Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi asut Suomessa?

Vierailija
07.09.2008 |

Tuli tuon toisen ketjun innoittamana mieleen kysyä miksi asut Suomessa, oletko oikeasti tutustunut olisiko jokin muu maa vielä parempi paikka elää? Miksi, miksi ei?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
07.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska opiskelut on vielä kesken. Sen jälkeen muutamme mieheni kotimaahan. Se ei kaikilta osin ole parempi paikka kuin Suomi, mutta siellä on lämmin ilmasto ja en kestä enää Suomen kylmyyttä.

Vierailija
2/21 |
07.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli aion tehdä jo aloitetut opiskelut loppuun ja sitten olemmekin muuttamassa parempaan ilmastoon. Ja ei, tuleva kotimaamme ei tosiaan ole kaikilta osin Suomea parempi, mutta on niiltä osin jotka ovat meille tärkeimpiä elämän onnellisuuden kannalta. Ainoa suuri miinuspuoli on se, että lapsilla tulee olemaan pitkä matka mummolaan, mutta eipä nuo isovanhemmat nykyäänkään meillä kovin usein ravaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
07.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kaipaa minnekään, vaikka olenkin matkustellut paljon nuorempana.

Vierailija
4/21 |
07.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekä ystävät. Ja pidämme Suomesta :) Olemme asuneet myös ulkomailla ja olemme avoimia tulevaisuudellekin. Ilmasto täällä ahdistaa, mielelläni muuttaisimme ainakin muutamaksi vuodeksi ulkomaille jossain vaiheessa.

Vierailija
5/21 |
07.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä on "helppo" asua (raha). Suunnittelemme kyllä,että tulevaisuudessa olemme suurimman osan vuodesta miehen kotimaassa, jossa henkisesti voimme paljon paremmin eikä tarvitse kärsiä kylmästä, niin ihmisistä kuin ilmasta.

Vierailija
6/21 |
07.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi eilen, kun juostiin sateessa. Tämä Suomen ilmasto on jotain käsittämättömän kurjaa ja ankeaa.

Haaveillaan kovasti kyllä muuttamisesta. Minun olisi mahdollista löytää työ ulkomailta suhteellisen helposti ja pystyisin kyllä elättämään perheen kokonaan toisin kuin Suomessa. Miehellä on isompi ongelma, kun hän ei haluaisi jäädä koti-isäksi kokonaan ja pelkää, että kelpaa vain johonkin tehtaaseen siivoojaksi. Suomessa on kyllä hyvä ammatti, mutta ulkomailla ei pysty siinä mielessä hyödyntämään sitä ja kielitaitokin on minua heikompi. Tarkoitus olisi silti kokeilla siltä pohjalta, että minä menen ensin töihin ja sitten katsellaan, mitä mahdollisuuksia miehellä on. Ja aluksihan olisi hyväkin, että toinen on kotona, niin saadaan arki rullaamaan.

Vierailija
7/21 |
07.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen syntynyt Suomeen. Minulla on suomalainen mies. Täällä on aika turvallista asua.

Vierailija
8/21 |
07.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

realistista siirtymismahdollisuutta. Nyt mieskin jo vähän valmiimpi ajatukseen ja katsastetaan mahdollisuuksia puoliaktiivisesti. Iso okt täällä hidastaa asiaa, samoin lasten koulu eli ajoitus pitää mennä monessa asiassa nappiin että päästäisiin täältä pois. Mutta mulla ei ole mitään syytä asua Suomessa.

Vierailija
9/21 |
07.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarpeeks ku saa pätäkkää ni suksitaan huitsin nevadaan

Vierailija
10/21 |
07.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa on työpaikka, koti, juuret, ystäväpiiri ja sukulaiset, ihana luonto, yhteiskuntarauha, vähemmän ruuhkaa kuin muualla. Miksi ihmeessä mun pitäisi täältä mihinkään muuttaa?

