Miten pysyä irti toksisesta ihmisestä?
on niin vaikeaa olla laittamatta sitä ensimmäistä viestiä, vaikka tietää järjellä, että ihminen ei välitä minusta eikä tarpeistani, on selvästi toksinen minua kohtaa. Käyttäytyy huonosti minua kohtaan ja omaa vahvoja narsistisia piirteitä. Tunteet huutavat tämän ihmisen luo, kaipaan läheisyyttä ja niitä yhteisiä hyviä hetkiä. Miten jaksaa yksin eteenpäin.
Kommentit (27)
En halua ajatella, ettei hän välitä minusta, mutta ajattelen niin että hän on häiriintynyt ihminen eikä osaa kohdella minua oikein.
Yritän koko ajan ajatella järjellä, mutta ajatukset pyörii vain tämän henkilön ympärillä ja mitä jos ajatuksissa, vaikka järjellä tiedän, että pitää vain jaksaa pysyä erossa.
Eikö olekin jännä juttu, miten ne ihan ensimmäisten viestien minimaaliset merkit tuntuvat nyt niin selkeiltä varoitusmerkeiltä? Minulle kirjaimellisesti tuli parikin kertaa epämukava fiilis, mutta mies pyysi anteeksi ja ajattelin, että onpa ihanan kypsä mies, osaa pyytää anteeksi tuosta noin vaan. Olin valmis unohtamaan loukkaavat jutut, koska olin niin vaikuttunut siitä miten hän vain suoraan pyysi anteeksi ilman selittelyjä.
Hän on yrittänyt minuun monta kertaa erouhkauksia. Ekalla kerralla suutuin ja menin pieneen paniikkiin. Tokalla kerralla reaktioni oli paljon lievempi. En muista miten monta uhkausta tässä on ollut yhteensä. Monta. Aivan naurettavan monta. Nyt minulla on sellainen tunne, että mies uskoi vakavissaan, että sama kaava toimii minuun loputtomasti. Tällä kertaa annoinkin kaikkien ajatusteni tulvia ulos suustani ja myöhemmin ajattelin, että minä itse asiassa iha oikeasti tarkoitin niitä sanoja. En tiedä mitä enää edes tunnen. Jotain kyllä, mutten mitään vahvaa enää.
Epäilen, että nyt mies ei tiedäkään mitä tehdä kanssani, kun se sama kaava ei enää toimikaan. En ole kuullut hänestä nyt mitään pariin viikkoon.
Hyvin. Ero vaatii aikaa ja käsittelyä, vieroitusta kuin huumeesta, oli ollut suhteessa tai ei. Jos ehti rakastua. Jos on erillään, pääsee irti lopulta. Kontakti lisää tunnetta ja ei pääse helposti irti, on kuin tunnetarrapaperissa ja ajattelee, suorastaan kanavoi toisen kautta. Ikäviä tehtäviä jotkut erot, mutta kannattavia, myöhemmin tajuaa sen selvästi ja helpottuu. Maapallolla on vielä muuta tarjolla, hyviä asioita ja tunteita. Myös itsestä pitää muistaa välittää. Erot ovat prosesseja ja tunne säilyy, kunnes hiipuu, vaihtuu kohteet. Ensin luulee ettei se mene ikinä pois, siis i k i n ä. Ja on väärässä yleensä.
Olen nyt tajunnut, että ihan oikeasti YKSIKIN epämukava fiilis on suuri varoitusmerkki. Yksinkertaisesti terveessä ihmissuhteessa ei tule sellaisia outoja tunteita, että tässä on nyt jotain mätää. Pitäisi laittaa kylmästi poikki tasan tarkasti ensimmäisestä kerrasta, kun vaisto varoittelee. Se ei ole ikinä turha varoitus. Ei ikinä. Sen olen oppinut.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin. Ero vaatii aikaa ja käsittelyä, vieroitusta kuin huumeesta, oli ollut suhteessa tai ei. Jos ehti rakastua. Jos on erillään, pääsee irti lopulta. Kontakti lisää tunnetta ja ei pääse helposti irti, on kuin tunnetarrapaperissa ja ajattelee, suorastaan kanavoi toisen kautta. Ikäviä tehtäviä jotkut erot, mutta kannattavia, myöhemmin tajuaa sen selvästi ja helpottuu. Maapallolla on vielä muuta tarjolla, hyviä asioita ja tunteita. Myös itsestä pitää muistaa välittää. Erot ovat prosesseja ja tunne säilyy, kunnes hiipuu, vaihtuu kohteet. Ensin luulee ettei se mene ikinä pois, siis i k i n ä. Ja on väärässä yleensä.
Minä olen tajunnut, että elämäni ensimmäisessä poikaystävässä (teiniajat) on edelleen sitä jotain. Ihan uskomatonta. En seurustelisi enää, koska hänessä on montakin piirrettä joita en miehelleni halua, mutta jokin hänessä yhä edelleen on ja aiheuttaa tuntemuksia. Eräs yhteinen tuttumme, jonka kanssa olen säätänyt, sanoi että ekalla poikaystävälläni on varmaan vieläkin jotain tunteita minua kohtaan. Samaa minäkin epäilen.
