Sinä joka olet melkein aina yksin, mitä yleensä teet
Kommentit (40)
No normaalien yöunien nukkumisen ja töissä käymisen lisäksi käyn kaupassa, teen ruokaa, pesen pyykkiä, tiskaan, siivoan, vaihdan lakanat, silitän, leivon, neulon, luen, täytän ristikkoja/sudokuja, katson telkkaria, käyn lenkillä..
Ja usein näin iltapäiväkahvin aikaan selaan nettiä ihan vaan huvikseen ja eksyin palstallekin.
Puoliso on epäsäännöllisissä reissutöissä, eli välillä oon viikkotolkulla yksin ja välillä taas ollaan viikkotolkulla ihan helkkaristi yhdessä.
Mutta siis, silloin kun oon yksin niin onhan tuossa tuo koira, luen paljon, katson telkkarijuttuja, nyt pitäis esim. tsekata euroviisuehdokkaat läpi. Käyn kaupoilla pyörimässä, ajelen lähikaupunkeihin, käyn museoissa, syömässä, välillä dumppaan koiran johonkin hoitoon ja menen johonkin hotellilomalle pariksi päiväksi.
Viikon sosiaaliset tarpeet tulee tyydytettyä kolmen toimistotyöpäivän aikana ja pari päivää viikossa teen etänä. Vapaalla ollessani ulkoilen koiran kanssa, talvisin käyn kuntosalilla ja kesäisin käyn lenkillä 3-4 kertaa viikossa, katselen suoratoistopalveluita, pelaan tietokoneella tai konsolilla ja selailen nettiä. Joskus jos kaipaan ihmisten ilmoille, niin siihen riittää että käy kävelemässä Helsingin keskustassa.
Luen kirjoja, niissä "matkustaa" vaikka mihin, ja vaikka keiden "seurassa" :)
Pelaan tietokoneella tai treenaan kuntosalilla. Kesäaikaan pyöräilen tai käyn lenkillä.
Vietän vapaa-aikani pääosin itsekseni, omissa oloissani. Elämäni kulkee pääosin väliä työpaikka-kauppa-koti-kuntosali-koti.
Jos ei olisi työpaikkaa johon mennä, en varmaan puhuisi kenellekään sanaakaan yli vuoteen.
Itse olen kiinnostunut monenlaisista asioista: ilmailu, lentäminen, meteorologia, joskus myös vaeltaminen.
Harvemmin vain löytyy ihmsiä, jotka olisivat samoista asioista kiinnostuneita. Kesäaikaan harrastan myrskybongausta. Viime kesän upein ukkosmyrsky oli ehdottomasti kesäkuun lopulla Jämsässä.
M38
Lenkkeilyä koiran kanssa, nettiä, telkkaria, siivousta ja ruoan laittoa. Siinä se, illalla saatan lukea hyvää kirjaa.
Vierailija kirjoitti:
Töissä menee valtaosa arkipäivistä, usein etänä mutta taas enenevissä määrin toimistollakin. Iltaisin yleensä luen jotain koneella. Viikonloppuisin saatan pelata tai taas lueskella erilaisia asioita.
On minulla pari sellaista harrastustakin joiden puitteissa näkee muita ihmisiä, mutta ei siellä yleensä kovin paljoa kuulumisia vaihdeta vaan keskitytään siihen harrastukseen.
Välillä olen tosi tyytyväinen yksin, välillä toivon että olisi lähiseudulla joku jonka kanssa tehdä asioita. Ystävyyssuhteeni ovat useimmiten katkenneet siihen että en kestä lainkaan niin paljoa yhdessäoloa kuin mitä muut odottavat, alkaa ahdistaa jos pitää tavata liian usein.
