Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen laihduttanut jo yli 25 kiloa enkä ymmärrä miksi laihdutuslääke on niin iso läpimurto

Vierailija
28.04.2024 |

Ei elämäntapojen korjaaminen ole loppupelissä niin vaikeaa. Oikeaa tietoa löytää ravitsemussuosituksista ja ravintoarvot kaloreineen löytää ruokapakkauksista. Elämä on kyllä kevyempää kun ei ole noita kiloja painolastina.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se on niin kauheaa, jos joku lopulta onnistuu laihtumaan ozempicin avulla? Mikä siinä pistää niin vihaksi? Suututtaako, jos lihava hoikistuu, eikä häntä saakaan enää halveksia ja solvata?

Hoitakaa ne omat asianne! 

Arvatkaapa vain, montako kertaa olen elämäni aikana laihtunut ja lihonut kymmeniä kiloja. Nyt on menossa neljäs ozempic-kynä ja saan taas nätit vaatteeni käyttöön kesäksi. On täysin mahdollista että lihon taas, mutta niin voi ihan hyvin käydä teillekin.

Enkä kaipaa nyt tähän länkytystä terveellisestä ruoasta ja liikunnasta. Tiedän niistä jo kaiken.

Vierailija
22/26 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minäkin laihduin muuttamalla ruokailutottumuksia.

Jätin välipalat pois. Syön nykyään 2 ateriaa päivässä. Se riittää, ei tule nälkä ruokailuiden välillä. Ruokiin en tehnyt merkittävinä muutoksia. Syön edelleen sekä terveellistä että epäterveellistä ruokaa.

Ennen söin 5 kertaa päivässä (3 ateriaa, 2 välipalaa), ja minulla oli melkein koko ajan nälkä. Jatkuvasti teki mieli napostella jotain. Sillä tavalla keräsin ylipainoa todella paljon.

Tämä kertoo vain siitä, että sama ruokarytmi ei sovi kaikille. Siksi on vahingollista ohjata kaikki syömään samalla tavalla. Itsekin aloin alun perin syömään 5 kertaa päivässä koska sen väitettiin olevan terveellistä ja helpottavat painonhallintaa."

Tuon on mielestäni niin totta. Ihmisten tasapäistäminen ei ole ratkaisu esim. painonhallinnassa. Tunnistan samoin, että minulle ei oikein sovi tuo jatkuva välipala (napostelu) rytmi. Kaksi ateriaa ja joskus yksikin, on minulle parempi. Pysyn virkeämpänä, keho tyytyväisempänä ja paino hallinnassa.

On hyvä oppia kuuntelemaan omaa kehoaan ja oppia tuntemaan sen tarpeita. Toinen kaipaa jatkuvaa tankkausta, toinen taas ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tietää miten laihtua mutta kaikki ei tiedä miten muiden kehot toimii. Vasta laihdutuslääkkeellä alkoi paino putoamaan hitaasti mutta edes putoaa kun aivot ei huudaa kokoajan syömään eikä kroppa vedä enää ku pikkuannoksia ja sen jälkeen nälkä on poissa.  Hyvä että olet laihtunut ilman lääkkeitä ne ei ole halpoja edes korvattuna mutta et ole sen parempi laihtuja.

Vierailija
24/26 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki tietää miten laihtua mutta kaikki ei tiedä miten muiden kehot toimii. Vasta laihdutuslääkkeellä alkoi paino putoamaan hitaasti mutta edes putoaa kun aivot ei huudaa kokoajan syömään eikä kroppa vedä enää ku pikkuannoksia ja sen jälkeen nälkä on poissa.  Hyvä että olet laihtunut ilman lääkkeitä ne ei ole halpoja edes korvattuna mutta et ole sen parempi laihtuja.

Tämä on kyllä niin hyvin kiteytetty kuin ikinä voi kiteyttää. Tuohon kehojen toimimiseen liittyy myös se, että jokaisella on oma henkilökohtainen ateriarytmi, ei mikään yleispätevä. Samoin toiseen tarttuu jokainen leivänmuru ja toiseen ei.

Luin taannoin myös tutkimuksen, jossa oli vertailtu eri ihmisten kalorien kulutusmäärää samalla rasituksella. Eli samankokoiset ihmiset kaikin puolin. Ikävää ylipainoon taipuvaisen osalta oli se, että oikeasti toiselle riittää 700 kaloria perusolemiseen ja toinen tarvitsee 1500 kaloria. Samoin samalla rasituksella toinen ryhmä kulutti enemmän kaloreita kuin se ryhmä joka hyödynsi energian tehokkaammin. Lienee siis ettei noilla kahdella henkilöllä ole mahdollisuutta syödä yhtä monta omenaa, rahka tai puurolautasta päivässä.

Vierailija
25/26 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen onnistuneesti laihduttanut lääkkeen avulla eikä se ole keneltäkään muulta kuin itseltäni pois. Oma kukkaroni on keventynyt, mutta niin olen minäkin. Ja kaikki veriarvoni sekä verenpaineeni ovat nyt huippuhyvät. Osa varmasti kilojen katoamisen myötä, mutta ei kaikki. Esim. verenpainetauti minulla todettiin jo hoikkana ollessani. Uusien tutkimusten mukaan semaglutidi ilmeisesti laskee myös verenpainetta ja tehoaa moneen muuhunkin sairauteen, mutta koska asiaa ei ole vielä tutkittu ja todennettu valmiiksi, ei sitä saa lääkkeen kohdalla kertoakaan virallisesti.

Eli minulle on aivan se ja sama, mitä mieltä muut ovat laihdutuksesta. Tämä toimi minulla ja se on ihan vaan oma (ja ehkä lääkärin) asiani.

Vierailija
26/26 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen onnistuneesti laihduttanut lääkkeen avulla eikä se ole keneltäkään muulta kuin itseltäni pois. Oma kukkaroni on keventynyt, mutta niin olen minäkin. Ja kaikki veriarvoni sekä verenpaineeni ovat nyt huippuhyvät. Osa varmasti kilojen katoamisen myötä, mutta ei kaikki. Esim. verenpainetauti minulla todettiin jo hoikkana ollessani. Uusien tutkimusten mukaan semaglutidi ilmeisesti laskee myös verenpainetta ja tehoaa moneen muuhunkin sairauteen, mutta koska asiaa ei ole vielä tutkittu ja todennettu valmiiksi, ei sitä saa lääkkeen kohdalla kertoakaan virallisesti.

Eli minulle on aivan se ja sama, mitä mieltä muut ovat laihdutuksesta. Tämä toimi minulla ja se on ihan vaan oma (ja ehkä lääkärin) asiani.

Hienoa, että olet onnistunut laihdutusprojektissasi. Kysymykseni  voi olla hieman henkilökohtainen, mutta kun täällä olla anonyymejä niin kehtaan kysyä. Keille kaikille olet kertonut että käytät laihdutuksessa lääkettä apuna? Kysyn siksi, että  käytän myös itse laihdutuslääkettä, mutta en ole kertonut siitä kenellekään. Minua jotenkin hävettää lääkkeen käyttö. Tai ajattelen että muut jotenkin vähättelisivät painonpudotustani, jos kertoisin. Laihdutuslääkehäpeä ehkä kuvaa tilaani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kahdeksan