Vierailija
11/21 |
07.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on aika turvallista asua.

pakko mainita, että Suomi ei ole läheskään niin turvallinen maa kuin aina suomalaiset luulee.

Vierailija
12/21 |
07.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun hänestä aika jätti, olemme ajatelleet muuttaa mieheni kotimaahan ihanaan lämpöön.

Mikäs meitä täällä nyt enää pitelisi... Lapsetkin ovat innoissaan muutosta eivätkä varmaankaan tänne kaipaa.

Vierailija
13/21 |
07.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja täällä on halpaa sairastaa.....daa

Vierailija
14/21 |
07.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut myös muualaa ja todennut että samat ongelman ovat ympäristöstä riippumatta. Eikä elämä vauraammasta toimeentulosta huolimatta ollut yhtään parempaa. Ihmisen on itse rakennettava oma sisäinen ja ulkoinen elämä.

Vierailija
15/21 |
07.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

verratuna vaikkapa mihin maahan?

Kovasti tosin tätä maata yritetään tehdä turvattomammaksi eriarvoistamalla meitä.

Vierailija
16/21 |
07.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiat hyvin paitsi ilmasto.

Vierailija
17/21 |
07.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Japanin koemme läheiseksi, mutta tulisimme aina olemaan siellä ulkopuolisia, ulkomaalaisia ("gaijin"). Kaikki olisi vaikeaa, alkaen suhtautumisesta työpaikan saantiin. Tiettyihin paikkoihin meillä ei olisi asiaa ollenkaan. En oikein innostu ajatuksesta joutua syrjityksi vain siksi että olemme toisesta maasta.

Vierailija
18/21 |
07.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siksi, ettei minulla ole syytä vaihtaa kotimaata: Suomi on minulle mukavin paikka elää. Suomessa on kylmät talvet, mutta sen takia täältä puuttuu kaiken maailman likaiset tai myrkylliset ötökät... Eikä täällä ei ole luonnonkatastrofeja. Suomessa on paljon puhdasta luontoa, ja suomalaiset arvostavat ympäristöään. Lisäksi suomalaiset ovat siistejä, asiallisia ja luotettavia ihmisiä jotka noudattavat sääntöjä. Siihen tottunena minua ärsyttäisi monien muiden kansojen hällä väliä -tyyli. Kun kaipaan vaihtelua matkustelen Euroopan kaupunkeihin, Välimeren rannoille tai kauemmaksi - Suomeen on kuitenkin aina ihana palata! Täällä on koti.

Vierailija
19/21 |
07.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väliaikaisesti siksi koska haluan saada opinnot loppuun. Ja ne kun olen Suomessa aikoinaan aloittanut on helpointa jatkaa Suomessa vaikka jotain kokonaisuuksia pystyn toivottavasti suorittamaan kotimaassanikin.

Oikea koti ei ole Suomessa vaan ulkomailla olen asunut kymmenisen vuotta nyt ja toiset kymmenen vuotta lapsena.

Nyt on kuukausi takana Suomessa, vajaa 9 edessä ja melkein jo lasken päivä että pääsen pois...Suomessa on ihan kiva käydä pikaisesti mutta ei täällä kyllä voi asua. En yhtään ihmettele että masennus on täällä muotisairaus, itsekin on koko ajan huonolla tuulella kun kaikki kulkevat naama norsunv*tulla, nuoriso huutelee törkeyksiä tuntemattomille, missään ei saa kunnollista palvelua ja sää tietysti kruunaa koko ihanuuden :(

Vierailija
20/21 |
07.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syitä, jonka vuoksi voisin asua joskus: sukalaiset ja ystävät ovat siellä; tykkään suomalaisesta ruoasta ja sitä on ikävä; myös suomalainen täsmällisyys on hyvä juttu ja se, että yleensä asiat hoituvat sääntöjen (lakien, astetusten) puitteissa ja asiat sujuvat, niin kuin pitää.