Jos tuote roikkuu Torissa viikko tolkulla eikä mene kaupaksi, kuinka paljon hinnasta voi tingata?
En halua loukata myyjää, tai torpata kauppoja tarjoamalla liian vähän.
Itsellekin joskus tullut näitä pelletarjouksia lähes samantien kun olen laittanut myyntiin. Tarjotaan puolet pyyntihinnasta, tai jotain muuta epämääräistä. Aina olen saanut kaiken kaupaksi ihan sillä hinnalla, jolla olen hinnoitellut, yleensä viikon sisään. Nämä tulee kommenttiboksiin mankumaan, että myy eurolla kun et muutenkaan saa kaupaksi jne. Koskaan en tämmöisen tapauksen kanssa ole lähtenyt mitään kauppoja tekemään.
Koska en halua vaikuttaa yhtä törpöltä, niin mikä olisi sopiva tingattu tarjous?
Kommentit (4)
Vierailija kirjoitti:
Minulla ostajana, hintaan vaikuttaa olennaisesti myös se jos myyjä ei ole osannut kertoa tavarasta tarpeeksi, tarpeeksi hyvin, ei ole kertonut oleellisia asioita selosteessa, jne oleellisia puutteita
Jos joudun ns tekemään myyjän puolesta nuot yllä mainitut oleelliset työt/asiat, kun kyselen tavarasta, en todellakaan maksa pyydettyä hintaa, tai edes 30pros alle pyydetyn hinnan.
Vaikka tavara olisi roikkunut myymättä viikkoja/kuukausia/vuosia.
Voi vi*tu joo. Sinä haluat tietää kai-kai-mitan, pituuden, leveyden, onko reikiä, onko likaa, millä pesuaineella pesty, onko eläintalous, poltetaanko tupakkaa, onko vielä myynnissä, kuka on kummin kaiman täti ja vielä vaikka mitä. Mieluummin heitän tuotteen roskiin, kuin myyn sinulle pilkkahinnalla!
No tarjoat mitä haluat ja myyjä päättää hyväksyykö. Sitten voitte neuvotella hinnasta.
Pyynti oli 120€ ja maksoin 25€. Oli ollut pitkään myynnissä. Laitoin linkin mitä uusi vastaava maksaa. Oli 57€ Biltemalla
Minulla ostajana, hintaan vaikuttaa olennaisesti myös se jos myyjä ei ole osannut kertoa tavarasta tarpeeksi, tarpeeksi hyvin, ei ole kertonut oleellisia asioita selosteessa, jne oleellisia puutteita
Jos joudun ns tekemään myyjän puolesta nuot yllä mainitut oleelliset työt/asiat, kun kyselen tavarasta, en todellakaan maksa pyydettyä hintaa, tai edes 30pros alle pyydetyn hinnan.
Vaikka tavara olisi roikkunut myymättä viikkoja/kuukausia/vuosia.