Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei rahaa edes kevättakkiin

Vierailija
27.04.2024 |

Uskaltaisiko kirpparilta ostaa? Pelkään luteita, niitä on kerran ollut asunnossani. 

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosikertomus

Miljonääri kehui, miten hyvän kesätakin sai, kun irrotti talvitakista rikki menneen vuorin. Minua olisi niin naurattanut - perheellä oli siihen aikaan vaatetusliikekin, mutta onneksi maltoin olla nauramatta.

Vierailija
22/52 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

etkö ole ennen kevättä nähnyt vai miksi sinulla ei ole keliin sopivaa takkia? oletko 1-vuotias?

Olen eri, mutta multa on hajonnut vetskari useammastakin takista. Tulee halvemmaksi ostaa kokonaan uusi takki kuin korjata vanha.

Vetskarit hajoavat nykyisin, olipa kallis tai halpa vaate. Kannattaa ostaa takki, jossa on vetskari ja napit. Talvitakkini vetskari hajosi 5 talvea sitten, mutta napeilla on pelattu ja pelataan edelleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syypunkki kuolee ihmisen ulkopuolella vuorokaudessa. Ei tarvitse edes pakastaa tai pestä, riittää että on kayttämättä vaatetta vaikka kaksi päivää. Luteet ja muut ötökät ovat sitkeämpiä. Lohdutuksena voin sanoa, että nämä muut ötökät ovat aika harvinaisia. Käytettyä (joustinpatja) sänkyä en kuitenkaan kotiini toisi.

käytetystä joustinpatjasta ei voi tietää, missä se on ollut. se on voinut olla jossain vuokra-asunnossa. hyi. täynnä likaa ja ötököitä.

Vierailija
24/52 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin vähän apuja antaa, maksan suikkareista 20/kerta

Vierailija
25/52 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta alesta. Plussakorttitarjouksesta.

Vierailija
26/52 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä avauksella kerroit hyvin selkeästi ja avoimesti miksi olet rahaton....

Vierailija
27/52 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen sitä mieltä, että kyllä työttömän kannattaa olla siistissä takissa. Antaa työhaastattelu osaa paremman kuvan. Kommenttina siis näille, joiden mielestä työttömän ei pitäisi saada uutta takkia.

Vierailija
28/52 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

etkö ole ennen kevättä nähnyt vai miksi sinulla ei ole keliin sopivaa takkia? oletko 1-vuotias?

Olen eri, mutta multa on hajonnut vetskari useammastakin takista. Tulee halvemmaksi ostaa kokonaan uusi takki kuin korjata vanha.

Olisiko mahdollista lainata ompelukonetta ja korjata itse? Joku tuttu, Taitotalo tai paikkakunnan työttömien yhdistys. Martat osaavat yleensä neuvoa, mistä kannattaa kysellä.

Helpoimmillaan vetoketju ommellaan purkamatta vanhaa. Hääräämöllä on hyvä ohje.

Vierailija
29/52 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 10-20v vanhoja kevät takkeja ja talvi takkeja eikä ole edes kuluneen näköisiä.

Alusvaatteet ja ihoa vasten olevat vaatteet, puuvilla tai viskoosi vaatteet kun vaihdan puhtaat joka päivä kuluvat pesuissa mutta ei päällysvaatteet joita pestään aika harvakseen.

Vaihdan ihoa vasten olevat vaatteet joka aamu puhtaisiin ja ne kuluvat eniten.

Vierailija
30/52 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en osta toisten käytettyjä vaatteita enkä huonekaluja jos en tiedä ja tunne kuinka siistiltä ihmiseltä ne tulevat.

Vierailija
31/52 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen sitä mieltä, että kyllä työttömän kannattaa olla siistissä takissa. Antaa työhaastattelu osaa paremman kuvan. Kommenttina siis näille, joiden mielestä työttömän ei pitäisi saada uutta takkia.

*Työhaastattelussa

Vierailija
32/52 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan. Siistit vaatteet luovat kuvaa siitä, että elämä on hallinnassa, vaikka työtön olisikin. Voihan siistit vaatteet olla vaikka näin ei olisikaan, mutta mielikuva on jokatapauksessa edellä mainitsemani. Kauhtuneet vaatteet luovat kuvaa kurjuudesta ja ongelmista.

