Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetteko tapauksia, missä mies on hylännyt lapsensa?

Vierailija
03.05.2024 |

Minä tiedän yhden ystäväni tapauksen. Mies muutti ulkomaille asti (on syntyjään virolainen) eikä maksa edes elareita. Taakse jäi kaksi kouluikäistä lasta eivätkä luultavasti koskaan enää näe isäänsä. Miten mies voi olla toisen kanssa kymmeniä vuosia ja tehdä tuollaisen tempun? Ystäväni oli kyllä miehen jättäjä, mutta ihan hyvistä syistä.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän naisia jotka on jättäneet lapsen miehelle.

Vierailija
2/27 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset eivät ole miehille oman egon jatkeita. Moni mies tekee sen lapsen saadakseen pitää naisen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni lähti, kun olin kahden. Ei mitään käryä missä hän on nyt. 

Vierailija
4/27 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen kolme. Vastenmielistä hylätä oma jälkeläisensä.

Vierailija
5/27 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missäköhän todellisuudessa? :D

Vierailija
6/27 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen ainoastaan tapauksia missä mies on naisvaltaisen pakon edessä joutunut hylkäämään lapsensa. Liikun ns. koulutettujen yhteiskuntakelpoisten ihmisten viiteryhmässä.

Vierailija
7/27 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies lopetti au lapsen luona vierailun kun sai muksun uuden vaimonsa kanssa. Ennen kävi kerran kuussa katsomassa. Nyt pitää yhteyttä aikuiseen au lapseensa, mutta ei ole ikinä häntä auttanut ja rahoittanut kuten palvomaansa toista myös aikuista lasta. 

Vierailija
8/27 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri hylkäsi "lapsensa" siksi koska selvisi että ei ollutkaan biologisesti oma. Tätä nyt ei varsinaisesti hylkäämiseksi voi sanoa koska vanhemmuusuuhde perustui valheeseen. Biologisia lapsia en tiedä lähipiiristä kenenkään hyljänneen.

Vierailija
9/27 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halosen ja Marinin isät. Ja jälki tyttärissä sen mukainen.

Vierailija
10/27 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se mies aina ole lastaan hylännyt vaikka äiti niin väittäisi. Usein taitaa jäädä kertomatta vähän totuuksia tai sitten väritetään totuutta mieleiseksi. Enkä nyt tarkoita kaikkia tapauksia. Tällaisia "tapauksia" on Suomessa varmasti pilvin pimein missä lapsella ei ole aavistustakaan asioiden oikeasta kulusta eron jälkeen.

Vierailija
11/27 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se mies aina ole lastaan hylännyt vaikka äiti niin väittäisi. Usein taitaa jäädä kertomatta vähän totuuksia tai sitten väritetään totuutta mieleiseksi. Enkä nyt tarkoita kaikkia tapauksia. Tällaisia "tapauksia" on Suomessa varmasti pilvin pimein missä lapsella ei ole aavistustakaan asioiden oikeasta kulusta eron jälkeen.

Vieraannuttamisen draaman kaareen kuuluu onnistuneen vieraannuttamisen jälkeen sanoa, että isä hylkäsi lapsen.

Vierailija
12/27 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halosen ja Marinin isät. Ja jälki tyttärissä sen mukainen.

Vahvoja naisia molemmat. Susta pellestä taas ei oo kuin suuta soittamaan.

Vierailija
13/27 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missäköhän todellisuudessa? :D

Onko sillä edes merkitystä jos on kertoo kyllä enemmän sinusta kuin minun todellisiudestani.

Vierailija
14/27 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin 19v, kun selvisi ettei isäni ollutkaan se jonka väitettiin olleen. Oikea isäni oli häipynyt jo raskaus aikana. En koskaan ehtinyt tapaamaan häntä, kun hän kuoli. 

Vierailija
15/27 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen ainoastaan tapauksia missä mies on naisvaltaisen pakon edessä joutunut hylkäämään lapsensa. Liikun ns. koulutettujen yhteiskuntakelpoisten ihmisten viiteryhmässä.

Selittelyn makua.

Vierailija
16/27 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasteni isä hylkäsi lapset. Päätti eron jälkeen lähteä uuden naisen luo. Pakolliset elatusmaksut maksoi, mutta ei ostanut lapsille mitään eikä huolehtinut. Ei kutsunut lapsia luokseen ym. Sitten yhdessä vaiheessa lopetti elatusmaksut ja jouduin hakeen kelasta. Nyt kaikki lapset on aikuisia. Yhden lapsen on hylännyt täysin eli vuosiin ei ole ollut tekemissä. Kahteen on yhteydessä ilmeisesti jotenkin. En tiedä tarkemmin. Mitenkään ei avusta opiskelevia nuoria aikuisia. 

Vierailija
17/27 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin 19v, kun selvisi ettei isäni ollutkaan se jonka väitettiin olleen. Oikea isäni oli häipynyt jo raskaus aikana. En koskaan ehtinyt tapaamaan häntä, kun hän kuoli. 

Ikävää molemmille. Usein varmaan jää selvittämättä asioita ennen kuin on liian myöhäistä. Vaikka ei olisi välttämättä pelastettavissa mitään niin kuitenkin jää vaivaamaan jossain määrin se että millainen se isä oikeasti oli.

Vierailija
18/27 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni. Hänen kaikki lapsensa ovat eri naisen kanssa tehty. On ihan suoraan sanonut, että alkoholi on elämänsä tärkein asia. Ei koskaan vapaaehtoisesti viettänyt kanssani aikaa, kun olin lapsi tai ainakin piti olla kännissä. Mummuni kyllä välillä pakotti. Arvostelua olen kyllä saanut osaksesi esimerkiksi arvosanoista koulussa ja siitä, etten ole häntä muistanut isänpäivänä. Olen tällä hetkellä isänpuolen sukuni korkeimmin koulutettu ihminen ja arvosanani koulussa oli aina hyviä. 

Vierailija
19/27 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isäni. Hänen kaikki lapsensa ovat eri naisen kanssa tehty. On ihan suoraan sanonut, että alkoholi on elämänsä tärkein asia. Ei koskaan vapaaehtoisesti viettänyt kanssani aikaa, kun olin lapsi tai ainakin piti olla kännissä. Mummuni kyllä välillä pakotti. Arvostelua olen kyllä saanut osaksesi esimerkiksi arvosanoista koulussa ja siitä, etten ole häntä muistanut isänpäivänä. Olen tällä hetkellä isänpuolen sukuni korkeimmin koulutettu ihminen ja arvosanani koulussa oli aina hyviä. 

Kouluarvosanat ja koulutus mittaa pärjäämistä elämässä? 

Vierailija
20/27 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selittelyn makua.

Tämä on pikkukylä, jossa on erityisen hyvä tuki vieraannuttamiselle. Ollut jo vuosikymmeniä. Tunnistan toisen kylän, jossa jopa estetään vieraannuttaminen. Suomi on iso maa ja käytännöt vaihtelevat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kolme