Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

alaselän särky...???

23.01.2007 |

Hei osaako joku kertoa mistä voisi johtua jatkuva alaselän särky ja pitkän kävelyn tai seisomisen jälkeen pakotus alapäässä??? työpäivän jälkeen särkee myös alavatsaa... kokemuksia???

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin unohdin aikaisemmassa viestissä sanoa että raskausviikkoja on 24+5 ja kyseessä on toinen raskaus... siksi olen ihan tietämätön tästä pikku vaivasta. neuvolaan en viitsisi soittaa ku tuntuu niin pieneltä asialta mutta oisihan se hyvä tietää jotain syytä tähän vaivaan jotta voisi helpottaa oloa... jos se on mahdollista

niin ja ajan pitkää työmatkaa jos se jotenkin tähän liittyy... en tiedä, kerroppas sinä :)

Vierailija
2/4 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minulla ensiksi tulee mieleen liitoskivut. Jotka voivat tuntua poltteena ristiselässä ja häpyluussa. Ja tietenkin jos painoa on tullut lisää ja selkälihakset ovat heikommat niin rasittus tuntuu myös.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lantion löystyminen, SI-nivelen löystyminen, kohdun kiinnikkeet.

Itse jouduin jäämään saikulle jotakuinkin juuri noilla viikoilla ja tuosta syystä. Nyt menossa 33+6 ja selkäsärky on helpottanut (voi myös jatkua synnytykseen asti), paitsi jos liikaa tulee käveltyä tai istuttua.

Itse kävin naprapaatilla, koska myös iskias hermo oli jumissa. Käsittelyn jälkeen olin kuin uusi ihminen ja sain hyvät kotihoito-ohjeet.

Toisilla auttaa myös tavallinen hieronta. Tosin nämä ovat monesti hetkellisiä apuja, sillä esim. löystyneille nivelille ei voi itsessään mitään. Kurja vaiva. Koitahan jaksella.

-m-

Vierailija
4/4 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kanssa olen vähän ihmetellyt alapäässä tuntuvaa painetta ja jomotusta, varsinkin pitemmän kävelemisen ja istumisen jälkeen. Alaselkäkipujakin on jonkin verran ollut. Tämä on toinen raskaus, eikä ekassa ollut mitään oireita. Ekassa olin sinänsä huippukunnossa fyysisesti. Nyt en voi sanoa samaa. En ole juurikaan harrastanut liikuntaa synnytyksen jälkeen, mikä varmasti vaikuttaa paikkojen kipeytymiseen. Mulla on vasta alkuraskaus menossa (rv 12) ja ajattelinkin alkaa liikkumaan ja käymään kuntosalilla, kunhan vaan pääseen eroon sitkeästä flunssastani.

Pitäis varmaan kysäistä neuvolassa, ettei ainakaan olis mitään kohdunlaskeumaa.