Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Punkit ei vaan takerru ohikulkiessa, vaan kävelevät myös luokse.

Vierailija
04.05.2024 |

Siis, jos istuu paikallaan, lähellä olevat punkit aistivat ihmisen ja tulevat lähietäisyydeltä ihmisen luokse. 

Olen testannut. Laittanut punkit pöydälle ja hönkinyt eri suunnissa. Kyllä se tuli hiilidioksidia kohden aina. 

En kyllä mene minnekään viltin päälle istumaan ruohikkoon. 

Ja kyllä, asun punkkialueella Turussa. Rivarimme hoidetulla takapihan nurmikolla on runsaasti punkkeja. Viime kesänä 1,5 metriä takaovesta sain punkit kävelemään itsessäni, vaikka olin siinä vain muutaman minuutin. 

Mieheni suvun mökki on Nauvossa. Siellä on myös valtavasti punkkeja. Siellä on pakko kulkea matalan ruohikon läpi. Varotoimista huolimatta lapseni sai siellä todella pienen punkin kiinnittymään itseensä. 1-4 -vuotiaana en suostunut menemään sinne lasten kanssa ollenkaan. Useita punkkeja kulkee aina housuissa (jotka ovat aina valkoiset, jotta punkin huomaa)

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teidän alueellanne on punkkeja vain joskus harvoin esim koirissa tms, niin 20 vuoden kuluttua niitä onkin sitten paljon ja ihmisissä. 

Tiedän 2 Turun saaristossa borrelioosin saanutta, jotka joutui siksi työkyvyttömäksi ja kolmannen, joka tekee vaivaisena töitä. 

Varokaa. Vain joka toiselle borrelioosin saaneelle tulee rengas. 

Vierailija
2/5 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos teidän alueellanne on punkkeja vain joskus harvoin esim koirissa tms, niin 20 vuoden kuluttua niitä onkin sitten paljon ja ihmisissä. 

Tiedän 2 Turun saaristossa borrelioosin saanutta, jotka joutui siksi työkyvyttömäksi ja kolmannen, joka tekee vaivaisena töitä. 

Varokaa. Vain joka toiselle borrelioosin saaneelle tulee rengas. 

En tiedä, onko kahdelle noista tullut rengasta vai ei, mutta toinen borrelioosista työkyvyttömäksi joutunut oli saanut "omituisen renkaan", jossa ei ollut punkkia. Olettaa, että se oli jo pudottautunut tai oli vahingossa raapinut sen irti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aloittaja ja tiedän, että kaikkiin ei punkit tarraa. Tätä pitäisi jonkun tutkia tarkemmin. 

Siellä Nauvon miehen suvun mökin lähellä viettää kesää ihmisiä, joilla ei koskaan ole ollut punkkia. Jotkut jopa telttailevat siellä. Yksikin pariskunta sanoi, että kissassaan on päivittäin lukuisia punkkeja, mutta heillä ei koskaan. 

Minä ja lapseni saamme todella herkästi punkin, mieheni saa kerran kesässä, vaikkei ihan kauheasti varo. Miehen täti kerran 5 vuodessa. 

Mustikan varvuissa viihtyvät heinän lisäksi. 

Vierailija
4/5 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Turussa Hannunniitussa naapuri sanoo, että koirasta saa joka ulkoilun jälkeen nyppiä punkkeja.

Toinen naapuri ei päästä kissaansa kesällä ulos, kun se tuo aina punkkeja. (Karkaa joskus kyllä)

Vierailija
5/5 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua puri jo punkki tänä keväänä. Näin aikaisin ei ole koskaan ennen niitä näkyillyt täällä aiemmin. Kaupungin puistot ja viheralueet kyseessä.