Ei rahaa edes kevättakkiin
Uskaltaisiko kirpparilta ostaa? Pelkään luteita, niitä on kerran ollut asunnossani.
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
etkö ole ennen kevättä nähnyt vai miksi sinulla ei ole keliin sopivaa takkia? oletko 1-vuotias?
Olen eri, mutta multa on hajonnut vetskari useammastakin takista. Tulee halvemmaksi ostaa kokonaan uusi takki kuin korjata vanha.
Vetskarit hajoavat nykyisin, olipa kallis tai halpa vaate. Kannattaa ostaa takki, jossa on vetskari ja napit. Talvitakkini vetskari hajosi 5 talvea sitten, mutta napeilla on pelattu ja pelataan edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Syypunkki kuolee ihmisen ulkopuolella vuorokaudessa. Ei tarvitse edes pakastaa tai pestä, riittää että on kayttämättä vaatetta vaikka kaksi päivää. Luteet ja muut ötökät ovat sitkeämpiä. Lohdutuksena voin sanoa, että nämä muut ötökät ovat aika harvinaisia. Käytettyä (joustinpatja) sänkyä en kuitenkaan kotiini toisi.
käytetystä joustinpatjasta ei voi tietää, missä se on ollut. se on voinut olla jossain vuokra-asunnossa. hyi. täynnä likaa ja ötököitä.
Voin vähän apuja antaa, maksan suikkareista 20/kerta
Osta alesta. Plussakorttitarjouksesta.
Tällä avauksella kerroit hyvin selkeästi ja avoimesti miksi olet rahaton....
Itse olen sitä mieltä, että kyllä työttömän kannattaa olla siistissä takissa. Antaa työhaastattelu osaa paremman kuvan. Kommenttina siis näille, joiden mielestä työttömän ei pitäisi saada uutta takkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
etkö ole ennen kevättä nähnyt vai miksi sinulla ei ole keliin sopivaa takkia? oletko 1-vuotias?
Olen eri, mutta multa on hajonnut vetskari useammastakin takista. Tulee halvemmaksi ostaa kokonaan uusi takki kuin korjata vanha.
Olisiko mahdollista lainata ompelukonetta ja korjata itse? Joku tuttu, Taitotalo tai paikkakunnan työttömien yhdistys. Martat osaavat yleensä neuvoa, mistä kannattaa kysellä.
Helpoimmillaan vetoketju ommellaan purkamatta vanhaa. Hääräämöllä on hyvä ohje.
Mulla on 10-20v vanhoja kevät takkeja ja talvi takkeja eikä ole edes kuluneen näköisiä.
Alusvaatteet ja ihoa vasten olevat vaatteet, puuvilla tai viskoosi vaatteet kun vaihdan puhtaat joka päivä kuluvat pesuissa mutta ei päällysvaatteet joita pestään aika harvakseen.
Vaihdan ihoa vasten olevat vaatteet joka aamu puhtaisiin ja ne kuluvat eniten.
Minä en osta toisten käytettyjä vaatteita enkä huonekaluja jos en tiedä ja tunne kuinka siistiltä ihmiseltä ne tulevat.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen sitä mieltä, että kyllä työttömän kannattaa olla siistissä takissa. Antaa työhaastattelu osaa paremman kuvan. Kommenttina siis näille, joiden mielestä työttömän ei pitäisi saada uutta takkia.
*Työhaastattelussa
Vierailija kirjoitti:
Aivan. Siistit vaatteet luovat kuvaa siitä, että elämä on hallinnassa, vaikka työtön olisikin. Voihan siistit vaatteet olla vaikka näin ei olisikaan, mutta mielikuva on jokatapauksessa edellä mainitsemani. Kauhtuneet vaatteet luovat kuvaa kurjuudesta ja ongelmista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan. Siistit vaatteet luovat kuvaa siitä, että elämä on hallinnassa, vaikka työtön olisikin. Voihan siistit vaatteet olla vaikka näin ei olisikaan, mutta mielikuva on jokatapauksessa edellä mainitsemani. Kauhtuneet vaatteet luovat kuvaa kurjuudesta ja ongelmista.
