Kiinteistön välittäjän työ! Eikö ole aika helppoa?
Koultus on aika korkea, mutta työ itsessään ei vaadi kovinkaan suurta osaamista. Moni tuntuu aika laiskasti vain kiertelävän kohdetta ja nostelee esiin päivän selviä asioita. Uskon, että pärjäisin itse työssä hyvin, mutta koulutus on kai aika vaativa?
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokeile toimia. Saata yllätyä, ettei niin helppoa olekaan. Läheskään kaikki ei ikipäivänä läpäise koulua. Vaikka varmasti jopa keskivaikeasti vammainen kyllä osaa aukoa ovia ja kierrellä paikkoja. Pitää osata markkinoida kohdetta ja tuntea kohteiden arvot.
-välittäjä
Minä olen myymässä asuntoa enkä syytä välittäjääni siitä, että asuntomarkkinoiden tila on nyt se mikä on. Mutta lukuun ottamatta nettiin laitettua ilmoitusta hän ei pane tikkua ristiin markkinoimisen eteen. Olisin voinut itse kuvata huoneistoni, pyytää isännöitsijältä relevantit paperit (osahan minulla jo oli osakkaana entuudestaan) ja ostaa saman ilmoituksen.
Huoneistoni hinta-arvion hän teki pelkästään sillä perusteella, mitä meidän kaupunginosassa muut samankokoiset huoneistot maksavat. Häntä ei kiinnostanut tippaakaan se, mitä meidän taloyhtiössä oli tehty ja millain
Et kuitenkaan ala itse myymään, kuten moni pettynyt uhkailee? Tai edes purkanut sopimusta ja etsinyt uutta välittäjää?
Läheisen vanhaa taloa myi kaksi välittäjää. Esimmäinen oli myyjä, toinen oli kiinteistövälittäjä, vaikka molemmat kiinteistövälittäjän tittelillä olivatkin. Jälkimmäinen teki todella perusteellista työtä paperihommien, byrokratian, taustatutkimusten, lupien yms kanssa. Ja löysi ostajat parissa kuukaudessa. Ensimmäinen vain sääti hinnan kanssa ja ei saanut puolessa vuodessa myytyä. Eli onhan tuolla monenmoista välittäjää.