Ei löydy kesätyötä nuorelle
On hakenut moneen paikkaan, on hyvä CV, on tehnyt videoita tarvittaessa,on hyvä kielitaito ja sosiaalinen,on hygieniapassi. Ei vain riitä!! Ajokorttia ei vielä ole ja ikä 19 v.
Kommentit (64)
Kuka täysi-ikäinen käy jossain kesätöissä?
Vierailija kirjoitti:
Kuka täysi-ikäinen käy jossain kesätöissä?
Monikin opiskelija nyt esimerkiksi, kesät muuten tyhjiä toukokuusta eteenpäin ja ansaitsee ihan hyvin.
Minä, joka sanoin että omille nuorille on aina löytynyt töitä, he ovat hakeneet niitä itse. Toinen oli jo 12v maatilalla hommissa ja kummallekin oli aina töitä, kaiken maailman haravoinnista erilaisiin hommiin kun ikää tuli lisää. Opiskelun ohella oli oman alan töitä aina ja lisäkoulutuksella toinen on saanut myös vakkaripaikan. Toinen opiskelee,tekee iltaisin ja viikonloppuisin hommia, ja kesällä on myös oman alan töitä tarjolla. Ei olla sukulaisia tai omia työpaikkojamme tai omaa firmaamme edes käytetty tässä, meidän kasvatus lähtee siitä että ITSE pitää ne hommat hoitaa.
Nuorempana toinen lapsista myös keräsi kaikki tienoon akut ja raudat ja sai niistä sievoisen summan.
Aloittaja, kannattaisiko kysellä suoraan joistakin vanhus ym. hoitopaikoista? Tarvitsisivatko työntekijää ulkoiluun/asukkaiden viriketoimintaan/keittiölle avuksi? Kenties hoiva-avustaja -tyyppisiä töitä?
Meilläpäi yleishyödylliset yhdistykset ja mm OP etsii nuoria kehitysvammaisten ja vanhusten päiväkeskuksiin ja palvelutaloihin. Ei tarvitse alan opintoja, ystävällinen ja avoin asenne riittää. Oon siinä ymmärryksessä, ettei meinaa löytyä riittävästi hakijoita. Nuo kannattaa tsekata, ohjelmassa mm retkeilyä ryhmän kanssa, aamupalan laittoa ja sen sellaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisko ostaa sille nuorelle lahjaks vaikka eutanasia jos ei edes töihin kelpaa. : DDD
Mulla on kaksi paikkaa tiedossa, isän ja sedän firmassa, meinaan nostaa palkkaa molemmista ja pelata pleikkaa työkseni.
Te köyhät olette niin aivovammaista karjaa, mä saan kohdella teitä ihan miten mä tykkään ja te kiitätte päälle.
Päivän persu-viesti.
Sua vaan hiertää kun me ei enää edes peitellä mitään ja silti saadaan tehdä niin kun tykätään ja tää ininä internetissä on ainoa mitä te asialle teette, demokraattisen suomen aika on ohi, sinäkin elät nyt meidän persujen suomessa meidän armosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisko ostaa sille nuorelle lahjaks vaikka eutanasia jos ei edes töihin kelpaa. : DDD
Mulla on kaksi paikkaa tiedossa, isän ja sedän firmassa, meinaan nostaa palkkaa molemmista ja pelata pleikkaa työkseni.
Te köyhät olette niin aivovammaista karjaa, mä saan kohdella teitä ihan miten mä tykkään ja te kiitätte päälle.
Päivän persu-viesti.
Sua vaan hiertää kun me ei enää edes peitellä mitään ja silti saadaan tehdä niin kun tykätään ja tää ininä internetissä on ainoa mitä te asialle teette, demokraattisen suomen aika on ohi, sinäkin elät nyt meidän persujen suomessa meidän armosta.
yawn.
Samaa olen kuullut. Jostain syystä työnantaajt eivät vaan palkkaa kesäduuniin porukkaa. Ei edes entisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päivän persu-viesti.
yawn.
Silleen tulit allekirjoittamaan ininäs, me ollaan vasta ekaa vuotta hallituksessa ja me revitään nyt jo perustuslakia maan tasalle ja kukaan ei edes noteerannu kuinka hädissään juristit ja tuomarit siitä oli, se on menoa nyt, loppuu tää pelleily karjan tahdosta me herrat otetaan nyt ohjat ja sinä saat luvan jatkaa ininääs kunhan maksat vuokras ajallaan.
Kyllä me omasta karjastamme huolehditaan siinä missä koiristammekin, ei hätää pieni lehmä. <3
Niin AP, onko sillä sun kullanmuru aikuisella edes mitään ammattia mitä opiskelee?
Paikalliseen FB-ryhmään vaan ilmoitus, että kaikenlainen työ käy. Sitten vaan verot maksatte siitä, op kevytyrittäjänä tms. Kattokaa mallia miten muut nuoret tuon tekee. Sinä voit olla vaikka avustamassa häntä tai teidän perheen isä. Katotte aina että hommat lähtee käyntiin ja hinnoittelu on oikein työmäärään nähden.
Vierailija kirjoitti:
Niin AP, onko sillä sun kullanmuru aikuisella edes mitään ammattia mitä opiskelee?
Sinä kesänä kun olin 19v niin ainakin itse olin tuore ylioppilas eli ihan turhaan vihjaat että aloittajan lapsi olisi jotenkin poikkeus jos ei satu ammattia / opintoja olemaan käynnissä. T. Eri
Niinpä, miksi siis palkata lukioilaista, jolla ei ole MITÄÄN kokemusta mistään kun samaan paikkaan on kymmenittäin hakijoita, jotka jo osaavat muutakin kuin ulkoalukua.
Vierailija kirjoitti:
Paikalliseen FB-ryhmään vaan ilmoitus, että kaikenlainen työ käy. Sitten vaan verot maksatte siitä, op kevytyrittäjänä tms. Kattokaa mallia miten muut nuoret tuon tekee. Sinä voit olla vaikka avustamassa häntä tai teidän perheen isä. Katotte aina että hommat lähtee käyntiin ja hinnoittelu on oikein työmäärään nähden.
Näin o, saadaan koko karja nostettua köyhyydestä kun laitetaan sama 50e seteli kiertään naapurilta toiselle. : ]
Ootte te kyl välillä sulosia kaikessa yksinkertaisuudessanne, ihan hyvä vaan kaikkien kannalta et saadaan teidän omaisuus järkevämpiin käsiin.
Siis miks teidän lapset joutuu tekeen jotain töitä?
Ootteks te oikeasti huolehtinu asioistanne niin surkeasti että teidän tarvii elää kun jotkut farmi eläimet?
Ikävä kyllä jos ap:n nuori on lukioilainen ja ei oikeastaan osaa mitään, niin aika heikot on mahikset päästä niiden ohi töihin jotka oikeasti osavaatkin jo tehdä jotain. Kun nykyään se lukio ei ole mikään sulka hatussa, päinvastoin, varsinkin jos se aika on mennyt ihan hukkaan ja jatkaa opiskelua paikassa johon olisi päässyt heti yläasteen jälkeen.
Oma teini on saanut töitä liikuntaharrastuksen kautta (valmennus- ja tuomaritehtäviä). Nytkin menee kesäleirille ohjaajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Äläpä kehuskele. Se on alle minuutin ,kun sinustakin voi tulla aivovammainen.
Punikki vassari sielä ulisee, arvaas kuka persu omistaa kohta sunkin asunnon. : ]