Vierailija
33/52 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan. Siistit vaatteet luovat kuvaa siitä, että elämä on hallinnassa, vaikka työtön olisikin. Voihan siistit vaatteet olla vaikka näin ei olisikaan, mutta mielikuva on jokatapauksessa edellä mainitsemani. Kauhtuneet vaatteet luovat kuvaa kurjuudesta ja ongelmista.

Luo kuvaa päihdeongelmista jos ei huolehdi hygieeniastaan. Vaatteethan voi olla vanhoja mutta ei niiden silti tarvitse olla likaisia ja haisevia.

Vierailija
34/52 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on 10-20v vanhoja kevät takkeja ja talvi takkeja eikä ole edes kuluneen näköisiä.

Alusvaatteet ja ihoa vasten olevat vaatteet, puuvilla tai viskoosi vaatteet kun vaihdan puhtaat joka päivä kuluvat pesuissa mutta ei päällysvaatteet joita pestään aika harvakseen.

Vaihdan ihoa vasten olevat vaatteet joka aamu puhtaisiin ja ne kuluvat eniten.

Mulla on 1-5v vanhoja takkeja jotka ovat kuluneen näköisiä. Pesen takit noin 2x vuodessa tai tarpeen mukaan. 

Vierailija
35/52 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaako myynnissä olla kunnollisia takkeja, saattaa olla vaan tämän uuden hirviömuodin luomuksia.

Vierailija
36/52 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en osta toisten käytettyjä vaatteita enkä huonekaluja jos en tiedä ja tunne kuinka siistiltä ihmiseltä ne tulevat.

Ja olet köyhä. 

Vierailija
37/52 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syypunkki kuolee ihmisen ulkopuolella vuorokaudessa. Ei tarvitse edes pakastaa tai pestä, riittää että on kayttämättä vaatetta vaikka kaksi päivää. Luteet ja muut ötökät ovat sitkeämpiä. Lohdutuksena voin sanoa, että nämä muut ötökät ovat aika harvinaisia. Käytettyä (joustinpatja) sänkyä en kuitenkaan kotiini toisi.

käytetystä joustinpatjasta ei voi tietää, missä se on ollut. se on voinut olla jossain vuokra-asunnossa. hyi. täynnä likaa ja ötököitä.

vai vuokra-asunnossa, niin sitten tulee elukat. meillä unikulman -omat puolet tietokoneella suunnitellut mittatilausvuoteet ,parivuode,, 150 e pussilakanat jne, patja suojataan vanulevyillä sijausp päälle. ja koti huippusiisti, tässä asunnossa buokralla jo 9 vuotta, eli miksi vuokra-asunnoista tulisi mitään elukkaongelmaa. olkon vaikka messutalokin, sielläkin kerran kun sattuu ulkomaanmatkoilta kihahtaa lakullinen riesaa

Vierailija
38/52 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Vaan noin viikossa. Ja viileässä syyhypunkki elää pidempään (esim. viileässä varastossa). Lämpimässä ja kuivassa elää lyhyemmän aikaa. 

Vierailija
39/52 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahtaako myynnissä olla kunnollisia takkeja, saattaa olla vaan tämän uuden hirviömuodin luomuksia.

No sen huomasin kun käväisin H&M:n myymälässä. En löytänyt mieleistäni, ja tuo pulju olisi ollut halvimmasta päästä. Pitää käydä vielä tsekkaamassa New Yorker. 

Vierailija
40/52 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entinen on aika kauhtunut. Yksi takki olisi sen lisäksi, mutta se ei mene kiinni, kunnes laihdun. 

Ap

kyllä sillä kauhtuneella pärjää. varsinkin, jos ei työt kiinnosta. mene töihin, jos haluat ostaa uudemman takin

Pöljä, kyllähän työt kiinnostaisi, mutta kun niitä ei noin vain saa, ainakaan tästä kaupungista. Työkokemustakin on ja koulutus. 

Ap

se on sinun henkilökohtainen voi voi. ei se ole mikään syy, että muiden työssäkäyvien pitäisi kustantaa sinulle uusi takki kauhtuneen tilalle.

En huomannut, että hän olisi pyytänhyt sinulta rahaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme viisi