä. 

Vierailija
17/21 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Ole hyvä. Oli ilo osallistua.

Vierailija
18/21 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskustelutyylejä on tutkittu jo vaikka kuinka monta vuosikymmentä. Yleensä tulokset on olleet tämän suuntaisia mitä ap esittää, että sinänsä olet oikeilla jäljillä. 

Aika niukasti on media tuonut esiin näitä tutkimuksia, mihin viittaat.

Vierailija
19/21 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut miehenä keskustelijana naisvaltaisella palstalla. Harrastukseni takia. Keskustelu on ollut siellä eritäin vaikeaa ja miltei mahdotonta. Voi sanoa näin että naisvaltainen palsta puristaa miehet ulos yksi toisensa jälkeen.

Miesvaltaisella palstalla nainen voi keskustella. Hänellä voi olla huonoja kokemuksia, siihen miten häneen suhtaudutaan, mutta minkään kollektiivisen häädon kohteeksi ei joudu.

Vierailija
20/21 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Mitä ihmettö sinä uhriudut. En ymmärrä kysymystä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yksi