Sama juttu ja varsinkin kun tosi usein/yleensä olisi pitänyt jaksaa ravata baareissa joka viikko eikä ikinä mikään muu yhteinen tekeminen oikein sopinut. Tai no, kavereita kai he enemmänkin oli eikä ystäviä, mutta enää näin keski-ikäisenä en kyllä yhtään jaksa olla aina se joka joustaa ja tekee muiden mieliksi.
Konkreettisesti olen aika harvoin yksin, koska mulla on kissa ja koira. Jos ei niitä lasketa, niin teen töitä, siivoan, laitan ruokaa, käyn koiran kanssa ulkona, rapsuttelen kissaa, viestittelen kavereiden kanssa, notkun palstalla, katson jotain true crime -sarjoja, kuuntelen podcasteja, luen kirjoja tai lehtiä, neulon jotain, käyn kaupassa yms. Joskus käyn hakemassa sapuskaa tosta lähikuppilasta ja siellä odotellessani juon lasillisen viiniä. Ravintolassa on erikseen baarin puoli ja erikseen ruokapuoli. 99%:sti istun yksin ruokapuolella. Silloin luen lehteä tai viestittelen kavereiden kanssa. Niin tai kirjoittelen ostoslistaa tms. Iäkkäät vanhemmat vievät osan ajastani, mutta eivät enää niin paljon kuin vielä jokin aika sitten.
Minä stressaan ihan hirveästi. Yhtäkkiä kaikki vanha loppui ja pitäisi rakentaa jotain uutta tekemistä tilalle.
Vauvailen - nyt aivan liikaa. Teen yhtä sun toista mitä muutkin tässä ketjussa. Yleensä en lepää mitään päikkäreitä mutta olen kärsinut stressivatsakivusta nyt niin hirveesti et tarttee taaskin mennä lepäämään.
Radio aina päällä - sitä porukat ette tainneetkaan mainita. On sukulaisia joita täytyy vähän jeesata.
Vierailija kirjoitti:
Pelaan tietokoneella tai treenaan kuntosalilla. Kesäaikaan pyöräilen tai käyn lenkillä.
Vietän vapaa-aikani pääosin itsekseni, omissa oloissani. Elämäni kulkee pääosin väliä työpaikka-kauppa-koti-kuntosali-koti.
Jos ei olisi työpaikkaa johon mennä, en varmaan puhuisi kenellekään sanaakaan yli vuoteen.
Itse olen kiinnostunut monenlaisista asioista: ilmailu, lentäminen, meteorologia, joskus myös vaeltaminen.
Harvemmin vain löytyy ihmsiä, jotka olisivat samoista asioista kiinnostuneita. Kesäaikaan harrastan myrskybongausta. Viime kesän upein ukkosmyrsky oli ehdottomasti kesäkuun lopulla Jämsässä.
M38
Täältä löytyi kuitenkin heti yksi.
Pelaan videopelejä, luen kirjoja sekä lenkkeilen koirani kanssa. Ja notkun erilaisilla keskustelupalstoilla.
Pelaan pelejä, luen kirjoja, maalaan, käyn lenkillä, siivoan, laitan ruokaa, käyn ostoksilla, jumppaan, katson telkkaria, selaan kännykkää yms.
Teen ompelutöitä, luen, teen palapelejä, laitan ruokaa, katson telkkaa, kuoputtelen takapihalla, kesällä touhuilen mökillä.
Mä jumitin miettimään mitä tarkoittaa melkein aina yksin. Olenko minä sellainen ihminen, ehkä en. Moni kuitenkin on tässäkin ketjussa luetellut asioita, mitä minusta on tosi hankala tehdä yksin, esim. käydä kulttuuririennoissa, kaupassa, kuntosalilla tai auttaa vanhempiaan.
Mä olen valtaosan päivästä yksin. Suurin osa ajasta menee nukkumiseen. N. 6 t päivässä teen töitä yksin, loppuaika menee sitten puhelimessa tai teamsissa (=jonkun kanssa). Katson Netflixiä ja surffailen netissä. Teen kotitöitä äänikirjoja kuunnellen. Nopeasti menee aika. Käyn kyllä välillä ihmisten ilmoillakin. Nytkin pitäisi mennä ruokakauppaan.
