Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naiset eivät suostu parisuhteessa olemaan ns, numero kakkosia?

Vierailija
30.04.2024 |

Eli niinkuin otsikossa on, niin miksi useat naiset parisuhteessa eivät suostu siihen että olisivat miehen "hierarkia-listassa" kakkoskohdassa, esim, ensin olisi vaikka miehen harrastus(ihan mikä tahansa) tai vaikka lemmikki, sitten tulee puoliso jne?

Miksi tällainen järjestely on naiselle vaikea niellä ettei siihen suostu vaan herkästi tulee miehelle uhkavaatimus että valitse joko harrastus/lemmikki tai minä?

Ja sitten taas jos asetelma onkin toisinpäin eli naisella mies on "hierarkia-listalla kakkosena", niin miksi sitten naisesta miehen onkin sitten tyydyttävä siihen numero kakkosen rooliin eikä saisi esittää mitään valintavaatimuksia tyyliin valitse joko harrastus tai minä?

Eli mikä juttu tässä on taustalla useilla naisilla tähän kompromissihaluttomuuteen?

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai miehetkö suostuu vai mitä tässä tarkoitat?!

Vierailija
2/63 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea kysymys on, kannattaako miehelle olla edes ykkönen. Jo siinä meinaa jäädä häviölle, noin sinkkuelämän edut huomioiden. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä kompromissi on olla numero kaksi lemmikille tai harrastukselle? 

Vierailija
4/63 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska miksi olla parisuhteessa, jos itselle parisuhde ja oma kumppani on maailman tärkein asia ja sinä et ole hänelle? Vain lapset voivat mielestäni mennä ohi tästä, mikään muu ei voi. Se ei tarkoita ettei saa olla mitään "omaa" elämää, vaan sitä, että osaa priorisoida asiat elämässä.

Vierailija
5/63 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei normaalijärkinen ihminen edes kyselisi moista. 

Lemmikki ei voi mennä puolison edelle. Harrastuksen suhteen en asettaisi ehtoja. Jokaisella on oikeus harrastaa, mutta silloinkin joustetaan, jos tarve vaatii.

Vierailija
6/63 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varmaan just ehkö 2-4, harrastusten, työn ja pojan jälkeen.

Ehkä alkusuhteesta olisi haitannut mutta 20 aviovuotta niin tuo antaa sopivasti tilaa itsellekin tehdä asioita joista tykkää. Eli en pane pahaksi sijaa '2'.

Listalla itsellö mm. Poika, oma terveys, harrastukset, vakipano, kamut, työ, ja sitten se oma mies😊

Vierailija
7/63 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä ryhtyisin sellaiseen suhteeseen? En keksi yhtään syytä. En myöskään ikinä esittäisi mitään tuollaisia uhkavaatimuksia, että joko minä tai asia x. En myöskään ikinä alkaisi suhteeseen kenenkään kanssa, jonka itse asettaisin tuollalailla "kakkoseksi". Toki lasten ja lemmikin pitää olla vähintään yhtä tärkeitä, mutta en käsitä, miksi siitä tärkeydestä pitäisi tulla joku kilpailutilanne. 

Vierailija
8/63 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä jolla on lista jostakin ei elämään mahdu oikein kuin yksi asia jos se ei ole parisuhteessa olevalle miehelle se puoliso niin eipä tuohon vaihtoehtoja jää.

Normaalisti tuollaisi listoja ei toki ole jolloin huomiota riittää niin harrastuksille, lapsille, puolisolle, työlle ja muullekin elämälle.

Vierailija
9/63 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sopii. Mies on mulle kakkonen.

Vierailija
10/63 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro vähän tarkemmin tästä tilanteesta missä olet ollut tai joku tuttusi. Mikä se harrastus yms oli ja näin?

Vierailija
11/63 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ymmärrän, heidän kuuluukin mennä ykkösiksi kaikilla vanhemmilla. Samoin ymmärrän senkin, että lemmikin tarpeet menevät edelle, koska se ei voi itse hoitaa itseään. Se on riippuvainen omistajastaan. Aikuiset osaavat odottaa omaa vuoroaan. Harrastukselle kakkoseksi jäämistä en kyllä oikein ymmärrä. Rakkaussuhde on kuitenkin suhde, jonka pitäisi kestää kaikki elämän karikot. Jos jää kakkoseksi lenkkitossuille ja pururadalle, ei siinä kovin tärkeäksi varmaan itseään tunne. Moni tosin sietää tämänkin. On miehiä ja naisia, jotka harrastavat hyvinkin tavoitteellisesti esim. jotain urheilulajia ja jättävät arjen pyörittämisen kumppanille. Itse pidän sitä itsekkäänä, mutta jokainen valitsee itse, mihin on valmis ihmissuhteessa.

