Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itkevä hysteerin pikkutyttö, vanhempien kanssa vappukävelyllä ?? Mitä ajatuksia??

Vierailija
01.05.2024 |

Olin tekemässä pihatöitä ja kuulin jo kauempaa lapsen itkua joka lähestyi. Kun perhe tuli kohdalle, siis toiselle puolelle tietä, kuulin asian tarkemmin. Pieni tyttö ehkä noin 5- vuotias oli " kävelyllä" vanhempien ja pikkuveljen kanssa. Pikkuveli ajeli rennosti pyörällä, isä ja äiti kävellen ja siinä äidin kädessä roikkui pieni itkevä tyttö. Ongelma kuului olevan kengissä. Saattoi olla talvikengät jalassa ja ehkä ne hiersivät tai muuten sattuivat jalkoihin.

Olen itse kahden lapsen mummi ja keitti kyllä jonkin verran katsoa moista, kumpikaan vanhempi ei lohduttanut tyttöä, ei kysynyt mikä hätänä. Matka vaan jatkui. Tyttö heittäytyi jopa jalkakäytävällä pitkin pituuttaan. Ei mitään reaktioita vanhemmilta. Mistä siis on kyse? Ovatko nykyvanhemmat ( suomea tuntui tyttö puhuvan) siis  niin kylmiä, ettei mikään empaattinen toiminta tule kyseeseen??? Minä en olisi missään oloissa itkettänyt omaa tyttöäni tai lapsenlastani. Mistä siis on kyse?? Onko teillä tietoa?? Kiitos. 

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko toi POIKALAPSIHULLU yksi ja sama henkilö, vai onko aina joku mode tms. päivystämässä ko. roolissa?

Vierailija
22/60 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä vika kengissä oli?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis onko toi POIKALAPSIHULLU yksi ja sama henkilö, vai onko aina joku mode tms. päivystämässä ko. roolissa?

Ainakin perinteiset arvot (hyvinvointi) pyritään woke-henkisesti hajoittamaan.

Vierailija
24/60 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä vika kengissä oli?

Mitä väliä?

Vierailija
25/60 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä huomio aloittajalta. Samaa mieltä. Tuntuu että nykyään nuoret vanhemmat eivät omaa empatiaa ja ymmärrystä? Ja osa ihmisistä tekee lemmikeile saman, raahaa vaan ulkona perässä vaikka mikä olisi. Jonnekin on kiire. Muut pitää huomioida! 

Vierailija
26/60 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten on, onko uskallusta puuttua tilanteeseen ja kysyä asiasta? MInä en ainakaan  uskalla, kerran kysyin ja tuli korvaamattomat ongelmat, ei heille vaan minulle ja miehelleni. Ollaan niin ollakseen....

Sopiiko kysyä minkä ikäistä vanhempaan on alapeukuttamassa? Me ollaan siis 60v. On kyllä ajat muuttunut, jos lasten hyvinvoinnilla ei ole juurikaan väliä, outoa on.

Vierailija
27/60 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tulee mieleen minä 5v iässä: halusin saada punaiset kengät ja ne kaikki muut sovitetut oli ihan surkean huonoja. Olen itkenyt kaupassa kokoa 38 olevat mustat kengät koon 28 jaloissa, että nää puristaa, nää on pienet, ei näitä voi ottaa ja valkoiset koon 29 kengät oli sellaiset, että niillä kaatui, joten olen hoiperrellut 3 askelta ja romahtanut lattialle niiden kenkien takia.

Kyllä, noin 5v osaa kaikki ketkut ja metkut, jotta saisi haluamansa.En huolestuisi ap:n kertomasta tapauksesta, koska siinä ei lapselle huudettu, lasta ei uhkailtu jne. Siinä vain orastavaa uhmaa ei viitsitty nostaa etusijalle.

Vierailija
28/60 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kun 6 vuotias riitelee ja vetää itkukohtauksen- siihen ei auta lohdutuspuheet.Menee 5-10min ohi....

