Heitin kaikki työtodistukset ja koulutodistukset roskiin
Haluan aloittaa kokonaan puhtaalta pöydältä. Ihan alusta.
Voiko joku pakottaa kertomaan edelliset työpaikat ym?
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voi pakottaa. Toki aiemmat merkinnät voi olla jollakin virastolla, jos on. Ellei joku deletoi.
Miten ne saisi deletoitua?
Ei opintosuorituksia voi deletoida rekistereistä, laki määrää säilyttämään tiedot. Ja kun huomaat, että tarvitset kuitenkin niitä hävittämiäsi todistuksia, joudut pyytämään niitä itsellesi uudelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Peruskoulua ei voi käydä uudelleen.
Entä jos ei löydy dokumenttia, että on sen käynyt?
Minäkin haluaisin aloittaa peruskoulusta uudelleen, niin paljon on unohtunut.
t. Ikuinen opiskelia
Kyllä löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voi pakottaa. Toki aiemmat merkinnät voi olla jollakin virastolla, jos on. Ellei joku deletoi.
Ei opintosuorituksia voi deletoida rekistereistä, laki määrää säilyttämään tiedot. Ja kun huomaat, että tarvitset kuitenkin niitä hävittämiäsi todistuksia, joudut pyytämään niitä itsellesi uudelleen.
Missä rekistereissä ne muka on? Ei näy Suomi.fi ainakaan. Sitä kouluakaan jossa kävin peruskoulun ei enää ole.
Vierailija kirjoitti:
Vai mitå IMURINYYMI?
Mikä on IMURINYYMI?
Entä jos vaihtaa nimensä niin sittenhän niitä ei enää näy?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä rekistereissä ne muka on? Ei näy Suomi.fi ainakaan. Sitä kouluakaan jossa kävin peruskoulun ei enää ole.
Suoritetut tutkinnot ovat paperikansioissa sen koulun arkistossa, jossa ne on suoritettu. Pitkä ajan kuluttua, niitä ei ehkä löydy, jos koulu on lopetettu, muuttanut tai jotain muuta tapahtunut. Ei ne missään digimuodossa ole. Ainoastaan tietyt tutkinnot ja luvat löytyvät sähköisistä rekistereistä, jos ne on viime aikoina suoritettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suoritetut tutkinnot ovat paperikansioissa sen koulun arkistossa, jossa ne on suoritettu. Pitkä ajan kuluttua, niitä ei ehkä löydy, jos koulu on lopetettu, muuttanut tai jotain muuta tapah
Eli jes niitä ei enää löydy!!
Mietin tehdä saman. Olen aloittanut kuolinsiivouksen. Kaikki nuoruuden päiväkirjanikin olen hävittänyt.
- mummo -
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suoritetut tutkinnot ovat paperikansioissa sen koulun arkistossa, jossa ne on suoritettu. Pitkä ajan kuluttua, niitä ei ehkä löydy, jos
Päättötodistukset siirretään koululta kunnan/kaupungin keskusarkistoon ja säilytetään siellä maailman tappiin.
Kyllä mulla ainakin vanhoista työtodistuksista oli hyötyä, kun melkein heti sain uudessa paikassa täydet 38 lomapäivää vuodessa. Ja palkkakin määräytyi kokemuksen mukaan. Muuten mulla olis 28 lomapäivää ja palkka yli 200e vähemmän kuukaudessa.
Uskomatonta mutta multa on vaadittu elämäni aikana ainoastaan yhdessä työpaikassa aidot työtodistukset, joista esimies sitten otti kopiot. Muualla ei yhtään mitään, on riittänyt että on vaan kertonut, missä on ollut töissä. Ja tää, missä multa pyydettiin toimittamaan aidot työtodistukset, oli pienipalkkaisin mun töistä, todella pienipalkkainen ns. paskaduuni (sori, en tiedä kauniimpaa sanaa).
Eli aloittaja saattaakin olla oikeassa, ja pelastaa itsensä huonolta työpaikalta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mulla ainakin vanhoista työtodistuksista oli hyötyä, kun melkein heti sain uudessa paikassa täydet 38 lomapäivää vuodessa. Ja palkkakin määräytyi kokemuksen mukaan. Muuten mulla olis 28 lomapäivää ja palkka yli 200e vähemmän kuukaudessa.
Haluan aloittaa alusta.
ostin paperirepjän mutten oo vielä käyttänyt, sinne menee moni paperi ja osa valokuvia
On ihanan puhdas olo jotenkin. Suosittelen.
Vierailija kirjoitti:
Älkää nyt hyvänen aika heittäkö roskiin virallisia papereita. Saattaa olla, ettei tietoja löydy enää mistään muualta jos niitä sattuu kaipaamaan.
Minulla ei ole koko elämäni aikana ollut kuin kesätyöt vuodelta kivi ja nakki. Sen jälkeen en päivääkään työtön koska olen kiertänyt kuntouttavaa ja työkokeilua, sekä keskeytyneitä opintoja. Esittelin ylpeänä työhaastattelussa työkokeilutodistuksia. Haastattelija nyrpisti nenää, ei edes katsonut papereita tarkemmin (mm. työtehtäviä) vaan kysyi etkö siis palkkatöissä ole ollut ollenkaan..?
Poltin takassa kaikki todistukset, vaikka niillä olisi voinut pyyhkiä p*rseenkin.
Vierailija kirjoitti:
Entä jos vaihtaa nimensä niin sittenhän niitä ei enää näy?!
Kyllä henkilötunnus pysyy samana. Aika moni vaihtaa nimensä.
Vierailija kirjoitti:
Meinasin tehdä saman kun niitä ei enää mihinkään tarvitse. Ovat jo valmiina läpikäytynä roskiin heittämistä varten.
Minä olen miettinyt ihan samaa. Erilaisia tutkinto-, kurssi- ja työtodistuksia on vuosikymmenien mittaan kertynyt iso pino. Mitä helvettiä yli 50 vuotias nainen niillä tekee...
Vai mitå IMURINYYMI?