Te jotka olette joskus kuulleet "ääniä"
Niin, eli jotain puhetta jota muut ei kuule. Tai jos olette olleet yksin ja kuulleet jonkun puhuvan, niin millaista se on? Oletteko kuulleet monta kertaa? Pelästyittekö?
Kommentit (21)
Olen kuullut kerran ja en pelästynyt.
Olen kuullut. Ne on arvostelevia ääniä, eli oma kumppani toisessa huoneessa mutisee negatiivisia kommentteja minusta tai manaa jotenkin minua. Tai että naapurit puhuu rappukäytävässä pahaa minusta tai vaikka arvostelee että esim."taas tuo ramppaa kellarissa!". Tai jotakin tuollaista.
Kuitenkin aina äänissä on haukkuva ja negatiivinen halveksuva sävy kohtaani.
Lisäys; en pelkää mutta harmittaa ettei kuule ihan tarkkaan millä sanoilla haukutaan. Olen tk-eläkkeellä.
Viime psykoosissa noin puoli vuotta joka päivä ja koko ajan kuulin ääniä. Ne oli milloin kenenkin.
Olen kuullut. Oli erään lääkkeen haittavaikutus ja ihan hemmetin pelottavaa. En kehdannut kertoa kenellekään koska pelkäsin joutuvani hoitoon. Onneksi itse tajusin, että kyse oli lääkkeestä. Vasta sitten uskalsin kertoa äänistä lääkärille, lääke vaihdettiin ja äänet katosi. Ihmettelen edelleen, miksei tästä haittavaikutuksesta varoitettu ennen lääkkeen aloittamista
Joskus pikkupoikana kun oli 40 astetta kuumetta, muistelen hourineeni äidille jotain että joku sanoi jotain, vaikka huoneessa ei ollut ketään. Sen ainoan kerran jälkeen en ole kuullut mitään "ylimääräistä" ääntä.
Vierailija kirjoitti:
Olen kuullut. Ne on arvostelevia ääniä, eli oma kumppani toisessa huoneessa mutisee negatiivisia kommentteja minusta tai manaa jotenkin minua. Tai että naapurit puhuu rappukäytävässä pahaa minusta tai vaikka arvostelee että esim."taas tuo ramppaa kellarissa!". Tai jotakin tuollaista.
Näissä kannattaa aina miettiä "olenko niin mielenkiintoinen että kaikki puhuisivat minusta".
Ja että ihmiset kuitenkin keskittyvät omaan elämäänsä niin paljon, että tuskin muita huomaa.
Kävelin kerran pimeässä yössä peltojen keskellä, eikä ketään näkynyt missään. Sitten yhtäkkiä kuulosti kuin jokin porukka olisi seurannut minua. Aloin kävelemään nopeammin ja äänet jäi kauemmas. Se oli kyllä merkillistä. Ihan kuin joku usean henkilön porukka olisi pälättänyt siinä 10 metrin päässä minusta.
Kuulin myös pari kertaa yksikseni mökilläni keskellä metsää, että jotkut keskustelivat mökin sisällä. Menin katsomaan, niin eihän siellä ketään ollut. Äänet loppuivat ulko-ovea avatessani.
Ei helvata. Tuntuu että oon oikeasti kummitusten riivaama. Noi ei oo ainoat kerrat. Voihan se myös olla joku puolipsykoosi, tiedä näistä.
Yöllä heräsin ihme tuhinaan. Pepustani vain pääsi suhauksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näissä kannattaa aina miettiä "olenko niin mielenkiintoinen että kaikki puhuisivat minusta".
Ja että ihmiset kuitenkin keskittyvät omaan elämäänsä niin paljon, että tuskin muita huomaa.
No en nyt kaikista mieti. Sanoin että kumppani ja saman rapun naapurit. Rehellisesti sanottuna; minusta on puhuttu paljon pahaa elämän varrella. Ja tämä siis ilman mitään ääniharhoja vaan ihan on ihmiset myöntäneet puhuneensa.
Minä olen aina ihmetellyt sitä, kun ääniä kuulevat sanovat niiden usein arvostelevan kuulijaa. Miksi aivot kehittävät nimenomaan negatiivisia juttuja kuultavaksi?
Vierailija kirjoitti:
Olen kuullut. Oli erään lääkkeen haittavaikutus ja ihan hemmetin pelottavaa. En kehdannut kertoa kenellekään koska pelkäsin joutuvani hoitoon. Onneksi itse tajusin, että kyse oli lääkkeestä. Vasta sitten uskalsin kertoa äänistä lääkärille, lääke vaihdettiin ja äänet katosi. Ihmettelen edelleen, miksei tästä haittavaikutuksesta varoitettu ennen lääkkeen aloittamista
Mikä lääke? Millaisia ääniä ne olivat?
Vierailija kirjoitti:
Minä olen aina ihmetellyt sitä, kun ääniä kuulevat sanovat niiden usein arvostelevan kuulijaa. Miksi aivot kehittävät nimenomaan negatiivisia juttuja kuultavaksi?
Joo, niin taitaa olla. Toinen on sitten nämä jotka on tehny jotain pahaa ja jälkeenpäin sanovat että äänet käski. Miksi ne sitten tottelee näitä äänten käskyjä?
en ole kuullut puhetta , mutta askelia olen kuullut tyhjästä huoneesta. olen myös nähnyt erittäin ison valkoisen linnun lentävän ikkunasta ulos, joka katosi muutaman metrin lennettyään. kysyin kaverilta joka istui vieressäni näkikö hän saman ,sanoi näkevänsä .asiasta ei puhuttu sen jälkeen mitään.
Olen kaksi kertaa elämässäni kuullut äänen, jota ei todellisuudessa ollut. Siis se ääni oli vain pääni sisällä. Ääni oli yksittäinen, pitkähkö soiva torven ääni. Kummallakin kerralla minulla oli voimakas nesteenvajaus, ja lisäksi olin puoliunessa.
Mielenkiintoista on, että kummallakin kerralla tiesin, että kyse on hallusinaatiosta. Vaikka ääniaistimus oli samanlainen kuin oikeassa torven äänessä, tiesin koko ajan, ettei se tullut pääni ulkopuolelta.
Kerran parikymppisenä kuulin nimenäni toistettavan. Säpsähdin ja kävin katsomassa toiseen huoneeseen äänen lähdettä. Se kuulosti äidiltäni.
Asunnossa ei ollut ketään.
Vierailija kirjoitti:
Ihminen ulkoistaa itseä koskevat negatiiviset ajatuksensa.
Vierailija kirjoitti:
Kävelin kerran pimeässä yössä peltojen keskellä, eikä ketään näkynyt missään. Sitten yhtäkkiä kuulosti kuin jokin porukka olisi seurannut minua. Aloin kävelemään nopeammin ja äänet jäi kauemmas. Se oli kyllä merkillistä. Ihan kuin joku usean henkilön porukka olisi pälättänyt siinä 10 metrin päässä minusta.
Kuulin myös pari kertaa yksikseni mökilläni keskellä metsää, että jotkut keskustelivat mökin sisällä. Menin katsomaan, niin eihän siellä ketään ollut. Äänet loppuivat ulko-ovea avatessani.
Ei helvata. Tuntuu että oon oikeasti kummitusten riivaama. Noi ei oo ainoat kerrat. Voihan se myös olla joku puolipsykoosi, tiedä näistä.
Hanhet pälpättävät keskenään lentäessä.Joskus olen itsekin ihmetellyt ensin mikä pälpätys kuuluu .
Niin ja mitä ääni sanoi?