Miksi Amerikassa luottokortti on normaali maksutapa mutta Euroopassa ei?
Dynaamisessa Amerikassa köyhäkin saa helpommin ns lainaa seuraavaan kuukauteen asti kun köyhtyvässä Euroopassa ollaan aina suosittu sitä että mieluummin näkee nälkää kun maksaa luotolla?
Kommentit (48)
Se köyhien lainan saanti johti myös asuntokuplaan ja maailmanlaajuiseen lamaan v.2008.
Ap taitaa olla itse samoja hihhuleita.
Ja niille pankkiireillehan voitot ovat yksityisiä mutta tappioiden pitäisi olla yhteisiä valtion kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Jenkeissä velkaan suhtaudutaan eri tavalla, niin henkilökohtaiseen kuin valtion. Valtionvelkaa on valtavasti ja velkakattoa korotetaan aina lisää kun entinen tulee vastaan. Koko yhteiskunta pyörii velalla. Tuotanto siirtyi Kiinaan kauan sitten.
USAn vaalikampanjoissa ei puhuttu velkaantumisesta yhtään mitään.Aika huima kontrasti Suomeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se Euroopassakin täysin normaali maksutapa. Luoton kerryttämistä sen sijaan on höperöä ihannoida. Sohvan voi ostaa sitten kun rahat on siihen ensin säästetty. Ruokaa pitää ostaa heti kun tulee nälkä.
Tyypillistä tätiajattelua että pitää säästää säästää säästää ja vasta sitten ostaa😆🤣
Kyllä. Samaa tätiajattelua olen harrastanut pikkupojasta asti. Mitään ei ole jäänyt ostamatta ja koska en ole sijoitusvelkaa lukuunottamatta ikinä maksanut korkoja, voisi ajatella, että minulla on ollut varaa ostaa enemmän kaikkea järkevää ja järjetöntä mitä mieleen on juolahtanut.
Saako tuolla tavalla taivaspaikan vaiko marttyyrin viitan?
Jos luet raamattusi, niin taivaspaikan saa noista esittämistäsi vaihtoehdoista.
Amerikassa käy käteinenkin vielä kaikkialla.
En tiiä noista korteista kun käyttö tilillä on € 100 000 jos tulee tarvetta ostoksille.
Muricassa Sekki on normaali muttei Euroopassa !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se Euroopassakin täysin normaali maksutapa. Luoton kerryttämistä sen sijaan on höperöä ihannoida. Sohvan voi ostaa sitten kun rahat on siihen ensin säästetty. Ruokaa pitää ostaa heti kun tulee nälkä.
Tyypillistä tätiajattelua että pitää säästää säästää säästää ja vasta sitten ostaa😆🤣
Kyllä. Samaa tätiajattelua olen harrastanut pikkupojasta asti. Mitään ei ole jäänyt ostamatta ja koska en ole sijoitusvelkaa lukuunottamatta ikinä maksanut korkoja, voisi ajatella, että minulla on ollut varaa ostaa enemmän kaikkea järkevää ja järjetöntä mitä mieleen on juolahtanut.
Saako tuolla tavalla taivaspaikan vaiko marttyyrin viitan?
Ei vaan kateellisten jäkätyksen ja oman mielenrauhan, kun ei tarvitse velkojia pelätä. Kokeile, miltä se tuntuu.
Amerikassa luottokortin omistaminen ei tarkoita velalla elämistä. Se kyllä antaa mahdollisuuden siihen, mutta ei ole millään muotoa suositeltavaa.