Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei rahaa edes kevättakkiin

Vierailija
27.04.2024 |

Uskaltaisiko kirpparilta ostaa? Pelkään luteita, niitä on kerran ollut asunnossani. 

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä koko

Vierailija
42/52 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä koko

L

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kokoa olet ap? 

Minulla on paljon takkeja ja voin lahjottaa. Ovst kyllä kokoa s/m. 

Vierailija
44/52 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla tuttua tai sukulaista, jolta saisit ylimääräisen siistin takin tai joka voisi auttaa rahallisesti? Kyllä läheisiä pitää auttaa.

Vierailija
45/52 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä koko

L

Jospa tuolta löytyisi:

https://www.sellpy.fi/search/Naiset/Vaatteet/Takit-ja-ulkoilutakit/P%C3…

Vierailija
46/52 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita vaate pakkaseen oston jälkeen niin mahdolliset luteet kuolee. Tai pese tai saunota se.

Useaksi vuorokaudeksi pakastimeen. En ole varma miten hyvä tuo saunaohje on. Kerrostalossa ötöt voivat levitä muuallekin saunasta ja siitä tulee myöhemmin kuluja.

Vierailija
47/52 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

etkö ole ennen kevättä nähnyt vai miksi sinulla ei ole keliin sopivaa takkia? oletko 1-vuotias?

Olen eri, mutta multa on hajonnut vetskari useammastakin takista. Tulee halvemmaksi ostaa kokonaan uusi takki kuin korjata vanha.

Totta, ikävä kyllä. Sain korjauksen arvioksi 90 €, kun halusin vaihtaa talvitakin vetoketjun. Heitin takin pois, mutta kaduin sitä myöhemmin. Se oli hyvää laatua ja mieluinen.

Vierailija
48/52 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haet töitä? Minä ainakin olen täällä oppinut että kelan tukia nostamalla tienaa paremmin kuin työssä käymällä.

Vierailija
49/52 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

etkö ole ennen kevättä nähnyt vai miksi sinulla ei ole keliin sopivaa takkia? oletko 1-vuotias?

Olen eri, mutta multa on hajonnut vetskari useammastakin takista. Tulee halvemmaksi ostaa kokonaan uusi takki kuin korjata vanha.

tai sitten niiden usean takin hinnalla olisi voinut ostaa yhden kunnollisen.

Nykyään ei koskaan tiedä vaatteen ostaessaan onko se kestävä vai ei. Siinä vaiheessa, kun sen tietää, samaa vaatetta ei enää ole myynnissä.

Vierailija
50/52 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syypunkki kuolee ihmisen ulkopuolella vuorokaudessa. Ei tarvitse edes pakastaa tai pestä, riittää että on kayttämättä vaatetta vaikka kaksi päivää. Luteet ja muut ötökät ovat sitkeämpiä. Lohdutuksena voin sanoa, että nämä muut ötökät ovat aika harvinaisia. Käytettyä (joustinpatja) sänkyä en kuitenkaan kotiini toisi.

käytetystä joustinpatjasta ei voi tietää, missä se on ollut. se on voinut olla jossain vuokra-asunnossa. hyi. täynnä likaa ja ötököitä.

Jos se on ollut omistusasunnon omistajan käytössä, niin  onko patja mielestäsi puhdas ja käyttökelpoinen?

Vierailija
51/52 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itse tietäisin, että sukulaiseni tarvitsee kevättakin eikä hänellä ole siihen varaa, auttaisin kyllä rahallisesti. Tai jos jokin on vanha takkini olisi hänelle hyvä ja sopiva. Toiselta avun pyytämistä ei tarvi hävetä. Moni haluaa pitää huolta läheisistään.

Vierailija
52/52 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisiko mahdollista lainata ompelukonetta ja korjata itse? Joku tuttu, Taitotalo tai paikkakunnan työttömien yhdistys. Martat osaavat yleensä neuvoa, mistä kannattaa kysellä.

Helpoimmillaan vetoketju ommellaan purkamatta vanhaa. Hääräämöllä on hyvä ohje.

Se vain, että nykyään pitkä takkivetskari maksaa saman kuin uusi takki alesta tai kirpparilta sekä korjaamisen vaivan. 

Mulla on ompelukone ja taitoa korjata, mutten viitsi koskaan vaihtaa vetoketjuja takkeihin tuosta syystä. Harvaan takkiin saa siististi vaihdettua edes osaavampi ihminen ja se hinta tosiaan. Ja köyhä olen ja muita vaatteita paikkaan kyllä niin kauan, että niissä on enemmän paikkaa kuin alkuperäistä kangasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kahdeksan