Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi täällä on niin paljon vihaa työttömiä kohtaan.

Vierailija
03.05.2024 |

Kun kuka tahansa voi joutua työttömäksi ilman omaa syytään.

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suuttumus on vain harmin heikko jatke. On paljon helpompi olla vihaiinen toiselle kuin kertoa tälle olevansa loukattu.

Itse lisäisin osa-aika työtä. Ja katsoisin mitä tapahtuu. Sekä työkokeilun ja palkkatukea kokeilisin myös kovemmalla buuustilla. 

Vierailija
42/69 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tyypillinen agenda tietyillä ihmistyypeillä. Painetaan alas heitä, joilla menee huonommin, saaden kokea itse olevansa jotenkin parempi. Kaadetaan oma huono olo muiden niskaan, jotta ei tarvitse itse selvittää pahoinvointinsa syytä. Esim: Naapurin Matti se vaan loisii työttömänä kotona, sohvalla maaten , kun MINÄ paiskon 100h viikossa töitä. ( Matti käy hoitamassa 95v isäänsä, koska ei saa apua.)  KAIKKI työttömät ovat lusmuja, työtä vätteleviä laiskoja, kaljaa kittaavia  vetelyksiä.  Naapurin akkakin vaan loisii kotona. ( Marja on 62v, hoitaa 96v äitiään, ei saa kotiapua, koska äidin jalat toimivat, mutta pää ei).  Itse hoidan 92v isääni, hän ei täytä pisteitä, jotta saisi apua. Hoidan omakotitalon pihahommat, siivoukset ja kauppa- asiat, laskut, kaiken. Omassa asunnossani käyn vain kääntymässä. Olen kuullut olevani laiska lusmu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokkarit ja ek näitä tehtailee.

Ek elää vielä kaasuputkiaikaa ja toiveajattelee, että kaikki palaavat siihen vanhaan työpaikkaan takaisin eli takaisin kaasuputken ääreen valtiolle.

Oikeistopolitiikka on aina taantumuksellista ja haikailee vanhojen aikojen perään jolloin ei tarvinnut juuri välittää työntekijöistä vaan kerätä maksimivoitot ilman sen kummempaa vastuuta. Poikkeuksia tosi on. Ajatusmaailma kuitenkin pohjautuu vankkaan perinteeseen. Vasemmiston politiikka taas on edistyksellistä ja haluaa jakaa työn ja luonnonvarojen tuotoksia ja ihmisoikeuksia ym. tasaisemmin kaikille. Perusjuttuja niille jotka eivät tiedä tai halua ottaa selvää.

Vierailija
44/69 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpönlöpöt sinulle joka väittää että ansiosidonnainen on noin 60% palkasta!

Minun palkkani on BRUTTONA  noin 1000€/kk. Koska työ on osapäivätyötä, maksaa kassa päälle noin 500€ BRUTTOONA.

Jäin hiljattain työttömäksi ja ansiosidonnaisen oli 400€ kuukaudelta.

Kaikki kevään aikana voimaan tulleet hallituksen heikennykset koskevat melkeen meitä kaikkia.

Vierailija
45/69 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja uusia työpaikkoja ei ole vain?? Etkö pysty kouluttautuu uuteen työhön.. Et kun olen patalaiska TYÖTÖN!!

Vierailija
46/69 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hallituksen aivopesu toimii. Annetaan vaikutelma, että työttömyyden kustannuksiin menee mielettömät määrät rahaa, vaikka kaikista sosiaalietuuksista puhdasta työttömyyskorvausta on 5 prosenttia!

Kyllähän siihen menee, syynä tosin nämä aktivointitemput palavereineen ja paperinpyörittelyineen joita on koko ajan vain lisätty.

Vierailija
47/69 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata vastata, ovat provoilijoita, tai ehkä vain yksi, mieleltään sairas.

Vierailija
48/69 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömät on kätevä syntipukki. Voi sulkea silmät rakenteellisilta ongelmilta, kuten työnantajien vastuulta ja koulutuksen esteiltä.

Vierailija
49/69 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työtön on alhaisin olento maanpäällä.

Vakiohan on itsekin pitkäaikaistyötön, että tiedä mikä on motiivi.

Vierailija
50/69 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko holokaustin ensi airuita. Kohtako uunit hohkaa. 

Vierailija
51/69 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se tullut selväksi, että niitä työpaikkoja ei vaan ole tarpeeksi. Joskus aikoinaan on ollut "liikaakin". Mitä silloin tehtiin oikein?

Vierailija
52/69 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ääliöt vastaa viesteihin. 

Vierailija
53/69 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En inhoa ketään joka oikeasti hakee töitä kun on työtön, mutta inhoan niitä jotka eivät edes yritä. Jos olet ollut 10 vuotta työttömänä niin kuntouttavaan työtoimintaan, työkokeiluun tai palkkatukityöhön, sitä kautta lähtee se elämä eteenpäin.

Olet niin pihalla kuin voi olla, sitä kautta se lähtee varmaan yhdellä sadasta. 

Vierailija
54/69 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaan itsekin itseäni. Ja koko tätä sairasta yhteiskuntaa.

Vierailija
55/69 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työtön on alhaisin olento maanpäällä.

Ei ole, vaan ahne yrittäjä joka ei palkkaa työtöntä töihin.

Vierailija
56/69 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstalaiset vihaavat kaltaisiaan, omaa viiteryhmäänsä.

Vierailija
57/69 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska työttömille ollaan kateellisia siitä, että he jotka saavat melkein 600 euroa kuukaudessa tekemättä yhtään mitään, he elävät kuin kuninkaat ja voivat maata joka päivä sohvalla ja juoda kaljaa, sekä sylkeä samalla kattoon. Mutta heidän itsensä kohtalo on herätä joka aamu varhain ja toistaa typerää kellokortin leimausrituaaliaan vuosikymmenestä toiseen, koska he ovat päättäneet valita toisin ja uhrata suuren osan elämästään olemaan jonkun toisen orjana, jotta saisivat siitä rahaa elämiseen ja tietenkin muiden painostuksesta, koska "pakkohan niitä töitä on tehdä". Työttömät ovat taas hyvin älykästä porukkaa ja tietävät sen tosi asian, että ei mitään töitä tarvitse tehdä.

Vierailija
58/69 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taustalla pelko joutua itse työttömäksi. 

Psyyke ei kestä ajatusta siitä, että omakin tulevaisuus on oikeasti epävarma, joten ihminen keksii mielessään syitä sille miksi itselle ei voi käydä huonosti, vaikka muille voi. 

Joten liitetään työttömiin negatiivisia mielikuvia, joilla perustellaan heidän työttömyytensä. 

Moni tekee tätä myös sairauksien kanssa. "En voi sairastua, koska olen hoikka enkä  tupakoi. Nuo muut elivät väärin, siksi sairastuivat." 

Vierailija
59/69 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki työttömät Suomesta pitäisi poistaa aivan pyyhkimällä lattiaa työttömät on pelkkää pohjasakkaa täällä vaan vinkuu foorumilta toiselle kun on työtön oon työtön niin huvita hakea töitä mun ei ei sovi ei sovi Menkää töihin

Vierailija
60/69 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vihaan työttömiä aivan julkisesti te ootte semmoinen roskakansa että teet saisi hävittää maan päältä