Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joku Baronan äijä oli uutisissa puolustamassa nelivaiheista työnhakuprosessia uutisissa

Vierailija
24.04.2024 |

Saattaa olla kassatyöntekijälle jopa psykologisia testejä. Ryhmätöitä, videohaastattelu yms yms

Siis meneekö tuo ihmisille läpi? Kyseessä vuokratyötä välittävä firma joka myy yrityksille palveluita. Tarkoitushakuisesti tekee työnhausta pitkän prosessin jotta voi laskuttaa työnhakijaa hakevaa firmaa.

Esimerkkinä Finnkinon nelivaiheinen työnhakuprosessi. Eipä päässyt enää Barona rekrytoimaan Finnkinolle vaativampaan tehtävään haettava työntekijää!

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin, tai ihan ensimmäisen 10 joukosta. minkä tähden nykyään täytyy tehdä asiat vaikeamman kautta?

Vierailija
22/29 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

niin, tai ihan ensimmäisen 10 joukosta. minkä tähden nykyään täytyy tehdä asiat vaikeamman kautta?

Rekryfirmat rahastaa, minkä mahdollistaa se että yksinkertaisiin hommiin on jopa tuhansia hakijoita siinä missä 20 v sitten niihin pääsi yhdellä puhelinsoitolla. Simppelit hommat vaan on vähentyneet työelämästä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo laskutus syynä. Kyllähän ne koittaa selittää kaikenlaista, mutta laskutus on se todellinen syy. En ihmettelisi ollenkaan, jos tulee vielä muutama vaihe lisää.

Vierailija
24/29 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mulla ei ole enää mitään asiaa töihin vajaakuntoisena. Tattis

Vierailija
25/29 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli mulla ei ole enää mitään asiaa töihin vajaakuntoisena. Tattis

Samoin. Olen 40 v ja nyt määräaik eläkkeellä, tavoitteena pysyvä eläke. 

Vierailija
26/29 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
27/29 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ylipäätään tajua miten joku yritys haluaa ulkoistaa työhönottoprosessin rekryfirmalle! Rekryfirman nuoret, kokemattomat mukamas asiantuntijat valitsevat työntekijät, ihan älytöntä. En ikinä maksaisi näille firmoille mistään mitään. Luulisi että olisi helpompaa ja halvempaa itse palkata työnhakijat. Yksi haastattelu kyllä kertoo onko hakija sopiva vai ei. Nyt tuo työnhaku on mennyt pelleilyksi ja rekryfirmat tienaa. 

Olen kohdannut 25-vuotiaan eli lapseni ikäisen rekrytoijan. Hyvä, että on töissä mutta jotenkin tuntui turhauttavalta. Mitä se minua auttaa, että on kaksi korkeakoulututkintoa ja sen lisäksi reipas työura kun oman lapsen ikäinen ja luultavasti myös ikäistensä tavoin maailmanmenoa ymmärtävä ajattelee, että tuo mamma on varmaan kohta vaihdevuotinen ja ryppyjäkin on. Hyi, pois täältä!

Vierailija
28/29 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ylipäätään tajua miten joku yritys haluaa ulkoistaa työhönottoprosessin rekryfirmalle! Rekryfirman nuoret, kokemattomat mukamas asiantuntijat valitsevat työntekijät, ihan älytöntä. En ikinä maksaisi näille firmoille mistään mitään. Luulisi että olisi helpompaa ja halvempaa itse palkata työnhakijat. Yksi haastattelu kyllä kertoo onko hakija sopiva vai ei. Nyt tuo työnhaku on mennyt pelleilyksi ja rekryfirmat tienaa. 

Olen kohdannut 25-vuotiaan eli lapseni ikäisen rekrytoijan. Hyvä, että on töissä mutta jotenkin tuntui turhauttavalta. Mitä se minua auttaa, että on kaksi korkeakoulututkintoa ja sen lisäksi reipas työura kun oman lapsen ikäinen ja luultavasti myös ikäistensä tavoin maailmanmenoa ymmärtävä ajattelee, että tuo mamma on varmaan kohta vaihdevuotinen ja ryppyjäkin on. Hyi, pois täältä!

Huomaatko, että itselläsi on ihan yhtä lailla ennakkoluuloja ja ikärasismia ajatuksissasi? Minulla on lapseni ikäinen (27-vuotias) esimies, en ole tajunnut edes ajatella, että siinä olisi jotain negatiivista.

Vierailija
29/29 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se vaikuttaa nyt olevan että rahanahneuksissa tässä maassa paskotaan aivan kaikki.