Luo kuvaa päihdeongelmista jos ei huolehdi hygieeniastaan. Vaatteethan voi olla vanhoja mutta ei niiden silti tarvitse olla likaisia ja haisevia.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on 10-20v vanhoja kevät takkeja ja talvi takkeja eikä ole edes kuluneen näköisiä.
Alusvaatteet ja ihoa vasten olevat vaatteet, puuvilla tai viskoosi vaatteet kun vaihdan puhtaat joka päivä kuluvat pesuissa mutta ei päällysvaatteet joita pestään aika harvakseen.
Vaihdan ihoa vasten olevat vaatteet joka aamu puhtaisiin ja ne kuluvat eniten.
Mulla on 1-5v vanhoja takkeja jotka ovat kuluneen näköisiä. Pesen takit noin 2x vuodessa tai tarpeen mukaan.
Mahtaako myynnissä olla kunnollisia takkeja, saattaa olla vaan tämän uuden hirviömuodin luomuksia.
Vierailija kirjoitti:
Minä en osta toisten käytettyjä vaatteita enkä huonekaluja jos en tiedä ja tunne kuinka siistiltä ihmiseltä ne tulevat.
Ja olet köyhä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syypunkki kuolee ihmisen ulkopuolella vuorokaudessa. Ei tarvitse edes pakastaa tai pestä, riittää että on kayttämättä vaatetta vaikka kaksi päivää. Luteet ja muut ötökät ovat sitkeämpiä. Lohdutuksena voin sanoa, että nämä muut ötökät ovat aika harvinaisia. Käytettyä (joustinpatja) sänkyä en kuitenkaan kotiini toisi.
käytetystä joustinpatjasta ei voi tietää, missä se on ollut. se on voinut olla jossain vuokra-asunnossa. hyi. täynnä likaa ja ötököitä.
vai vuokra-asunnossa, niin sitten tulee elukat. meillä unikulman -omat puolet tietokoneella suunnitellut mittatilausvuoteet ,parivuode,, 150 e pussilakanat jne, patja suojataan vanulevyillä sijausp päälle. ja koti huippusiisti, tässä asunnossa buokralla jo 9 vuotta, eli miksi vuokra-asunnoista tulisi mitään elukkaongelmaa. olkon vaikka messutalokin, sielläkin kerran kun sattuu ulkomaanmatkoilta kihahtaa lakullinen riesaa
Vierailija kirjoitti:
Ei. Vaan noin viikossa. Ja viileässä syyhypunkki elää pidempään (esim. viileässä varastossa). Lämpimässä ja kuivassa elää lyhyemmän aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Mahtaako myynnissä olla kunnollisia takkeja, saattaa olla vaan tämän uuden hirviömuodin luomuksia.
No sen huomasin kun käväisin H&M:n myymälässä. En löytänyt mieleistäni, ja tuo pulju olisi ollut halvimmasta päästä. Pitää käydä vielä tsekkaamassa New Yorker.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entinen on aika kauhtunut. Yksi takki olisi sen lisäksi, mutta se ei mene kiinni, kunnes laihdun.
Ap
kyllä sillä kauhtuneella pärjää. varsinkin, jos ei työt kiinnosta. mene töihin, jos haluat ostaa uudemman takin
Pöljä, kyllähän työt kiinnostaisi, mutta kun niitä ei noin vain saa, ainakaan tästä kaupungista. Työkokemustakin on ja koulutus.
Ap
se on sinun henkilökohtainen voi voi. ei se ole mikään syy, että muiden työssäkäyvien pitäisi kustantaa sinulle uusi takki kauhtuneen tilalle.
En huomannut, että hän olisi pyytänhyt sinulta rahaa.
Tosikertomus
Miljonääri kehui, miten hyvän kesätakin sai, kun irrotti talvitakista rikki menneen vuorin. Minua olisi niin naurattanut - perheellä oli siihen aikaan vaatetusliikekin, mutta onneksi maltoin olla nauramatta.