Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jaksatko kävellä portaat 6. kerrokseen?

Vierailija
27.04.2024 |

Kysymys otsikossa. 

Hengästyttääkö?

Ikä?

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläkin se hengästyttää. Ja jaksan.

En usko noita, joita ei hengästytä.

Vierailija
22/57 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn Musiikkitalossa konserteissa ja herranjestas kun ne tädit  h i t a a a a s t i ja vaivalloisesti nousevat niitä portaita. Poistuminen kestää vartin!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksan, mutta hengästyttää kyllä vähän. Työhuoneeni on 5. kerroksessa, en käytä ikinä hissiä. Tulee mukavan lämmin hetkeksi, kun toimistossa muuten on aika kylmä.

Vierailija
24/57 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen näköjään ainoa, jota hengästyttää kulkea portaita ylös. Olen hissikammoinen, en ole 40:een vuoteen käyttänyt missään hissiä. Hengästyn, vaikka olen hyvin liikunnallinen ihminen. Ikää 64v, paino 54kg (pituus 170cm).

Vierailija
25/57 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti jaksan, en hengästy juurikaan.

N63

Vierailija
26/57 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talossamme on n. 80-vuotias ukko, joka kävelee AINA kuudenteen kerrokseen. Ja rivakasti!

Vierailija
27/57 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helposti, ei hengästytä, ikää 67

Onko talossasi hissi?

Ei ole, olen treenannut portaissa vuosia, suosittelen. Käyn myös kuntosalilla pari kolme kertaa viikossa

Vierailija
28/57 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmeellistä että kaikki nyt jaksaa mutta kun te akat lyllerrätte Prismassa niillä turvonneilla nilkoillanne, teidän on koko ajan nojattava siihen ostoskärryyn!!!

Eivät kaikki naiset ole turvonneita valaita.

Vierailija
29/57 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hengästyminen on normaalia porraskävelyssä, mutta hengenahdistus ei. 

Mikä ero niillä muka on. Hengästyminen on sama kuin hengenahdistus.

Mutta itse kysymykseen. Jaksan kävellä - ja nimenomaan kuudenteen kerrokseen - ja teen sen kahdesti/kolmasti päivässä. Kyllä minä hengästyn, mutta ei se haittaa. Ikää 64.

No ei todellakaan ole sama asia minulla on astma ja tiedän ja oikea astma eikä mikään rasitus astma joka on muka joka toisella tapauksella.

Hengästyn usein astman takia, mutta hengen ahdistus tuntuu siltä, niin kuin olisi keuhkot täynnä vesihöyryä ja räkää ja yrität hengittää pillin läpi.

Ajattele se tunne plus hengästyminen ja keuhkot rohisee ja vinkuu .

Ja alkuperäiseen kysymykseen vastaus : jaksan kävell, mutta saatan saada astma kohtauksen, jos menen liian nopeasti.

Vierailija
30/57 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksaisi mutten pysty, lonkat sökönä.

Vierailija
31/57 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

87-vuotias mummeli kävelee aina neloseen ja pyöräili viime kesänä.

Vierailija
32/57 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen näköjään ainoa, jota hengästyttää kulkea portaita ylös. Olen hissikammoinen, en ole 40:een vuoteen käyttänyt missään hissiä. Hengästyn, vaikka olen hyvin liikunnallinen ihminen. Ikää 64v, paino 54kg (pituus 170cm).

Itse olen myös hissi kammoinen ja olen jalka murtuneena keppien kanssa kynkännyt portaat mieluummin kuin, että menisin hissiin.

Ja sitä kyllä hengästyy portaissa se ei ole huono kunnon merkki, vaan enemmänkin väärän hengitys tavan itselläni on astma ja aikaisemmin vastasin toiselle, ettei hengästyminen ja hengenahdistus ole sama asia .

Ja kukaan kellä ei ole astmaa ei ole koskaan kokenut hengenahdistusta, samoin kuin kukaan jolla ei ole diabedestä ei ole kokenut hypoglykemiaa.

Vierailija
33/57 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen myös hissi kammoinen ja olen jalka murtuneena keppien kanssa kynkännyt portaat mieluummin kuin, että menisin hissiin.

Ja sitä kyllä hengästyy portaissa se ei ole huono kunnon merkki, vaan enemmänkin väärän hengitys tavan itselläni on astma ja aikaisemmin vastasin toiselle, ettei hengästyminen ja hengenahdistus ole sama asia .

Ja kukaan kellä ei ole astmaa ei ole koskaan kokenut hengenahdistusta, samoin kuin kukaan jolla ei ole diabedestä ei ole kokenut hypoglykemiaa.

Diabedes? Oletko tosissasi?

Vierailija
34/57 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajusin juuri, että en ole varmaan koskaan käynyt 6 kerroksessa talossa. Olen asunut lähes aina rivitalossa tai omakotitalossa. Opiskeluaikana asuin kerrostalossa kolmannessa kerroksessa. Kaikki ystäväni asuvat omakotitaloissa, joten en ole kylässäkään käynyt kerrostalossa vuosikausiin. Hotelleissa käytän hissiä kun on niitä matkatavaroita....

Vierailija
35/57 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaksan. Alkaa vitosessa hengästyttää. Miksi kysyt?

Koska minuakin alkaa vitosessa vähän hengästyttää, pystyn kuitenkin puhumaan. Olen 42 eikä ole ollut säännöllisesti tarvetta tai tilaisuuttakaan kävellä portaita, niin ei ole vertailukohtaa omaan kuntoon ja mietin onko normaalia.

Vierailija
36/57 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksan kyllä, mutta hengästyn jollei sitten saa mennä matelemalla. Mulla on aina nopea askel. N63

Vierailija
37/57 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksan jos on pakko, mutta olen kyllä hyvin hengästynyt kun pääsen kotiin ja todennäköisesti pidän muutaman sekunnin tauon neljännessä tai viidennessä kerroksessa. Asun kuudennessa kerroksessa ja joskus on hissi rikki tai jos on muuttopäivä joku varaa sitä niin pitkään että kyllästyn odottamaan sitä.

Vierailija
38/57 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sadan kilon keijukaiset alapeukuttaa tätäkin.  Kun minä, siis MINÄ en pysty niin ei noin vanhakaan pysty.

Vierailija
39/57 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmeellistä että kaikki nyt jaksaa mutta kun te akat lyllerrätte Prismassa niillä turvonneilla nilkoillanne, teidän on koko ajan nojattava siihen ostoskärryyn!!!

Eivät kaikki naiset ole turvonneita valaita.

Sinäkin varmaan kauhistelet aina kun uutisoidaan koulukiusaamisesta.

Vierailija
40/57 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sadan kilon keijukaiset alapeukuttaa tätäkin.  Kun minä, siis MINÄ en pysty niin ei noin vanhakaan pysty.

Harmi että ikä ei ole tehnyt sinusta miellyttävämpää ihmistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kahdeksan