Vierailija
12/63 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro vähän tarkemmin tästä tilanteesta missä olet ollut tai joku tuttusi. Mikä se harrastus yms oli ja näin?

Joo, tarkoitin tuolla harrastusjutulla lähinnä keräilyharrastuksia, kun yhdellä tutulla on ollut keräilyharrastuksena pienoismallit melkein pikkupojasta asti, eli ostaa, kokoaa, maalaa, tuunaa, jne. Ja tietenkin jatkaa edelleen, kun on rakas harrastus. Mutta on pitänyt kuitenkin maltin, ettei nyt ihan ole kaikki seinät täynnä pienoismallivitriinejä, muutama isompi siellä täällä.

No nyt sitten kun hänen kanssaan juttelin, niin naisystävänsä on alkanut vaatia että tuttuni pitäisi tehdä pikkuhiljaa mukamas valinta että joko hän tai keräilyharrastus. Oudoksi asian tekee se että naisystävä itse taas kerää Muumimukeja kaappeihin. Ja jos asiasta sanoo, niin kuulemma aivan eri asia.

Niin tästä tuli mieleen tämä aihe, että miksi tässä tilanteessa tuttuni nainen ei voisi olla se joka nyt tekee sen kompromissin ja antaa tuttuni harrastaa?

ap

Vierailija
13/63 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtökohtaisesti tasapainoisessa parisuhteessa puoliso on numero yksi, ja parisuhteessa olevat osapuolet ovat tasa-arvoisia keskenään.

Tasa-arvo ei kuitenkaan tarkoita sitä, että henkilöiden tulisi olla samanlaisia vaan sitä, että kaksi erilaista ihmistä ovat samanarvoisia.

Vierailija
14/63 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin suhteessa, jossa kaverit oli miehelle numero yksi. Hän tuli kotiin myöhään nukkumaan ja lähti heti aamulla töihin ja illat oli kavereiden kanssa ihan joka ikinen päivä. Miksi minun olisi pitänyt jäädä tuohon suhteeseen?

Vierailija
15/63 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks naine suostu suikkariin, onko naiselle liika vaikea niellä?

Vierailija
16/63 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miks naine suostu suikkariin, onko naiselle liika vaikea niellä?

Niin tait kakkoseen?

Vierailija
17/63 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä moni harrastaa ja saa harrastaa, osa kotona (tai kaikki) - samalla on tavallaan paikalla tai sitten vetäytyy huoneeseen. Ei kai se täysin kiellettyä ole. Jos nainen jää yksin parisuhteeseen, puhumaan seinälle, se voi olla aika tylsä monologi. Jos mies ei lainkaan ole kommunikoiva tai halaa.

Vierailija
18/63 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryssätrollin aloitus. Suominainen paha, venäläinen nainen hyvä! 

Vierailija
19/63 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mieskään ole minulle ykkönen ikinä. Moni muu menee miehen edelle.

Vierailija
20/63 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, tarkoitin tuolla harrastusjutulla lähinnä keräilyharrastuksia, kun yhdellä tutulla on ollut keräilyharrastuksena pienoismallit melkein pikkupojasta asti, eli ostaa, kokoaa, maalaa, tuunaa, jne. Ja tietenkin jatkaa edelleen, kun on rakas harrastus. Mutta on pitänyt kuitenkin maltin, ettei nyt ihan ole kaikki seinät täynnä pienoismallivitriinejä, muutama isompi siellä täällä.

No nyt sitten kun hänen kanssaan juttelin, niin naisystävänsä on alkanut vaatia että tuttuni pitäisi tehdä pikkuhiljaa mukamas valinta että joko hän tai keräilyharrastus. Oudoksi asian tekee se että naisystävä itse taas kerää Muumimukeja kaappeihin. Ja jos asiasta sanoo, niin kuulemma aivan eri asia.

Niin tästä tuli mieleen tämä aihe, että miksi tässä tilanteessa

Muumimukien kerääminen ei vie aikaa. Muki ostetaan, laitetaan vitriiniin. Tuollainen pienoismallipusaus vie valtavasti aikaa ja se on pois perheen yhteisestä ajasta. Jos haluaa esim. elää perhe-elämää, niin se pääpaino pitäisi olla siellä yhteisessä tekemisessä, kotitöissä, lasten kanssa olemisessa jne. Pusaajasta ei selvästi ole isäksi ja perheellistymään. Siksi tyttis laittaa valinnan eteen. Veikkaan, että pusaaja saa kenkää ja tyttiksellä on vauva seuraavan poikaystävän kanssa vuoden päästä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi neljä