Onko teillä "taloyhtiönetti"?
Mikä on lisämaksuton perusnopeus? Riittääkö?
Meillä oli aiemmassa kodissa vdsl2-tekniikalla 10/10, jonka joutui jossain vaiheessa päivittämään 100/10 nopeuteen, että riitti 3 käyttäjälle. Nyt perusnopeus on 50/10 kaapelitekniikalla ja ensimmäisen kerran n. 2 vuoteen tuli tilanne, että pätkäisi videon, eikä löytänyt uudelleen yhteyttä, kun puoliso katsoi toisella kännykällä toista videoa.
Kommentit (31)
Yleinen väärinkäsitys on että koneen ja netin takkuaminen johtuisivat nettinopeudesta. Tosiaan vakaalla 10 megalla pärjäävät melkein kaikki. Yleisin ongelma on rapautunut vintoosa. Ja se on helppo korjata uudelleen asannuksella.
On korotetulla nopeudella. Tulee noin puolet halvemmaksi kuin aiempi soololiittymä.
Taloyhtiöiden tarjoamissa, vuokraan sisältyvissä netin perusnopeuksissa eroja. Kun operaattorina DNA nopeus on yleensä 50-100mb, Elisa kokemukseni mukaan tarjoaa ilmaiseksi vain 10mb nopeutta.
Vierailija kirjoitti:
Taloyhtiöiden tarjoamissa, vuokraan sisältyvissä netin perusnopeuksissa eroja. Kun operaattorina DNA nopeus on yleensä 50-100mb, Elisa kokemukseni mukaan tarjoaa ilmaiseksi vain 10mb nopeutta.
Se riippuu ihan siitä minkä sopimuksen taloyhtiö on tehnyt. Lähtökohtaisesti taloyhtiöt ei halua maksaa korkeammista nopeuksista, koska jokainen asukas ostaa omaan piikkiin lisänopeudet jos sellaisia kokee tarvitsevansa.
Tämän vuoksi olisi kannattanut olla hereillä matikan tunneilla. Ei ole vaikeaa laskea moneenko HD tai 4K striimiin kaista riittää.
On dnalta, maksaa joku biyosrn kuussa en ymmärtä noidta mb - juyuidta mitään , mutta päiviyin sen johonnin sataan. Taitaa maksaa 20 kuussa lisää
Idioottihommaa ottaa noita yhtiöille. Parempi valinnanvapaus kun jokainen tilaa liittymänsä itse.
Vierailija kirjoitti:
Idioottihommaa ottaa noita yhtiöille. Parempi valinnanvapaus kun jokainen tilaa liittymänsä itse.
Mihin tarvii valinnanvapautta kun on riittävä nopeus halvemmalla?
Vierailija kirjoitti:
Tuosta TV antennista tulisi 200M mutta maksaa 70e/kk. Joten käytän mobiilimokkulaa, 17e/kk.
Mulla heitti toimimasta mobiilimokkula ns. matkamokkula. Nyt tulee TV antennista 200M DNA ja hintaa on 26e/kk
Vierailija kirjoitti:
On dnalta, maksaa joku biyosrn kuussa en ymmärtä noidta mb - juyuidta mitään , mutta päiviyin sen johonnin sataan. Taitaa maksaa 20 kuussa lisää
Menee muutama minuutti ymmärtää jos osaa googlettaa.
Valokuitu kerrostalossa, 500/500. Tarvitsen nopean netin, koska olen ammatiltani sisällöntuottaja. M28