Miksi työttömyys kasvaa, vaikka hallitus lupasi 100 000 uutta työpaikkaa lisää
Ettei vain syynä olisi kuitenkin se, että haluavat vain ilmaista työvoimaa, koska mikään ei ole halvempaa kuin ilmainen
Kommentit (114)
Vierailija kirjoitti:
Hallituksen päätökset ovat pitkänajan tavoitteita (100v) jolloin työllisyys kasvaa. Nyt hallitus on työllistänyt vain ulosottoa ja poliisia.
Vierailija kirjoitti:
Ei niitä työpaikkoja ainakaan järkyttävillä leikkauksilla tukiin ja muuhun saada. Ihmisillä kun ei ole varaa kuluttaa niin työpaikat vaan vähenee
Jos kulutuskysyntää lisäämällä saataisiin pysyvä parannus työllisyyteen, Venezuelassa olisi huipputyöllisyys.
Valitettavasti kysyntää lisäämällä saadaan vain parin vuoden noususuhdanne ja sitten vuosikymmenten inflaatiokierre.
Koska elinkeinoelä on kyvytön kehittämään uusia vientituotteita. Ainut mitä osataan ovat yrityskauppa kotimarkkinoilla. Huvittava esimerkki on Fazerin uhkaukset rakentaa uusi tehdas Ruotsiin. Vientimarkkinat lähellä, tirks. Eihän vienti ole kuin pieni osa fazerin tuotannosta. Todellisuudessa se on vain lähes monopoliasemassa oleva kotimarkkina yritys. Elintarvikkeita Ruotso vie kolme kertaa Suomea enemmän.
Lupasivat 100000 työtöntä lisää. Muista että vaalilupaukset on aina toisinpäin.
Vierailija kirjoitti:
Ostovoima laskee, tulee konkursseja. Työttömyys lisääntyy, koska ihmisillä ei ole varaa kuluttaa. Minä leikkaan, värjään hiukseni itse, teen kasvohoidon kotona. En osta vaatteita, korjaan vanhoja. En osta kukkia, kerään siemenet. En kuluta mitään, muuta, kuin aivan pakolliset. Myin autoni, kuljen pyörällä/ kävelen. Kiitos Urpo.
Olet tulevaisuuden ihminen!
Siksi että hallitus on paskin tähän astisista.Astuisivat itse pienituloisten kenkiin ja yrittäisivät maksaa laskuja, vuokrat, lääkkeet,ruuat pienistä tuloista.Siinäpä näkisivät sitten mitä kitkutusta se on niin saattaisi ääni muuttua kellossa.Kaikille lisää kokopäiväistä työtä ja palkkoja korkeammalle että ihmisten ostovoima lisääntyy.
Työvoiman tarjonta on lisääntynyt, hienoa! Nyt kun vielä sais nuo työttömät ottamaan töitä vastaan. On se kumma kun ei kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Päätökset pitää saada voimaan ennen kuin ne voivat vaikuttaa. Tällä hetkellä työpaikat riippuvat lähinnä Sannulin jättämästä suhdanteesta.
Tulihan se mutkusanna sentään jo kuudennessa viestissä. Ketjussa missä arvostellaan nykyhallituksen todella lyhyessä ajassa aikaansaamaa korkeaa työttömyyttä.
Ne paikat vievät Kiinalaiset, japanilaiset JA VENÄLÄISET meiltä kaikki työt. Varsinkin naiset. Ja tuskin osaavat ja/tai ymmärtävät suomea.....ja jauhavat vaan jostakin ihmeen käytännöstä........tuskin itse edes tietävät, mitä se sana tarkoittaa ! Se ei ole oikein. Me emme tarvitse ylimääräisiä tänne täysin kuulumattomia ihmisiä NS töihin. Suomi suomalaisille !!!!!!! Vain ja ainoastaan. Ehdoton ei venäläisille, kiinalaisille ja japanilaisille. On siellä niidenkin maissa töitä heille !!! Kaikki he pitää vissiin pakottaa taluttamalla itse ne pois, kun eivät muuten lähde. Vaikka olisivatkin olevinaan Suomen kansalaisia valheellisen avioliiton kautta........puolisot kans sinne !!!! Sitte iän ikuinen maahantulo kielto heille. Siel paikas, mis nyt asun, o yks venäläinen akka. Se o venäläinen tukan perusteella. Niil o sellainen nolo kampaus.......ja tää jätti mut kerran ruoatta koko päiväksi !!!!! Aamupalasta lähtien. Se narsisti laitto mun tarjottimelle sekä vesi - että maitolasin, tuskin oli laktoositonta, kuten se mulle pitää olla. En ikinä ota niitä muulloinkaan. Vettä saan omasta asunnostanikin. Ihan tyhmä akka !!!!! Turhaan se veistelee mun nähden ja kuullen.....se oli sen oma vika !!!!!!!!! Täysin.
Koska hallitus on tyhmä eikä ymmärrä, että juuri heidän toimillaan työttömyys kasvaa vauhdilla.
Vierailija kirjoitti:
Siksi että hallitus on paskin tähän astisista.Astuisivat itse pienituloisten kenkiin ja yrittäisivät maksaa laskuja, vuokrat, lääkkeet,ruuat pienistä tuloista.Siinäpä näkisivät sitten mitä kitkutusta se on niin saattaisi ääni muuttua kellossa.Kaikille lisää kokopäiväistä työtä ja palkkoja korkeammalle että ihmisten ostovoima lisääntyy.
Kerrotko mitä mielestäsi hallituksen tulisi tehdä, jotta kaikille olisi kokopäivätyötä hyvillä palkoilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrotko mitä mielestäsi hallituksen tulisi tehdä, jotta kaikille olisi kokopäivätyötä hyvillä palkoilla?
Perua nämä kaikki työelämäheikennykset, niin suuremmalla osalla ihmisiä on töitä edes jonkinlaisella palkalla.
Vierailija kirjoitti:
Päätökset pitää saada voimaan ennen kuin ne voivat vaikuttaa. Tällä hetkellä työpaikat riippuvat lähinnä Sannulin jättämästä suhdanteesta.
Kuinka matalaotsainen juntti täytyy olla, että syyttää nykyhallituksen osaamattomuudesta edellistä hallitusta.
Taitaa oikeistoröllillä olla faktat hukassa!
Minusta on outoa, että Kokoomuksen somessa iloitaan, että on saatu nämä työelämäheikennykset tehtyä (persujen täydellä tuella). Kiitellään näitä, jotka uudistuksia vieneet läpi.
Sillä, että näiden uudistusten lopputulos on negatiivinen ei näytä olevan mitään merkitystä? Eikö tämä häiritse kokoomuslaisia?
Sama, jos tavoitteeni olisi laihtua ja noudattaisin jotain tiettyä dieettiä, mutta paino vaan nousisi. Silti iloitsisin, että olen hyvin noudattanut dieettiä. Huvittavaa.
täystuhohallituksen toimet on tehtyjä ne näkyy, kuuluu jo kaikille - ainoa oikea teko että hallitus irtisanoisi itsensä. Enemmän tuhoa on vain enemmän korjattavaa seuraavalle.
Enpä ole vielä sellaista työnantajaa nähnyt joka tukien varassa pitkään olleen palkkaisi, ellei saa sitä jollain tuella tai kokeilulla tai muulla, jolloin kyseinen henkilö ei jatkaa tuilla elämistä, ei palkalla.