Vierailija kirjoitti:
Mä jumitin miettimään mitä tarkoittaa melkein aina yksin. Olenko minä sellainen ihminen, ehkä en. Moni kuitenkin on tässäkin ketjussa luetellut asioita, mitä minusta on tosi hankala tehdä yksin, esim. käydä kulttuuririennoissa, kaupassa, kuntosalilla tai auttaa vanhempiaan.
Mä olen valtaosan päivästä yksin. Suurin osa ajasta menee nukkumiseen. N. 6 t päivässä teen töitä yksin, loppuaika menee sitten puhelimessa tai teamsissa (=jonkun kanssa). Katson Netflixiä ja surffailen netissä. Teen kotitöitä äänikirjoja kuunnellen. Nopeasti menee aika. Käyn kyllä välillä ihmisten ilmoillakin. Nytkin pitäisi mennä ruokakauppaan.
"Hankala tehdä yksin - käydä kulttuuririennoissa, kaupassa, kuntosalilla tai auttaa vanhempiaan."
Häh?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Hankala tehdä yksin - käydä kulttuuririennoissa, kaupassa, kuntosalilla tai auttaa vanhempiaan."
Häh?
No mä en ole koskaan käynyt kulttuuririennoissa, kaupassa tai kuntosalilla, jossa ei olisi muita ihmisiä. Jos auttaa vanhempiaan, niin sitten ei ainakaan ole yksin, vaan vanhempiensa kanssa, elleivät he siis ole poissa kotoa esim. siivouksen aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häh?
No mä en ole koskaan käynyt kulttu
Okei, voihan sen noinkin ajatella. Mä kyllä mielestäni käyn yksin esim. museossa tai kaupassa silloin kun en mene sinne jonkun kanssa tai tapaamaan jotakuta. Enhän mä niiden tuntemattomien ihmisten kanssa ostoksiani tee vaan itsenäisesti, yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häh?
Heh. Kun Suurmestarissa kysyttiin, mitä teet, kun olet yksin, niin muut vastaa mas*urboin tai piereskelen ja tää yksi vastaa että käy kaupassa. :)
No mulla on 2 teiniä kotona, mutta ne menee ja tulee omiaan.
On koira, jonka kanssa ulkoilen metsässä, rannalla, luontopoluilla jokapäivä. Työn lisäksi siis.. muuten ison talon ylläpitämistä, siivousta, pihaa, lumitöitä jne..
Ympärivuoden uin sekä järvessä että uimahallilla, käyn jumpassa, luen, kirjoitan päiväkirjaa, auttelen vanhaa sukulaista, käyn teatterissa, leffassa, tapahtumissa, joskus vain möllötän kokopäivän nukkuen, telkkaria katsoen, aivan yksin ollessani voin juoda viinipullon ja kuunnella lempimusiikkia.
Mitä enemmän ikää tulee, sitä vähemmän kaipaan seuraa. Viihdyn itsekseni hyvin.
Töissä menee valtaosa arkipäivistä, usein etänä mutta taas enenevissä määrin toimistollakin. Iltaisin yleensä luen jotain koneella. Viikonloppuisin saatan pelata tai taas lueskella erilaisia asioita.
On minulla pari sellaista harrastustakin joiden puitteissa näkee muita ihmisiä, mutta ei siellä yleensä kovin paljoa kuulumisia vaihdeta vaan keskitytään siihen harrastukseen.
Välillä olen tosi tyytyväinen yksin, välillä toivon että olisi lähiseudulla joku jonka kanssa tehdä asioita. Ystävyyssuhteeni ovat useimmiten katkenneet siihen että en kestä lainkaan niin paljoa yhdessäoloa kuin mitä muut odottavat, alkaa ahdistaa jos pitää tavata liian usein.