Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En pysty löytämään itsestäni vahvuuksia, vaikka niitä kaikissa pitäisi olla

Vierailija
25.04.2024 |

En ole kätevä käsistäni, en ole kielellisesti tai matemaattisesti lahjakas, en ole sosiaalisesti taitava ihmisten kanssa, en ole urheilullisesti hyvä missään. Lista voisi olla loputon, mutta saitte ymmärisitte pointtini.

Moni on hyvä jossain, koska ovat harjoitelleet pitkään, mutta mua ei oikeastaan kiinnosta aloittaa mitään. Paljon on myös luonnostaa lahjakkaita. Toivoisin itsekin olevani tällainen, mutta sellaista asiaa ei taida olla.

Ystäväni eivät edes osaa vastata tähän kysymykseen, kun jossain asiayhteydessä tullut ilmi. Kieltämättä tämä asia on yksi isoimmista epävarmuuksistani :(

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ainoa. Mullekin on vaikea "keksiä", mitä vahvuuksia itellä olisi. Onneksi niitä tarvii harvoin kertoa.

Vierailija
2/29 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luut, hampaat, hiukset...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole ainoa. Mullekin on vaikea "keksiä", mitä vahvuuksia itellä olisi. Onneksi niitä tarvii harvoin kertoa.

Niinpä. Olisi kiva ajatella, että "oho, mä taidan olla ihan hyvä tässä" tms.

Ap

Vierailija
4/29 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitset pilkkusäännöt. 

Vierailija
5/29 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paksu maha ja reidet?

Vierailija
6/29 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paksu maha ja reidet?

Tykkäät? 

Vierailija
7/29 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet varmasti hyvä kuuntelija

Vierailija
8/29 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paksu maha ja reidet?

Mikä tarve sulla on olla ilkeä? 

Vierailija
9/29 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne sinua joten en tiedä vahvuuksiasi, mutta se voi olla jotain sellaistakin kuin empatia, herkkyys, luotettavuus, luovuus, täsmällisyys, idearikkaus, itsenäisyys, sinnikkyys, avoimuus, järjestelmällisyys tai taiteellisuus. 

Vierailija
10/29 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja. Eräs vahvuus sinulla on jo. Kirjoitat ja jäsentelet ajatuksiasi selkeästi, kuten aloitusviestistäsi voi päätellä.

Et ehkä itse koe sitä kovin ihmeellisenä, mutta nykyaikana on. yhä vähenemään päin selkeä kirjoitustyyli joten olisiko siinä sinun vahvuutesi?

Vierailija
11/29 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja. Eräs vahvuus sinulla on jo. Kirjoitat ja jäsentelet ajatuksiasi selkeästi, kuten aloitusviestistäsi voi päätellä.

Et ehkä itse koe sitä kovin ihmeellisenä, mutta nykyaikana on. yhä vähenemään päin selkeä kirjoitustyyli joten olisiko siinä sinun vahvuutesi?

Luin aloitukseni, niin siinähän oli kirjoitusvirheitäkin. En minä mitään osaa kirjoittaa.

Ap

Vierailija
12/29 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sä olet hyvä vaatimattomuudessa. Harvinaista nykyään, kun kaikkien pitää olla nykyään jotakin. 

Vierailija
13/29 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luin aloitukseni, niin siinähän oli kirjoitusvirheitäkin. En minä mitään osaa kirjoittaa.

Ap

Osaat kyllä. Mä en kiinnittänyt huomiota pieniin kirjoitusvirheisiin koska kirjoitit kuitenkin selkeästi ja myös niin, että lukija jaksaa lukea tekstisi. 

Vierailija
14/29 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahvuuksia ovat myös mm. ystävällisyys, myötätunto, vaatimattomuus, itsesäätely, harkitsevaisuus, arviointikyky, kyky arvostaa kaikkea kaunista, hengellisyys... Joka ikisellä ihmisellä on vahvuuksia. :) 

Vierailija
15/29 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vahvuuksia ovat myös mm. ystävällisyys, myötätunto, vaatimattomuus, itsesäätely, harkitsevaisuus, arviointikyky, kyky arvostaa kaikkea kaunista, hengellisyys... Joka ikisellä ihmisellä on vahvuuksia. :) 

En ole ap, mutta ap:lla voi ihan hyvin olla nuita ominaisuuksia. Toinen asia on kuitenkin, että miten nuita itse tunnistaa.

Vierailija
16/29 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaa lahjakkuutta on vaikea nähdä, jos ympärillä olevat ihmiset ovat vielä lahjakkaampia. Jos mietit vaikka empaattisuuttasi tai taiteellisuuttasi, niin vertaatko johonkuhun, joka on paljon empaattisempi tai taiteellisempi? Saatat olla jossain parempi kuin moni muu, mutta et näe sitä, jos sosiaalinen piirisi koostuu taitavista ihmisistä.

Vaikkapa korkeakoulutettu voi olla lahjakas opiskelemaan, tutkimaan, jäsentämään tietoa ja kirjoittamaan - mutta koska yliopistossa tai töissä kohtaa vielä parempia tai vähintään yhtä hyvin pärjääviä ihmisiä, oma lahjakkuus hämärtyy. Sama voi päteä esimerkiksi alaan, jossa tehdään paljon töitä käsillä. Kaikki muutkin ympärillä ovat samassa asiassa taitavia, joten omaa vahvuuttaan ei enää näe.

Vierailija
17/29 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö jalkojen välissä ole mitään kehittynyttä, siellä ne vahvuudet yleensä. 

Vierailija
18/29 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi jokin omaksi tuntemasi harrastus? Esim hevosten kanssa työskentely, kenties ratsastus. Hevosia ei moni ymmärrä. Tai jokin muu vastaava? 

- hevosmuija

Vierailija
19/29 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että jokaisella on joku vahvuus on lahjakkaiden keksimä juttu säälistä lahjattomia kohtaan. Kuten kauniiden ihmisten keksimä sisäinen kauneus on tärkeintä.

Vierailija
20/29 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten olisi jokin omaksi tuntemasi harrastus? Esim hevosten kanssa työskentely, kenties ratsastus. Hevosia ei moni ymmärrä. Tai jokin muu vastaava? 

- hevosmuija

Noh, on mulla harrastuksia, mutta en mä niissä hyvä ole. Käyn kuntosalilla (en ole vahva tai notkea), pelaan konsolipelejä (en ole hyvä pelaamaan), luen joskus. Ei näistä ainakaan pysty mitään keksimään.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kahdeksan