Voisiko ravintolassa pyytää toista asiakasta siirtymään?
Siis ravintolassa on aika paljon vapaita paikkoja, mutta meitä on 6 ja vapaat pöydät ei ole ihan vierekkäin. Yhdessä pöydässä (2 hengen) istuu yksi ihminen. Vieressä on vapaa 4 pöytä. Tarjoilija sanoi, että alakerrassa olisi vapaa pöytä meille. Voisiko pyytää tuota yhtä siirtymään toiseen pöytään? Pääsisimme lähekkäin kaikki kuusi. Hänellä näyttää olevan jälkiruoka menossa.
Kommentit (25)
Ei ole olemassakaan paikkaa missä nainen ei kuvittele omistavansa käskytysvaltaa muihin ympärillä oleviin ihmisiin
AP Millainen poru syntyisi, jos sinulle ehdotettaisiin samaa.
Ei kai kenellekään järjellä varustetulle ihmiselle tule mieleenkään pyytää jo aterioimassa olevaa vaihtamaan pöytää.
Ja onhan se aina noloa, jos toinen on tullut aikaisemmin paikalle, valinnut itselleen mieluisan pöydän ja sitten pyydetään vaihtamaan paikkaa toisten mukavuuden vuoksi. Yksin ilman seuraa aterioimisen ei pitäisi tehdä kenestäkään heittopussia.
Vierailija kirjoitti:
Ja siis kukaan ei kyseenalaista sitä että ap on muka kesken tilanteen vääntämässä tänne aloitusta, sen sijaan että yrittäisi kysyä paikan päältä :D
Hyvä havainto. Olen ap. Tällä kertaa käänsin jutun toisinpäin. Oikeasti siis istuin yksin syömässä ja kuuden hengen seurueesta yksi tuli pyytämään, että siirtyisin toiseen pöytään, kun heitä on kuusi! Vieressä oli kaksi neljän hengen pöytää vapaana ja kuulin kun tarjoiluja oli tarjoilija ohjannut jo aiemmin heitä alakertaan. Katsoin kummeksuen ja lähtivät sinne alakertaan. Vaikka olen yksin haluan syödä rauhassa loppuun asti, kun ravintolaan olen tullut.
Hyvä keskustelu tänne näytti muodostuneen.
Jos hänellä on ruokailu kesken niin ei. Jos olisi vaikka lasillisella ollut, niin olisit voinut ehdottaa sitä. Et pyytää.