Yhdistelmäuuni, toimiiko hyvin mikrona?
Meillä on aika lailla tehoneliöt uudessa kodissa ja myös keittiössä. Keittiömyyjä suositteli yhdistelmäuunia, jossa mikro, itse en ollut ennen tällaisia tiennyt olevan olemassakaan. Nykyään kun käytetään myös airfryeriä, mikroa tarvitaan ehkä kerran päivässä, uunia pari kertaa viikossa. Onko jollain kokemuksia yhdustelmäuunista, toimiiko ok mikrona? Eihän sieltä tarvitse siksi aikaa poistaa uunin tarvikkeita (ritilät ym)? Mihin kannattaa kiinnittää huomiota yhdistelmäuunia valitessa?
Kommentit (6)
On ydistelmäuuni, mutta käytän vain airfryeria ja induktioliettä. Vedenkeitintäkään en tarvitse, kun induktio keittää veden nopeasti. Inhoan uunien puhtaana pitämistä ja tällä tavoin olen minimoinut siivoustarpeen.
Korillinen riittävän tilava airfryer on helpoin pitää puhtaana. Edullista siirrettävää pöytämallin kiertoilmauuniakaan en tahdo käyttää (airfryerin sijaan, vaikka toimii muuten melko samoin), koska sen vastukset ja seinät ja lasinen uuniluukku rasvoittuvat helpommin. Olen siis vähentänyt kodinkoneeni minimiin.
Mulla on yhdistelmäuuni vuokrakämpässä, enkä pidä siitä. Toimii paremmin mikrona, huonommin uunina.
Meillä oli aiemmin edellisessä asunnossa yhdistelmäuuni ja se kyllä toimi paremmin mikrona kuin uunina. Lähinnä muodon ja koon takia. Siinä ei ollut peltejeä, eli ei voinut paistaa pullaa tms, piirakkavuoka mahtui kyllä, mutta ei juuri mitään isompaa. Jos ei leivo ja käyttää uunia lähinnä pataruokiin, niin toimii kyllä ihan ok. Mutta jos harrastaa leipomista tai muuten vaativampaa ruuanlaittoa, niin ei ole hyvä. Sitä käyttäessä täytyy myös huolellisesti suunnitella työjärjestys, ettei hoksaa tarvitsevansa mikroa yhtäaikaa kun uunissa on jotain paistumassa.
Viime vuonna valmistuneessa talossa yhdistelmäuuni. Toimii hyvin mikrona. Uunina käyttö vähäistä., sen alapuolella uuni, mutta ruuan valmistuksessa lisänä oikein hyvä - esim. lämpimänä pidossa yms. AEG - aika kallis yhdistelmä
5 jatkaa - käy uunipellit ja reunan kiinnitysritilät aina paikoillaan.
Mun keittiön tehoneliöihin kuuluu myös erillinen mikro. Mut teidänhän kannattaa käydä liikkeessä kysymässä teidän tarpeille parasta uunia.