Vierailija
29/60 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuten hyvä mutta loppukysymykset ja useat kysymysmerkit paljastavat trollin.

Ja se omaan aloitukseensa vastaaminen samantyyppisin viestein...

Vierailija
30/60 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen ajatus, että vanhempien ei olisi pitänyt hankkia vänisevää kakaraa riesakseen.

Vierailija
31/60 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahden lapsen mummo eikä ole ennen nähnyt viisi vuotiaan itkipotkuraivaria ? Edes omien ? Kaikessa on vikaa kun tuon ikäinen saa raivarin.

Vierailija
32/60 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä kun 6 vuotias riitelee ja vetää itkukohtauksen- siihen ei auta lohdutuspuheet.Menee 5-10min ohi....

Ei sulla mitään latsa oo.

Ei pidä saattaa ihmistä noin stressaantuneeseen tilaan. Eikä varsinkaan lässyttää, kun ei ole alunperinkään ymmärtänyt, mistä on kyse.

Vierailija
33/60 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sekä se että on pyhäpäivä. 

"Vajaks vajaks, vikaan menee. Ihan on oikea mummi. Ajat on varmaan muuttunut niin koviksi, että lapsista viis veisataan. Outoa on."

Vierailija
34/60 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on taas tämä Vanhapiika lapsettomana mouruamassa. Antaa vastailla moukka itselleen 👍👍

Vierailija
35/60 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten on, onko uskallusta puuttua tilanteeseen ja kysyä asiasta? MInä en ainakaan  uskalla, kerran kysyin ja tuli korvaamattomat ongelmat, ei heille vaan minulle ja miehelleni. Ollaan niin ollakseen....

Sopiiko kysyä minkä ikäistä vanhempaan on alapeukuttamassa? Me ollaan siis 60v. On kyllä ajat muuttunut, jos lasten hyvinvoinnilla ei ole juurikaan väliä, outoa on.

Ehkä et itse muista ihan kaikkea omasta lapsuudestasi tai lastesi lapsuudesta. En tiedä miten rauhalliset lapset sinulla on, mutta moni lapsi saa hepulin, kun ei saa omaa tahtoaan läpi vaikka sen vappupallon tai tennateiden suhteen. 

-ohis

Vierailija
36/60 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen 50+ ikäinen ja neljän lapsen äitinä olen nähnyt siis viisi vuotiaan raivareita. Kyllä kengissä ei välttämättä ole mitään muuta vikaa kun ei saanut uusia kesäkenkiä laittaa eikä jäätelöä. 

Vierailija
37/60 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isän puolueinen suku käyttänyt hyväksi.

Vierailija
38/60 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä vika kengissä oli?

Mitä väliä?

Näissä keskusteluissa lähdetään aina sivujuoniin.  Jos ap vastaisi tähän (eli tarttuisi syöttiin), alkaisi loputon jankkaaminen niistä kengistä. 

Vierailija
39/60 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä huomio aloittajalta. Samaa mieltä. Tuntuu että nykyään nuoret vanhemmat eivät omaa empatiaa ja ymmärrystä? Ja osa ihmisistä tekee lemmikeile saman, raahaa vaan ulkona perässä vaikka mikä olisi. Jonnekin on kiire. Muut pitää huomioida! 

Onko kiva vastailla itselleen 

Vierailija
40/60 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli mieleen omat jälkeenpäin nolot aikani töissä lasten parissa. Olin nuori, silloin vielä lapseton, enkä tajunnut, että "kylmät, eivät yhtään lapsen itkuun reagoivat vanhemmat" olleet muita kuin tietoisesti lapsiaan kasvattavia vastuullisia vanhempia. Voi sinua mummi, etkö paremmin tiedä..? 

Voi, mitä kommentteja, miten sinut on kasvatettu? Lapsi on lapsi, ei aikuisten lelu? Tosi vastuulliselta se touhu näyttikin....mitenköhän kotona toimitaan. Onko nykyaikuiset siis ihan kyrvelöitä?