Kukkakauppiaat valittaa, kun maailma muuttuu ja ihmiset viettävät hautajaisia väärin
Oiskohan aika sopeutua ja keksiä uusia myyntiartikkeleja tai vaihtaa alaa?
Kommentit (8)
Vierailija kirjoitti:
Juuri ostin tutun hautajaisiin vain yhden ruusun, kun oltiin saatu kappelilta tieto, että kukat pitää viedä heti siunauksen jälkeen itse pois. Ei ollut mitään järkeä tilata isoa kallista kukkavihkoa ja heittää sitä roskiin heti puolen tunnin jälkeen, kun ei ollut hautaa, mihin sen olisi voinut jättää.
Kun kukkakauppias paketoi ruusua, paasasi koko ajan, miten ison kimpun voisi kyllä viedä ja melkein syyllisti sanomalla, että sehän on kuitenkin se viimeinen tervehdys vainajalle. Ostan sen yhdenkin ruusun muualta seuraavalla kerralla.
Erikoista. Yleensä ne viedään siunaustilaisuuden päätteeksi paikalle johon arkku tai uurna tullaan laskemaan.
Oman siskoni hautajaisiin osallistui lähemmäs 80 henkeä ja toivottiin, että.jokainen tuo vain yhden kukan. Eihän siitä mitään olis tullut jos kaikki olis jonkun kunnon kukkakimpun/asetelman tuonut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri ostin tutun hautajaisiin vain yhden ruusun, kun oltiin saatu kappelilta tieto, että kukat pitää viedä heti siunauksen jälkeen itse pois. Ei ollut mitään järkeä tilata isoa kallista kukkavihkoa ja heittää sitä roskiin heti puolen tunnin jälkeen, kun ei ollut hautaa, mihin sen olisi voinut jättää.
Kun kukkakauppias paketoi ruusua, paasasi koko ajan, miten ison kimpun voisi kyllä viedä ja melkein syyllisti sanomalla, että sehän on kuitenkin se viimeinen tervehdys vainajalle. Ostan sen yhdenkin ruusun muualta seuraavalla kerralla.
Erikoista. Yleensä ne viedään siunaustilaisuuden päätteeksi paikalle johon arkku tai uurna tullaan laskemaan.
Tuhkaus on vasta nyt yleistynyt, eikä hautajaisiin ole muodostunut yleistä etikettiä vielä. Usein tuhkat sirotellaan jonnekin myöhemmin, ja mitään varattua hautapaikkaa ei edes ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaista paikkaa ei välttämättä ole, tai se saattaa olla jossain muualla.
Leikkokukat kukkakaupassa maksaa nykyään hirveesti. Ennen ostin parilla-kolmellakympillä viikonloppukimpun kotiin, nyt samanlaisesta kimpusta saa maksaa 40-50 euroa. Aika harvoin tulee enää ostettua emännänlahjaksikaan kukkia kyläilemään mennessä just hinnan takia. Viime aikoina ovat hautajaisiin toivoneet vain yhtä kukkaa/vieras. Isomman asetelman arkin päälle on sitten hommannut lähisuku.
Minua ei ärsytä, jos kukkia on vähän. Minua ärsyttää se, että hautajaisiin ei pääse, kun halutaan pitää hautajaiset pieninä. Esim. en itse päässyt kumminitätini hautajaisiin, sinne pääsivät vain vainajat puolisot, lapset ja sisarukset.