Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apua. Mitä tehdä, kun oma isä juo päivästä toiseen eikä ota apua vastaan. Pelkään, kokoajan että minulle soitetaan, että hän on kuollut.

Vierailija
30.04.2024 |

Olen 21 vuotias, äitiä ei ole. Asun omillani. Isä liika käyttänyt enemmän ja vähemmän jo melkein 10 vuotta, mutta viimiset kuukaudet juominen on ollut ihan jatkuvaa ja joka päiväistä.

Hän on fyysisesti perusterve 40 vuotias, mutta pelkään, että viina tappaa hänet pian. Hän ei ota apua vastaan.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia tilanteeseesi! On raskasta, kun läheinen ei ota apua vastaan, vaikka itse näkee kuinka pahaa hän tekee itselleen. Voit soittaa kriisipuhelimeen, jos tarvitset kuuntelijaa:

https://mieli.fi/tukea-ja-apua/kriisipuhelin/

Vierailija
22/28 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko isäsi sukunimi Arhinmäki?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet huolehtiva ja yrität auttaa, mutta muista, että vastuu on hänellä, ei sinulla. 

Vierailija
24/28 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholistivanhemmat on kyllä alhaisinta kastia. En tajua miten joku kehtaa pilata oman lapsensa elämän juomalla viinaa, sitä kun ei kukaan väkisin kurkusta kaada alas..

Vierailija
25/28 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoholistivanhemmat on kyllä alhaisinta kastia. En tajua miten joku kehtaa pilata oman lapsensa elämän juomalla viinaa, sitä kun ei kukaan väkisin kurkusta kaada alas..

Samaa ajattelin lapsena, et eikö isä ajattele ollenkaan meitä muita ja omia lapsiaan et miltä meistä tuntuu kun hän juo ja pilaa kaikkien elämän samalla. Nyt myös oma veljeni on päihdeongelmainen. Ei sille oikein ole mitään tehtävissä. Mt-ongelmat yleensä varmaan aiheuttaa juomisen tai joku persoonallisuushäiriö. Niitä ainakin mun suvussa on

Vierailija
26/28 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa ajattelin lapsena, et eikö isä ajattele ollenkaan meitä muita ja omia lapsiaan et miltä meistä tuntuu kun hän juo ja pilaa kaikkien elämän samalla. Nyt myös oma veljeni on päihdeongelmainen. Ei sille oikein ole mitään tehtävissä. Mt-ongelmat yleensä varmaan aiheuttaa juomisen tai joku persoonallisuushäiriö. Niitä ainakin mun suvussa on

On sille tehtävissä se, että ei juo, mutta kaikilla ei ole sellaista itsekuria. Alkoholisti on heikko ja itsekäs eikä todellakaan ajattele muuta kuin omia mielihalujaan.

Vierailija
27/28 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten sanottua, oikein mitään ei voi tehdä, korkeintaan yrittää olla tukena jos joskus haluaa raitistua. Olen pahoillani puolestasi, tiedän mitä tuo on. Yritä vaan rakentaa omaa elämää mahdollisimman hyväksi, ota isäsi sellaisena kuin hän on ja jos et jaksa juopottelua, niin ei ole väärin laittaa välejä poikkikaan. Mutta mikään pakko sellaista ei ole tehdä ellet halua. Tsemppiä sinulle!

Vierailija
28/28 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On sille tehtävissä se, että ei juo, mutta kaikilla ei ole sellaista itsekuria. Alkoholisti on heikko ja itsekäs eikä todellakaan ajattele muuta kuin omia mielihalujaan.

Niin tarkotinkin, että toiset ei voi siihen oikeastaan vaikuttaa