Toimittajaksi vai sairaanhoitajaksi?
Mietin, mitä haluan tehdä lukion jälkeen. Nämä ovat vaihtoehdot.
Kommentit (12)
Sulla näyttää jo nuorella iällä olevan niin paha dementia, että tuskin pärjäät kummassakaan hommassa.
Päätä itse. Sanon silti oman idean. Toimittaja vaihtoehtomediassa on hyvä valinta, jos ei tuo väärää tietoa. Miksi kaikkien naisten pitäisi olla aina sairaanhoitajia tai sote alalla. Sossuja pitäisi vähentää ja rahalla saa jokainen itse, jos sitä vain annetaan.
Jos haaveissa on häät, vauva, perheauto, asuntolaina niin sairaanhoitaja on varma valinta toteuttaa nää unelmat.
Jos et oikein tiedä mitä elämältä haluat tai se ei ainakaan ensisijaisesti ole vakituinen työaika ja varmat tulot, oma koti ja perhe niin toimittaja.
Sairaanhoitaja. Kaikesta kakkapuheesta huolimatta. Lähipiirissä on mutama eläkeikää lähestyvä hoitaja ja he kaikki ovat tosi ihania ihmisiä jotka eivät koskaan valita töistään. Yksikin sanoi vähän aikaa sitten, että on etuoikeutettu kun saanut (siis saanut!) tehdä merkittävää työtä josta jää eläkkeelle. Kuristi ihan kurkusta ja mietin, että kun voisi itse sanoa joskus noin.
Vierailija kirjoitti:
Kuristi ihan kurkusta ja mietin, että kun voisi itse sanoa joskus noin.
Kuristi sua kurkusta, mitä hittoa?
Hei. Olen mäkkärin vuoropäällikkö ja tehtäväni on valvoa että kaikki tarjoilijat hokevat vuorollaan JES!
Onko sulla dementia kun hoet samaa?
Vierailija kirjoitti:
Päätä itse. Sanon silti oman idean. Toimittaja vaihtoehtomediassa on hyvä valinta, jos ei tuo väärää tietoa. Miksi kaikkien naisten pitäisi olla aina sairaanhoitajia tai sote alalla. Sossuja pitäisi vähentää ja rahalla saa jokainen itse, jos sitä vain annetaan.
Ai miksi pitää olla hoitaja? - Siksi, että jos nainen itse haluaa hoitoalalle esim ihan puhtaan luonnollisista syistä (hoivavietti ym vasemmiston vihaamat termit). Ei naisia pidä pakottaa insinööreiksi autoalalle tms jos eivät itse halua. Onko tää tosiaan sanottava nykyää 2024 ääneen? Oli vielä itsestäänselvää 20v sitten ennen vokea.
Haluisitko että jos saat sydärin niin että epäpätevä naislääkäri operoi sut? Pääasia että kiintiö on täytetty ja nainen on lääkärinä? Tai ehkä kielitaidoton talibani ihan munimoitoisuuden vuoksi?
Jos toinen vaihtoehto on s.hoitaja niin varmaan olet lämmin ja hyväsydäminen ihminen joka haluaa auttaa heikkoja ja sairaita..? Tällainen piirre olisi erittäin suotavaa toimittajalle.- Etenkin nyt kun toimittajat ovat hyvin pienessä kuplassa ja "samasta puusta veistettyjä" kaikki. Tai melkein kaikki. Suomi- walkowihaa, ju-wihaa sekä kaiken maailman dransagendaa puskevat. Sulle siis voisi sopia jouranalismikin, mutta jos sulla on sydän paikallaan et tule saamaan töitä ainakaan HS:sta tai Yleltä.
Sairaanhoitajalle löytyy aina töitä, vaikka tekoäly tulee viemään (liki kaikilla aloilla) työpaikkoja. Toimittajalle ei löydy oikein töitä Suomesta ainakaan, ja jos et ole valmis valehtelemaan tai esim hehkuttamaan parrakkaita naisurheilijoita.
S.hoitajana saanee varmemmin myös töitä Usassa ja muualla maailmassa. Kandee lähteä mahd pian, ennen kuin rajat suljetaan Suomessa pian alkavan sodan takia. Kaikkea hyvää!
Sairaanhoitaja, varma työpaikka tiedossa, voit tehdä töitä jo opiskellessa.