Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lasten hoitoajoista. ov

Vierailija
23.01.2007 |

Eli olen opiskelija ja ensi kesänä tulisi suorittaa 10 viikon mittainen työharjoittelu. Lapset ovat päiväkodissa. Olen yh, joten lapset joutuvat olemaan koko kesän hoidossa. Vanhempi aloittaa syksyllä eskarin ja nuorempi on 4-vuotias, etteivät ihan pieniä onneksi.

Auttaako tilannetta yhtään, kun lapset ovat poissa hoidosta näin alkuvuodesta viikot 8 ja 12 ainakin kokonaan? Kesällä ehkä saan järjestettyä heidät yhdeksi viikoksi mökille isovanhempien kanssa. Tunnen kamalaa syyllisyyttä, mutta ilman työharjoittelua en voi valmistua, enkä täten saa töitä jne.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun on pakko tehdä harjoittelu, ja varmasti on koko perheen kannalta hyvä, että saat tulevaisuudessa töitä. Jos mahdollista rauhoita kesäviikonloppuja lasten kanssa ololle. Ja varmasti auttaa, jos pidät mainitsemasi viikot vapaata. Silloin lapsetkin saavat vapaata päivähoidosta.

Meilläkin on ensi kesänä ongelma, mä vasta aloitin työt, ja mulle tulee vain 10 lomapäivää ensi kesälle. Miehellekin kertyy vain reilut pari viikkoa lomaa, ja lapset on vasta 1- ja 3-vuotiaat. Eli hekin joutuvat olemaan osan kesästä hoidossa. Mutta ensimmäisen työvuoden jälkeen ei vaan ole kertynyt lomia, onneksi tulevaisuudessa on:-)

Vierailija
2/7 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä siis haluat tietää hoitoajoista?

Anteeksi tyhmyyteni:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsillani on ihan kauhea kesä, koska joutuvat olemaan koko kesän hoidossa. Kykenen pitämään heitä kotihoidossa nyt alkuvuodesta ja toivon sen korvaavan jotain.

Ja vastaus kakkoselle: tietenkin viikonloput on omistettu lapsille, kelles muullekaan? :)

ap

Vierailija
4/7 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö isovanhemmat tosiaan voi ottaa pidemmäksi aikaa?

Vierailija
5/7 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

enpä tiedä heidän loma-aikojensa tarkkaa pituutta, mutta en missään nimessä voisi velvoittaa heitä käyttämään koko kesälomaansa minun lasteni hoitamiseen. Onneksi on viikonloput!

ap

Vierailija
6/7 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysyä ainakin kahdeksi viikoksi mökille. Tuohan on kuitenkin kertaluontoinen tilanne ja kun pääset työelämään et enää tarvitse vastaavaa tukea. Ja 4- ja 6-vuotiaan kanssahan on vain hauskaa, ei ole mikään työläs vaippaikäinen tai teini-ikäinen vaan mitä parhain mökkikaveri!

Vierailija
7/7 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

luulen, että sellainen saattaa onnistua, että esim. lasten eno kaitsisi heitä toisinaan niin, että viikossa olisi vain 4 hoitopäivää ja sitten pidennetty viikonloppu tms.

Mökille on aika pitkä matka, 5 tunnin ajomatka ja en usko, että lapset jaksavat olla minusta erossa 2 viikkoa putkeen.

ap