Meillä kaikilla köyhillä ei ole ollut välttämättä varaa,aikaa tai mahdollisuutta
käydä jotain hyviä kouluja joista saada hyvä ammatti ja isoa palkkaa... vai kuinka moni hyvätuloinen on esim. alkoholistiperheessä kasvanut?
Kommentit (8)
nyt kotihoidon aikana etänä, vaikka köyhiä ollaan. Mielummin pihistellään kun menisin johonkin orjatöihin nyt ja uhraisin opinnot.
Mutta nyt on asiat toisin, sillä opiskelu (myös yliopistotasoinen) on Suomessa ilmaista. Se on vaan tahdosta kiinni.
eiköhän opiskellessa asuta jo pois kotoa ja eletä opinttuen ja ilta- ja viikonlopputöiden varassa, en minä ainakaan saanut penniäkään rahaa kotoa, kun ei ollut antaa!
perheeni ei kylläkään ollut alkoholistiperhe, vaan muuten vaan pienituloinen ja monilapsinen.
ilmainen peruskoulu, lukio ja yliopisto. Et liene lähes viidenkymmenen, joista osa kävi vielä ei-peruskoulua.
Sinulla on ollut ihan kaikki mahdollisuudet opiskeluun. Jos pää ei sitten taas riitä, se on sinun vikasi, ei yhteiskunnan.
Vierailija:
käydä jotain hyviä kouluja joista saada hyvä ammatti ja isoa palkkaa... vai kuinka moni hyvätuloinen on esim. alkoholistiperheessä kasvanut?
Kuinka ollakaan, serkkuni, jotka kasvoivat hyvätuloisessa perheessä, eivät opiskelleet.
minä olen köyhän yksihuoltajan lapsi. Äitini saa todella pientä palkkaa (nykyäänkin n. 1500 e kuussa). Silti opiskelen yliopistossa, valmistun tänä suonna filosofian maisteriksi. Suomessa koulutus on lähes ilmaista, yliopiston vuosimaksu on n. 65 euroa, ja se koostuu terveydenhoitomaksusta, eli meille lääkärit ja hammaslääkärit on ilmaisia.
Kirjoja ei tarvitse ostaa, koska ne ovat kirjastossa (ei meidän alaln kirjoja edes saa kirjakaupoista). Tietokonettakaan ei tarvitse kotiin, koska niitä on yliopistolla vaikka kuinka.
Köyhän ei tarvitse olla tyhmä!!!!!!!!!!!
Heillä on ollut kunnianhimoa senkin edestä, mitä meillä hyvän perheen lapsilla. Ovat katsos ajatelleet, että ei mulle samanlaista elämää, eikä varsinkaan tuleville lapsilleni..