Onko joku muu joka ei voi käsittää, että esim koronan alusta on jo 4 vuotta! Tämä 2020-luku on mennyt ihan turbo vauhtia.
En voi vaan käsittää miten aika on hävinnyt.
Neljän vuoden sisään on mahtunut stressi korona-ajoista, työnmenetys, useita muuttoja, kivulias myrkyllinen parisuhde, vakava masennus, uupumusta, uuden ammatin opiskelu ja uudet työt, lukuisia uusia ihmisiä tavannut opiskelun ja töiden kautta, vaikeita taloudellisia ongelmia, riippuvuuksia. Ihan mahdoton neljä vuotta ja paljon suuria menetyksiä.
Rankin taival varmaan elämässäni mutta miten helvetin nopeasti se on voinut mennä. Ei aika ennen mielestäni näin nopeaa hujahtanut.
Sitä edeltävät neljä vuotta oli paljon paremmat vuodet monella tasolla ja silloin eli hetkessä.
Nämä viimeisimmät ihan sekaisin ja sumussa mutta yrittäen aina jostain saada kiinni.
Miten muilla?
Kommentit (11)
Vierailija kirjoitti:
Mennyt aika on aina " nopeaa",eteenpäin ei ole.
Niin mutta suhteutettuna jos mietin 2020-,lukua aikaisempiin aikoihin miltä ne minusta ajallisesti tuntuivat niin tämä viimeisin "kausi" vain tapahtui ihan kuin en olisi itse ollut sitä elämässä jotenkin oikeasti. :D -ap
Tutulta kuulostaa. Luulen, että korona-aika jotenkin osittain sekoitti ajantajun. Se oli ainakin itselläni pitkälti sellaista harmaata, samanlaista arkea ja puuroa, josta ei jotenkin jäänyt normaalin elämän muistijälkiä. En muuten ole ainoa, moni tuttavani on ihmetellyt samaa.
Tästä kaikesta henkisesti toipuminen on näköjään myös vienyt oman aikansa. Vasta tänä talvena elämäni on alkanut tuntua ensimmäistä kertaa suhtkoht normaalilta, joten neljä vuottahan siinä sitten hujahti. Ihan äsken tapahtuneet jutut ovatkin sitten tapahtuneet vähintään viisi vuotta sitten, mikä vaikuttaa osaltaan myös siihen, että viimeiset kymmenen vuotta ovat menneet todella nopeasti, ikään kuin huomaamatta.
Olen huomaamattani muuttunut nelikymppiseksi, mutta samalla tuntuu, että olen vanhentunut myös henkisesti normaalia nopeammin. Elämän rytmi on korona-ajan seurauksena jotenkin muuttunut, kenties pysyvästi.
Vierailija kirjoitti:
Tutulta kuulostaa. Luulen, että korona-aika jotenkin osittain sekoitti ajantajun. Se oli ainakin itselläni pitkälti sellaista harmaata, samanlaista arkea ja puuroa, josta ei jotenkin jäänyt normaalin elämän muistijälkiä. En muuten ole ainoa, moni tuttavani on ihmetellyt samaa.
Tästä kaikesta henkisesti toipuminen on näköjään myös vienyt oman aikansa. Vasta tänä talvena elämäni on alkanut tuntua ensimmäistä kertaa suhtkoht normaalilta, joten neljä vuottahan siinä sitten hujahti. Ihan äsken tapahtuneet jutut ovatkin sitten tapahtuneet vähintään viisi vuotta sitten, mikä vaikuttaa osaltaan myös siihen, että viimeiset kymmenen vuotta ovat menneet todella nopeasti, ikään kuin huomaamatta.
Olen huomaamattani muuttunut nelikymppiseksi, mutta samalla tuntuu, että olen vanhentunut myös henkisesti normaalia nopeammin. Elämän rytmi on korona-ajan seurauksena jotenkin muuttunut, kenties pysyvästi.
Juuri tuo, että ajantaju meni jotenkin vinksalleen. Mitään ei tapahtunut ja kaikki päivät olivat samaa mössöä. Tunnistan tapahtuneen itsellenikin.
Se aika tuntuu menevän nopee koska kokoajan jankataan samoja asioita. Se luo illuusion, että kokoajan eletään tavallaan sitä samaa, eli aika tuntuu menevän nopee.
Koronahan loppu ku seinää (outoa) kun Ukrainan sota alko, eka 2 vuotta samaa Korona hössötystä ja nyt sama Ukrainan suhteen. Kokoajan toistetaan samaa ja samaa ja samaa.
Ja sehän propagandan ideakin on.
Ja kakki on ollut täyttä pas*kaa sieltä asti. Itselläni henkilökohtaisesti jo vuosi 2019.
Vierailija kirjoitti:
Ja kakki on ollut täyttä pas*kaa sieltä asti. Itselläni henkilökohtaisesti jo vuosi 2019.
Hihhih. 😁 *Kaikki*
Tänään ajattelin samaa: vuodet kuluu nopeaan, viikot hurahtaa hetkessä ohi ja päivän aikana ei saa mitään aikaiseksi kun onkin jo ilta. Aika on nopeutunut. Ja minä vanhenen ja elämä kohta ohi. Hurjaa.
Koko 2020 luku on ollut paskan tamppaamista. Ja silti jotenkin kummasti ainakin omat asiani on paremmin kuin 4 vuotta sitten. Ennen ikävä ilmapiiri oli pääni sisällä, nyt se on ulkopuolisessa maailmassa.
Mennyt aika on aina " nopeaa",eteenpäin ei ole.