Mies on koko alkuvuoden tullut ja mennyt miten lystää
Mies on koko alkuvuoden tullut ja mennyt miten lystää milloin milläkin verukkeella niin että minä olen hoitanut pienet lapsemme yksin. 90% hänen poissaoloistaan on ollut sellaisia, että hän on lähtenyt menemään jonkin mitättömän riidan takia tai keksinyt syyn suuttua jostain 2 viikkoa vanhasta asiasta, joka hänestä oikeuttaa hänen sitten lähtevän. Hän käyttää noita lähtemistä myös minulle rangaistuksena, jos en toimi täysin hänen pillinsä mukaan.
Minulle on alkanut riittää ja olen ymmärtänyt, että eronneena olisin vähemmän yksinäinen. Päätin sitten ensimmäistä kertaa tänä vuonna, että minä lähden ystäväni kanssa reissuun ja mies voi vaihteeksi olla lasten kanssa. No, siitäkös mies raivostui ja sanoi alkavansa suunnittelemaan omaa reissua (vaikka hän siis on ollut todella paljon pois eikä tämä minun reissuni korvaa kuun promillen mieheni poissaoloja). Lopputulema oli se, että mies häipyi jälleen ja sanoi, että olemme nyt eronneet. En tiedä aikooko hän sitten hoitaa lapsia vkonl.
Fiksu ihminen tarttuisi tässä tilaisuuteen ja alkaisi valmistelemaan eroa, mies on niin huonosti minua kohdellut koko tämän vuoden. Kun vaan olisi voimia ja uskallusta laittaa asunto myyntiin ja hankkia toinen asunto.. Kuten voitte arvata, erosta tuollaisen ihmisen kanssa ei tule helppo..
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
joissakin kulttuureissa miehelä on omia menoja ja nainen pysyy kotona, kirjoituksestasi ei käynyt selväksi mistäpäin miehesi on kotoisin
No ap:n kulttuurissa naisillakin on omia menoja ja miehen tulee hoitaa omia lapsiaan. Väliäkö sillä mistä kulttuurista kukakin on, jos yhteiseloa ei saada sujumaan molempia osapuolia tyydyttävästi.
Miettikää että tässäkin erossa sinä joudut hoitamaan juridiset paperityöt erosta, ja siten tämä tilastoituu naisen aloitteesta tehdyksi avioeroksi. Itse tekisin niin että mies saa hoita avioerohommelit, ja vaikka kuuttaisit pois, niin haet oikeudesta aviopuolison oikeuttamaa elatusta. Suomessa on velvollisuus huolehtia avioliitossa toisesta ja samoin lapsista. Tämä voi pistää vipinää mieheen järjestämään avioerot, ositukset, lasten jutut ynnä muut.
Miehesi on nyt paljastanut todellisen luonteensa ja kuvittelee nalkittaneensa sut lapsilla. Väkivalta alkakoon. Se ei tule tuosta muuttumaan, vaan sun on tehtävä se ero. T: samaa käytöstä omassa kodissa todistanut
Ja taas sitä narinaa, yritä nyt ryhdistäytyä 😶
Varaudu sitten siihen, että mies katoaa ihan kokonaan jos aiot erota ja tämän jälkeen on todella vaikeaa hoitaa käytännön asioita kuten asunnon myymistä jos toinen omistajaosapuoli ei suostu asiaan/häneen ei saa yhteyttä. Joudut luultavasti hakemaan lupaa asunnon myymiseen oikeusteitse ja maksamaan asunnon kulut siltä ajalta itse.
Ja mitkäs ovat ne hyvät syyt, että haluaisit jatkaa yhdessäoloa tämän sankarin kanssa?
Mies todennäköisesti punkkaa jo uuden naisen luona, mutta ei tietenkään tätä sinulle kerro, koska säästää
itseltään elatusmaksut eikä tarvitse olla lasten kanssa.
Mutta voithan odotella ihmettä siellä ja jatkaa samaa rataa. Asiat harvoin itsestään muuttuu miksikään vaan pitää olla rohkeutta ja viitseliäisyyttä tehdä muutokset.
Vierailija kirjoitti:
Varaudu sitten siihen, että mies katoaa ihan kokonaan jos aiot erota ja tämän jälkeen on todella vaikeaa hoitaa käytännön asioita kuten asunnon myymistä jos toinen omistajaosapuoli ei suostu asiaan/häneen ei saa yhteyttä. Joudut luultavasti hakemaan lupaa asunnon myymiseen oikeusteitse ja maksamaan asunnon kulut siltä ajalta itse.
Meillä on miehen kanssa asunnon lisäksi yhteinen mökki ja mies on jo sanonut ettei suostu mökkiä myymään. Kotimme hän sen sijaan haluaisi myydä, varmaan siinä toivossa, että saisi sitten ostettua niillä rahoilla minut ulos mökistä. Mutta hän ei ole laskenut elämäänsä lainkaan lasten kuluja, joten jos hän niihin pakotettuna jatkossa osallistuu niin hänellä ei kyllä ole varaa pitää asuntoa ja mökkiä. Ja kyllä, uskon, että hän häipyy sitten kokonaan lasten elämästä, on sillä jo uhkaillutkin tai sitten tekee kaiken mahdollisen kiusan tapaamisten kautta. Kun ihminen ei pysty sopimaan mistään avioliiton aikana, niin se taito tuskin paranee eron myötä.,
ap
Vierailija kirjoitti:
Ja mitkäs ovat ne hyvät syyt, että haluaisit jatkaa yhdessäoloa tämän sankarin kanssa?
Mies todennäköisesti punkkaa jo uuden naisen luona, mutta ei tietenkään tätä sinulle kerro, koska säästää
itseltään elatusmaksut eikä tarvitse olla lasten kanssa.
Mutta voithan odotella ihmettä siellä ja jatkaa samaa rataa. Asiat harvoin itsestään muuttuu miksikään vaan pitää olla rohkeutta ja viitseliäisyyttä tehdä muutokset.
Ainoastaan lasten, mökin ja kodin takia.
ap
Miettikää analogia: Yritykset tekevät sopimuksen keskenään, jossa lupaavat keskenään jotain ja odottavat sopimusosapuolen pitävän lupauksensa ja itsekkin pitävät lupauksensa. Toinen osapuoli ilman mitään force major-syytä tai edes ilmoittamatta ei pidäkkään lupaustaan. Tälläisestä on yleensä seurauksena sopimuksenrikkomissakkoja ja sopimuksen purku. Nyt on vain kyse avioliittosopimuksesta, jossa avioparit yleensä keskustelevat toiveistaan ja mitä he itse ovat valmiita tekemään aviopuolisoina ja vanhempina. Ap:lla on oikeus purkaa yksipuolinen sopimus ja saada korvauksia sopimuksen pitämättömyyden aiheuttamasta vahingosta. AP:lle vahinko on suuri, sillä hänen todennäköisyys saada ydinperhe on pienentynyt radikaalisti. Tuollaista ei voi millään korvata.
Oli pakko tulla kertomaan, että sain voimia lähteä kun mies yritti tulla takaisin. Toki omaa asuntoa ei vielä ole, mutta ilmoitin hänelle, että nyt eroamme enkä aio häntä enää nähdä.
Ap
Ja?