Ihmisarvo. Onko mielestäsi asioita, joihin ihmisarvo sotketaan väärällä tavalla?
Jep, lähdetään siitä, että jokainen on absoluuttisesti yhtä arvokas. Niin presidentti kuin letkuissa makaava halvauspotilas.
Mutta mä kuulen ihmisarvo-sanaa sotkettavan tilanteisiin, joissa ihminen joko
-törttöilee itse
-menee jonkun uskonnon edustajien pariin ja vaatii heitä käyttäytymään oman mielensä mukaisesti, perusteluna ihmisarvo. Kristinusko kuitenkin on kaikille VAPAAEHTOINEN, ja jos arvot eivät kohtaa, niin perustakoon oman ismin
-talloo toisen ihmisen ihmisarvoa ja -oikeuksia (abortti)
Tuleeko jollekulle muuta mieleen?
Kommentit (10)
Kaikki ihmiset eivät tietenkään ole yhtä arvokkaita. Se on satu joka sopii hiekkalaatikkoikäisille ja siitä on tarkoitus kasvaa ulos kun lakkaa katsomasta pikkukakkosta. Aikuisena pitäisi jo viimeistään ymmärtää että on niitä jotka ovat hyödyllisiä ja toisessa ääripäässä pelkkiä riippakiviä jotka mielellään lahjoittaisi ulkomaille pysyvästi muiden riesaksi.
Moni lukee tuohon "törttöilee itse" lähes kaiken ja syyttää turhaan lähes kaikesta. Vai tarkoittaako se oikeaa törttöilyä esimerkiksi joku juo ja menee rattiin.
Vasemmisto haluaa edistää puhetta samasta arvosta koska ymmärtävät olevansa turhia.
Nekke ei ainakaan ole yhtä arvokas kuin joku valkoinen tai aasialainen.
Tämä unohdetaan usein.
Tietää puhuvansa aikuisen lapsen kanssa kun toinen alkaa puhumaan oikeuksista tai ihmisarvosta.
Itse näen asian niin, että kaikilla on lähtökohtaisesti arvo. Jos henkilö haluaa p*rseillä, arvoa ei ole.
Arvoa on kaikella sellaisella joka parantaa elämää. Se voi olla luonto, jokin käyttöesine tai ihminen.
Arvottomia ovat sellaiset jotka eivät tuo mitää hyvää. Myös ihminen voi olla arvoton, jopa haitallinen. Sen vuoksi heitä laitetaan lukkojen taakse pois häiritsemästä, eikä kukaan ole sitä mieltä että se olisi väärin.
Vierailija kirjoitti:
Arvoa on kaikella sellaisella joka parantaa elämää. Se voi olla luonto, jokin käyttöesine tai ihminen.
Arvottomia ovat sellaiset jotka eivät tuo mitää hyvää. Myös ihminen voi olla arvoton, jopa haitallinen. Sen vuoksi heitä laitetaan lukkojen taakse pois häiritsemästä, eikä kukaan ole sitä mieltä että se olisi väärin.
Tarkoitatko hait tamaahanmuuttoa??
Joo kuten "oikeus muuttaa Suomeen".