Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva ja Meidän Perhe eivät julkaisen arkoja asioita lehdissään

Vierailija
07.09.2008 |

Mulla on kaksikin tuttua, jotka tekevät freelancerina juttuja erilaisiin lehtiin. Molemmat ovat julkaisseet juttujaan mutta kun heistä toinen teki jutun synnytyksen jälkeisestä masennuksesta jossa oli haastateltu esim. terveydenhoitajaa sekä käytetty jutussa pohjana uutta tutkimusta, oli Vauva-lehden vastaus: " Aihetta on käsitelty lehdissämme tarpeeksi usein eikä tarvetta tämän kaltaisille jutuille ole tällä hetkellä". Juttu oli hyvin todenmukainen eikä siinä syytelty ketään.

Toinen ystäväni teki jutun Perhe-lehdelle eräästä arasta asiasta, joka ehkä olisi tietyllä tavalla pilannut lehden egoa. Olihan kyseessä arka mutta tärkeä aihe,. jota käsitellään koko ajan mediassa.

Itse lopetan ko lehtien tilauksen, koska jos ei niissä voida julkaista AITOJA ja perusteellisia juttuja tärkeistä asioista, en jaksa lukea enää unelmakotien äideistä tai muista.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
08.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukijat sitten ratkaisevat, kiinnostaako valittu linja riittävästi.

Oletteko antaneet toivomistanne vaikeista aiheista juttuvinkkiä lehden toimituksiin?

Itse tykkään lukea tavallisista perheistä, myös elämän vaikeuksista, mutta sopivassa suhtessa hömpönhömppään. Ei pelkkiä itkuvirsiä aikakauslehtiin!

Vierailija
2/7 |
08.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minua jäi vaivaamaan, mitkä näitä arkoja aiheita ovat? musta kaikenlaisissa lehdissä kirjoitetaan aikamoisen aroistakin aiheista, ja usein haastateltavat ovat omilla naamoillaan (siis muissakin kuin näissä perhelehdissä)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
07.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitkä ovat mielestäsi arkoja asioita? Musta perheessä on silloin tällöin aika arkoja asioita käsitelty hyvinkin.

Jos tuosta mainitsemastasi on tosiaan ollut juttua juuri hiljan vauvassa (en tiedä, en lue vauvaa) niin ei kat se voi numerosta toiseen kiinnostaa. itse ainakin haluaisin lukea uusista jutuista - en niistä joista on kirjoitettu sataan kertaan.

mikä juttu voi oikeasti pilata lehden egon????? mikä toi Perheelle tarjotun jutun aihe oli? Aika käsittämättömältä kuulostaa.

Vierailija
4/7 |
07.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta toki noitakin lehtiä selailemalla huomaa, että tässä maassa on edelleen myös perhe-elämään liittyviä aiheita, jotka ovat tabuja.

Vierailija
5/7 |
07.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyseinen free ei ollut neuvotellut asiasta etukäteen, eikä ollut lehdille aikaisemmin tuttu free. Kaikki lehtitalot suosii tuttuja kirjoittajiaan.

Vierailija
6/7 |
07.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän lehdellä voi olla egoa, eiks sellainen voi olla vaan ihmisellä?

Mutta minäkin olen usein miettinyt miksi tietyista aiheista ei puhuta näissä lehdissä.

Lehdissä lukee usein niin urheista kehitysvammaisten lasten äideistä (perheistä). Mutta miltä nämä jutut mahtavat tuntua niistä äideistä ja isistä jotka ovat päättäneet että eivät jaksakaan hoitaa omaa kehitysvammaista lastaan kotona, ja ovat antaneet lapsensa laitokseen???

Vierailija
7/7 |
07.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tärkeitä asioita. Käsitellään vaan hyvin pinnallisella tasolla ja sitten lopussa muistetaan aina mainita, mistä mikäkin kolttu, kenkä tai meikki oli ostettu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kuusi