Miksi pidit tänään ylioppilaslakkia?
Kommentit (32)
Koska halusin peittää sillä peräsuolen laskeuman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija
No ei se lukion suorittaminen paljoa älyä vaadi...
Tyhmän ihmisen tyhmä kommentti🤦
Olen 67-vuotias ja edelleen pääsisin noista kokeista. Mietipä.
Koska tykkään siitä ja olen ylpeä opiskeluistani.
Olisin laittanut yo-lippiksen päähän, mikäli aurinko olisi näyttäytynyt. Nyt valitsin pipan.
Vierailija kirjoitti:
Seitsemän vuotta lisää opiskelua ja saatat olla siinä kohtaa kuin missä itse olen. Työtä on tehtävä, jos vaikka lääkäriksi haluaa. Turha täällä on jostain ylioppilaslakeista kiistellä.
Vierailija kirjoitti:
Aikoinaan mietin, etten hommaisi lakkia ollenkaan yo-juhlaan, mutta ryhmäpaineen takia ostin sen kuitenkin. Mielestäni kaikki ulkoiset merkit, joilla korostetaan omaa statusta, ovat noloja. Lakkiaispäivänä käytin lakkia äitini mieliksi, sen jälkeen en ole sitä päähäni laittanut. Kukin tehköön tyylillään
Viime vuonna laitoin eka kertaa sitten omien ylioppilasjuhlien ja syy oli että esikoisellakin oli ekaa vuotta lakki käytössä. Josko siitä sitten tuleekin perinne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seitsemän vuotta lisää opiskelua ja saatat olla siinä kohtaa kuin missä itse olen. Työtä on tehtävä, jos vaikka lääkäriksi haluaa. Turha täällä on jostain ylioppilaslakeista kiistellä.
Usko pois. Ei nää täällä mitään tajua, Vänkäävät maailman tappiin ja lopulta ihmettelevät, mikä olikaan kiistan aihe.
Vierailija
Siihen ei tarvita älyä.
Et edes päässyt lukioon ja nyt harmittaa...
On joillain kyllä luulot.
Vierailija kirjoitti:
Olen 67-vuotias ja edelleen pääsisin noista kokeista. Mietipä.
Kaikkea sitä voi itsestään kuvitella.
On tämä kyllä nykyään, mitään ei arvosteta ja tyhmyydellä ylpeillään.
Ymmärrän tuon perinteen 100 vuotta sitten kun lakin saanti oli harvojen herkkua mutta nykyään sen voi suorittaa kaikki ketkä haluaa.
Lukio pitäs uudistaa tai siis koko taso ettää olisi ammattikoulu, lukio jossa suoritetaan ammatti sekä sitten yliopistolinja lukioon johon olisi tasokokeet ja se yhdistäisi jo yliopisto-opintoja sopivissa määrin ja lyhentäisi kokonais opiskeluaikaa.