Voiko katupöly aiheuttaa tälläistä
Viime yönä oli kuivaa yskää, keuhkoputkea poltti ja tosi karmea, kuumeinen olo. Illalla myös särki päätä. Aamulla ja koko päivänä ei mitään oireita.
Nyt taas illasta tuntuu "kiristystä" keuhkoputkessa ja päätä jomottaa. Eilen en edes ollut ulkona kuin puoli tuntia, tänään kyllä pidempään
Kommentit (5)
Voi tai sitten olet tulossa flunssaiseksi tms. Minulla aina työmatkan jälkeen monta tuntia yskä ja kipu keuhkoissa, kun pitää kulkea ison tien vartta. Astmalääkkeet ei auta toisin kuin allergiaoireisiin.
Poissuljin itse allergian siitepölystä, kun se on aiheuttanut vain tosi harvoin nuhaisuutta/aivastelua/tukkoisuuttta. Nyt ei ole mitään tuollaisia oireita.
Ei ole koskaan ollut mitään astmaoireita, ikääkin vajaa 40.
Oon tosi harvoin flunssassa, tyylii viimeksi kuusi vuotta sitten.
Ehkä nyt ei kuitenkaan lääkäriasia ole, tosi outoa kyllä kun päivällä ei ole mitään.
T.alkuperäinen kipeä
Ainakin tuota katupölyä on tänä vuonna runsaasti. Meilläpäin siivottiin jo kadut ja silti pölisee ihan älyttömästi, kun joku isompi auto menee ohi. Aikaisempina vuosina siivouksen jälkeen ei enää pölissyt.
Vierailija kirjoitti:
Poissuljin itse allergian siitepölystä, kun se on aiheuttanut vain tosi harvoin nuhaisuutta/aivastelua/tukkoisuuttta. Nyt ei ole mitään tuollaisia oireita.
Ei ole koskaan ollut mitään astmaoireita, ikääkin vajaa 40.
Oon tosi harvoin flunssassa, tyylii viimeksi kuusi vuotta sitten.
Ehkä nyt ei kuitenkaan lääkäriasia ole, tosi outoa kyllä kun päivällä ei ole mitään.
T.alkuperäinen kipeä
Allergia tai astma voi kehittyä myös aikuisuudessa
Flunssa voi tulla vaikka olisi ollut 6v terveenä
Iltayskä on aika tavallinen, päivän rasitukset/altistukset ja makuuasento provosoi
Kyllä. Ja nyt on myös siitepölyaika, paju kukkii ja on siitepölykartta jos se toimii vielä. Astmaa, allergiaa? Oliko kylmästä oiretta. Tietenkin joku ruoka-aine, lisäaine, juoma tai ikävä närästys voisi olla pahentuneena jopa kuumeen nostava melkein. Ehkä sitä voi tutkia aina mikä tekee oiretta. Foliolla 4G ja 5G on syyllinen tietenkin. Sisäilma voi olla kylmää myös, koska patterit meni päältä kun ei ole pakkasta.