Pitääkö mies näyttää aina voimakkaalta?
Pitäisikö miehen olla aina voimakas, sankari ja semmoinen, joka hoitaa omat asiat ja ei pyydä apua ei itke jne.
Olen itse aina pyrinnyt siihen ja kaikki ketä tuntee minut, varmasti sanovat minusta sen että olisin "vahva".
Mutta en jaksa enää ja ei ole voimaa ei ole motivaatiota jaksamiseen mutta koitan näyttää kuitenkin vahvalta perheen, tyttöystävän ja muitten edessä.
Minulla on parisuhde joka on alkanut kun olin 15v ja nyt olen 19v. Noin 3-4 kk välein minulla käy niin että menen nurkkaan "piiloon" koska ei ole hyvä tunne ja haluan olla mielummin hiljainen kuin kertoisin tyttöystävälleni että "haluaisin halata sinuun" tai pelkään että voisin vaikka itkeä hänen vieressä. Olemme kasvaneet hänen kanssa yhdessä ja hän on paras ihminen ketä olen tuntenut. Hän ei ikinä kattoisi huonosti, jos itkeisin hänen vieressä tai antautuisin ja kertoisin hänelle siitä, että olen väsynyt ja muutakin. Hän just toivoisi että menisin puhumaan hänelle mutta en uskolla koska pelkään että näytän nololta tai muuta. Koska olen mies. Hän on aina kertonut ongelmistaan minulle ja itkenyt tarvittaessa minun vieressä. Mutta minulla on käynyt varmaan 4 vuoden sisällä ehkä +10 kertaa tunne missä minäkin olisin halunnut puhua hänelle halaa häneen jne.
Olen 19v, opiskelen 8h, käyn töissä sen jälkeen 5-6h (aloitin tätä työskentely rytmiä 17v) perhellä on odotuksia että saan opiskeltua hyvin mutta samalla pitää tienata rahaa etten pyydä heiltä rahaa, kesäksi oli luvassa kihlajaiset jota varten pitäisi säästää rahaa, pitäisi parisuhdetta saada etenemään ja on opintolainaa mitä pistää stressiin myös ja muita asioitakin.. Tiedän, että olen vahva koska toteutan nämä asiat jota muut nuoret nykyäään ei edes osaa tehdä. Mutta haluan että näytän aina vahvalta.
Lupasin tyttöystävälle että tänä kesänä tehdään kihlat ja hän sanoi että odotan sinulta sormuksen. Lupasin hänelle hyvät jutut ja niin haluankin mutta tämä ongelma pitäisi ratkaistaa ennen sormuksen ostoa. Minun pitäisi puhua hänen kanssa myös minun heikoista puolista jos hänestä tulee minun vaimo tulevaisuudessa mutta en uskolla puhua kun en halua näyttää heikolta.
Mitä minä teen 😬..
Kommentit (6)
Vierailija kirjoitti:
Pitää tietenkin. Muutenhan se näyttää heikolta.
pitäisikö avautua vai?
Kuules MR. PROVO the GREAT... Aika hömppää kirjoitat...
Vahva, voimakas, miehen pitää sitä sun tätä...
Kirjoita tekstisi paremmaksi ja laita siihin sitten oikea ikäsikin!
Seuraavan osion voit postittaa mun exä-äijälle... sopii joillekin jo eläkeikäisillekin - jopa sormuksen osto ensi kesänä eli parempi myöhään kuin milloinkaan, vaikka vanhainkodissa.
'Lupasin tyttöystävälle että tänä kesänä tehdään kihlat ja hän sanoi että odotan sinulta sormuksen. Lupasin hänelle hyvät jutut ja niin haluankin mutta tämä ongelma pitäisi ratkaistaa ennen sormuksen ostoa. Minun pitäisi puhua hänen kanssa myös minun heikoista puolista jos hänestä tulee minun vaimo tulevaisuudessa mutta en uskolla puhua kun en halua näyttää heikolta.'
Ei, vaan mies pitää osata oikeinkijoitus.
Herranjumala mitkä paineet sulla on niskassa! Vaikuttaa vahvasti siltä että olet kasvanut hyvin, hyvin vaativien vanhempien lapsena ja negatiivisia tunteita ei ole saanut lapsuudenkodissasi näyttää ymym. Niin perisuomalaista ja surullista.
Nyt HENGITÄ. Ja se että mies pystyy kertomaan stressistään ja mieltä painavista asioista on ehdottomasti vahvuus vaikka olet toisin oppinut. Sinä ansaitset tukea ja lohtua silloin kun on vaikeaa ja raskasta, ihan kuin kuka tahansa muukin. Älä yritä olla niin pirun täydellinen kun kukaan ei sitä ole. Jos tyttöystäväsi ei jotenkin kestäisi nähdä haavoittuvaa ja herkkää puoltasi niin silloin olisit parisuhteessa kyllä aivan väärän ihmisen kanssa.
Pitää tietenkin. Muutenhan se näyttää heikolta.