Onko savolaiset kieroja?
Miten se näkyy vai onko ne niin kieroja, että sitä ei huomaa?
Kommentit (26)
Eivät he kieroja välttämättä ole. Sen sijaan umpikieroja kylläkin.
Kyllähän myö vähän ollaan. Ihminen voi olla myös hyvällä tavalla kiero. Voi auttaa toista kieroilemalla, niin, ettei hän saa tietää. Voi vitailla kierosti hyvin hyvää mieltä tuottaakseen jne.
Vierailija kirjoitti:
Itse p-karjalaisena ajauduin työasioissa savolaisen kanssa pitkään kestäneeseen tiiviiseen yhteyteen, ja eipä tosiaan oikein sujunut! ihan eri aaltopituus kun itse olin karjalaisen suora ja mutkaton, ja savolainen vihjaileva ja juurikin kiero, joku sanakirja tai tulkki olisi ollut tarpeen kyllä! :D
Minä, savolainen, olen myös suora ja mutkaton, mutta se katsotaan kai röyhkeydeksi.
Esimerkki töistä: Kysyn työkaverilta työtehtävistä tyyliin "Voitaisko jakaa homma niin, että sinä huolehdit tästä, kun olet tässä hommassa kokeneempi, ja minä yritän sitten tehdä nuo muut perässä, kokeeksi siis, jotta päästään alkuun? Mitä itse olisit mieltä? Ja vastaus oli, että meni toiselle työkaverilleen haukkumaan minua päsmäriksi.
Ystävälliseen lähentymiseen saa sitten tuollaisen vastineen.
Kun olen sanonut, että sano sinä miten homma hoidetaan, niin heti on minulle yritetty työntää kolmen ihmisen työt, ja itse vihellellään vaan sen näköisenä, että hupsista, mites nyt noin...mitäs tämä muuta on kuin kieroilua? Ja eivät ole olleet savosta kotoisin. Yleinen ilmiö on ollut. En ole mikään naiivi tai tyhmä, jota höynäytellään, vaan avulias ja hyvää työilmapiiriä luova.
Vierailija kirjoitti:
Puhuvat pahaa selän takana. Ovat kateellisia ja kyräilevät.
Tuo ei ole kieroutta, vaan ilkeyttä, mikä yhdistää kaikkia Suomen heimoja.
Ollaan niin kieroja ettei edes huomaa. Hyväuskosten kusetus on verissä.
Eivät ihmiset muualla ole sen kummempia.