turvaistuin
Hei
Minun lapsi on 12 vuotta istuu vielä autossa turvavyöistuimessa käyttää teidän saman ikäisenä turvavyöistuinta vielä
Kommentit (4)
Mulla ei ole lapsia, enkä omista minkäänlaista turvaistuintakaan, mutta heräsi kysymys, että mihin perustuu se, että alle 135 cm pitkän lapsen on käytettävä jonkinlaista istuinkoroketta? Eikö se pelkkä auton takapenkin selkänoja tarjoa riittävän tuen lyhyen ihmisen päälle, mitä pidempi, sitä todennäköisemmin pää yltää takapenkin selkänojan yläreunan yläpuolelle ja tarvitsisi erillisen pääntuen. Vai liittyykö se jotenkin turvavyön asettumiseen keholla?
Silloin kun minä olin lapsi, ei ollut mitään turvaistuimia, ja vanhoissa autoissa ei ollut takapenkillä mitään turvavöitäkään.
Aivan hull u a.
Tuo vielä kostautuu kun lapsesi teininä muuttuu joksikin hahmoksi ja alkaa suorittaa loitsuja kun liikaa paapot!
Voi jeesus sentään mikä teitä vaivaa? Heivatkaa nyt ne istuimet veks!!!!!!!
Oma muksu käytti pitkään yli pituusrajankin ja pitkillä matkoilla vielä pidempään... Sanoi etttä siinä on mukavampi istua, kun on sivutuki ja näkee ikkunasta ulos. Olisko ollut just 12v kun myin istuimen pois, en muista.
Meidän 10 v käyttää on just alle 150 cm