Miksi keittäjät ovat vihaisia?
Ollut jo siitä asti kun olen aloittanut 1lk ja nyt opettajana työskennellessä olen törmännyt äksyihin koulun keittäjiin!
Kommentit (21)
Kuuma soppa, kuuma tunne? Ehkei ole mukavaa haistella ruokia päivät pitkät ja kuunnella meluavia oppilaita. Onko se ns. pakkoura vai halu siihen.
Ihan yhtä vihaisia kuin opetkin :)
t. keittäjä
Muutama vuosi sitten olin yhden lukukauden koulun keittiössä ja soppalan erittäin kireä emäntä sanoi, että täällä ei ole tarkoitus olla viihtyisää. Oli mukava palata pihvihommiin joissa saa näyttää jos on mukava fiilis.
Me ei olla mitään vtun keittäjiä, vaan suurtalouskokkeja!
Vierailija kirjoitti:
Me ei olla mitään vtun keittäjiä, vaan suurtalouskokkeja!
Yhtä alentavia molemmat. Miltä tuntuu olla kokoaja vihainen? Onko pää kipeä? Millainen olet rentoutuneena? Hymyiletkö koskaan?
Vierailija kirjoitti:
Muutama vuosi sitten olin yhden lukukauden koulun keittiössä ja soppalan erittäin kireä emäntä sanoi, että täällä ei ole tarkoitus olla viihtyisää. Oli mukava palata pihvihommiin joissa saa näyttää jos on mukava fiilis.
No ompas hyvä lähtökohta jos ei tarkotuskaan olla viihtyisää :O
Vierailija kirjoitti:
Kuuma soppa, kuuma tunne? Ehkei ole mukavaa haistella ruokia päivät pitkät ja kuunnella meluavia oppilaita. Onko se ns. pakkoura vai halu siihen.
Ymmärrän. Sit purkavat kiukkunsa muihin ja pilaavat heidän päivänsä, ehkä työkaverinsa koko elämän :(
Helposti keittää yli. Pskaduuni kakaroita katellessa.
Onhan tuossa oma paineensa ja työt mitoitettu kireäksi. Sopii paremmin joillekin.
Vierailija kirjoitti:
Helposti keittää yli. Pskaduuni kakaroita katellessa.
Yliopistossa sama homma. Eikä siellä ole kakaroita eli sun selitys ei mee nyt läpi :D
Rankka työ, kun nostelee puolivalmisteita uuniin?
Sylkevätköhän keittäjät tuon tuosta lapsukaisten ruokiin? Kuka myöntää?
Aikuisten jotka työskentelevät lasten parissa pitäisi olla kivoja ja ohjaavia, itse en muista kiukkuisia opeja enkä keittäjiä kouluajoilta.
Pitää antaa palautetta! Ei tuollainen työtyyli ole enää tätä päivää.
Ei minun kouluissani. Alakoulussa oli ihana, nuori, kaunis keittäjä, josta kaikki pitivät. Nyt opettajana koulussani on aina ollut mukavia keittäjiä. Juttelevat ja tuovat erikseen minulle mausteita, joista tietävät, että pidän. Tosin ei olekaan mikään pk-seudun jättikoulu.
Vierailija kirjoitti:
Ei minun kouluissani. Alakoulussa oli ihana, nuori, kaunis keittäjä, josta kaikki pitivät. Nyt opettajana koulussani on aina ollut mukavia keittäjiä. Juttelevat ja tuovat erikseen minulle mausteita, joista tietävät, että pidän. Tosin ei olekaan mikään pk-seudun jättikoulu.
Kun asiakas on ystävällinen ja kohtelias keittäjää niin saa yleensä ystävällistä palvelua.
Perseilevät asiakkaat saavat kiukkuista palautetta.
Samaistuneet liikaa Springfieldin ala-asteen Doris-keittäjään?
Huono työilmapiiri, kiire, huonot työtilat, onhan noita