Vierailija kirjoitti:
Täysin sama tilanne.
Täällä kans😥
Vierailija kirjoitti:
Olen nyt tajunnut, että ihan oikeasti YKSIKIN epämukava fiilis on suuri varoitusmerkki. Yksinkertaisesti terveessä ihmissuhteessa ei tule sellaisia outoja tunteita, että tässä on nyt jotain mätää. Pitäisi laittaa kylmästi poikki tasan tarkasti ensimmäisestä kerrasta, kun vaisto varoittelee. Se ei ole ikinä turha varoitus. Ei ikinä. Sen olen oppinut.
Meinasin alkaa kirjoittamaan, että jatkossa yritän sitä ja tätä, mutta sitten tajusin, etten todellisuudessa halua ajatella olevani muiden kanssa. Tiedän, että tunteeni vahvistuisivat taas, jos hän pyytäisi anteeksi ja oikeasti haluaisi muutoksen myrkylliseen käytökseensä. En vain tiedä tapahtuuko sitä ikinä, vaikka vähän hän kyllä vihjaili, että aikoisi asialle jotain tehdä. En vain käsitä miten joku voi olla noin kaksinaamainen ja hylätä tuosta noin vain kaiken ihanan jälkeen. Sen jälkeen, kun sanoi rakastavansa minua. Ilman mitään painostusta, ihan oma-aloitteisesti. Taisi olla seuraava päivä, niin jo muuttui ääni kellossa.
Hei, olen ollut samassa tilanteessa. Tekstisi ap on kuin minun kirjoittamani sanasta sanaan.
Mies on narsisti. Hän käyttää sinua ja tunteisasi hyväkseen. Nyt vaan No contact. Hän ei tule muuttumaan. Älä jää odottamaan yhtään tai mene vaan takaisin. Olet todennäköisesti traumasiteessä. Oireesi viittaavat siihen. Sinä selviät kyllä vaikka nyt tuntuu pahalta. Muista ettei vika ole sinussa. Ansaitset parempaa.
Olen minä ajatellut, että pitäisikö deittailla miehiä ihan kevyesti, jotta saisi ajatukset pois hänestä. Mutta suoraan sanottuna se tuntuisi pettämiseltä, ja uskon että se aiheuttaisi vain ongelmia. Minuun ihastutaan helposti, enkä halua leikkiä muiden tunteilla. Saattaisin myös ajautua hetken huumassa vaikka mihin kuvitellen, että se auttaa tätä tilannetta. Myöhemmin katuisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinasin alkaa kirjoittamaan, että jatkossa yritän sitä ja tätä, mutta sitten tajusin, etten todellisuudessa halua ajatella olevani muiden kanssa. Tiedän, että tunteeni vahvistuisivat taas, jos hän pyytäisi anteeksi ja oikeasti haluaisi muutoksen myrkylliseen käytökseensä. En vain tiedä tapahtuuko sitä ikinä, vaikka vähän hän kyllä vihjaili, että aikoisi asialle jotain tehdä. En vain käsitä miten joku voi olla noin kaksinaamainen ja hylätä tuosta noin vain kaiken ihanan jälkeen. Sen jälkeen, kun sanoi rakastavansa minua.
Ymmärrän myös vallan mainiosti, ettei minun pitäisi edes ajatella antavani anteeksi.
Mies vaikuttaa narsistilta. Sun pitää vaan riuhtaista itsesi irti hänestä. Narsisti vs minä You Tube kanavalla löytyy hyviä videoita joista saat tukea, vastauksia tuskaasi ja tukea irtaantumiseen sekä ymmärrät millainen ihmisen kanssa olet ollut tekemisissä. Narsistit käyttävät samaa kaavaa kaikissa ihmissuhteissaan. Eivätkä muutu.
Vierailija kirjoitti:
Yritän koko ajan ajatella järjellä, mutta ajatukset pyörii vain tämän henkilön ympärillä ja mitä jos ajatuksissa, vaikka järjellä tiedän, että pitää vain jaksaa pysyä erossa.
Tunteet ohjailee sua. Ymmärrettävää. Älä anna liikaa tunteille valtaa. Järki sanoo ja tiedät mitä hän on sulle tehnyt. Teot ratkaisevat
Älä laita mitään viestiä. Sitähän se mies just odottaa. Mutta muista että sama paska taas alkaa hetken päästä uudestaan. Hetken aikaa voi olla ihanaa kunnes sä taas putoat alas. Narsistit manipuloi just noin. Nyt oot vahva ja pysyt kaukana siitä tyypistä. Hän ei sua rakasta. Narsistit käyttää ihmisiä eivät kykene aitoon empatiaan vaikka toisinaan sitäkin osaavat hyvin feikata varsinkin jos uhriltaan jotain haluavat.
Hei. Olen mäkkärin vuoropäällikkö ja tehtäväni on valvoa että kaikki tarjoilijat hokevat vuorollaan JES!