Onko normaalia että pieru sattuu pyllyn ulkopuolella?
En kehtaa kysyä lääkäriltä. Äsken kun pieraisin niin pieni mutta piiskamainen kipu tuntui pakaroiden sisäpinnalla eli pyllyn ulkopuolella. Onko normaalia? Mitä teen?
Kommentit (44)
Mene lääkäriin,tuontilääkäri-setä tähystää,tai koittaa sormella..
laske pylly n. 20 - 25cm korkeudelle lattiasta, pieraise ja ylläty äänenvoimakkuudesta :D
Kävin äsken kirpparilla jossa jostain syystä haisi ihan viemärikaasu yhdessä kohti, nyt pierutkin haisee ihan viemärille.
Voi se paiskaantua pakaroihin lähellä tuloaukkoa aiheuttaen kipua herkällä alueella kaasuaaltojen kautta.
Vierailija kirjoitti:
On normaalia. Pieru voi tulla millä tahansa paineella, äänekkäästi tai hiljaa tussahtaen. Joskus voi tulla sellainen repivä pieru, joka voi tuntua pienenä kipuna ulos tullessaan. (Huvittaa kirjoittaa tällaista...)
Nauran ääneen, mutta tottahan toi on!
Aika perseestä nuo terävät pierut, kokemusta on :c
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On totta. Pieru sattuu, kirvelee, polttaa ulkopuolella mm pahasti toisten silmiin.
Mä en oo tota ikinä kokenut että silmiin kirvelisi. Taitaa olla myytti.
No, kyllähän oikein tymäkkä löyhkä ("palaneen leivän haju" kuten isävainaa tapasi tokaista) varsinkin pienessä sujetussa tilassa kuten hississä voi saada silmät vetistämään. Sinänsä syy lienee toki enemmin se, että nenun hajuepiteeli huutaa hoosiannaa, kuin se, että haju varsinaisesti kirvelisi silmiä.
Voiko se sattua vielä parin viikon kuluttua yhtäkkiä kohtauksenomaisesti?
Minä epäilen vahvasti että pierusi ovat nousseet sun pääkoppaan ja tekevät siellä tuhojaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä epäilen vahvasti että pierusi ovat nousseet sun pääkoppaan ja tekevät siellä tuhojaan.
Kuulostaa jokseenkin runolliselta - tästähän voisi saada vaikka biisin sanat jollekin vihaista voimapoppia esittävälle tyttöduolle.
"Pierusi ovat nousseet sun pääkoppaan / tekevät siellä tuhojaan / ..."
En oikein osaa ottaa kantaa sinun ongelmaasi. Mutta minua sattui pieru silmään ja jouduin käymään lääkärissä. Mies pieraisi sohvalla niin lujaa, että sukat lensivät jalasta ja hänen sulkijalihas lennähti minua silmäkulmaan, johon tuli tikkejä vaatinut haava.
Sukulaismies kerran pieraisi semmoisen pierun keskellä pirttiä jossa istuimme isolla sakilla, että peeseestä nousi pitkän aikaa mustia pilviä ja haju oli kauhea. Peljästyimme kaikki ja juoksimme ulos.
Joskus voi tuntua nenässäkin, joku voi tirvasta lärviin kun piereskelet sopimattomasti