Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

KEVYESTI KESÄÄN VK 4 pulinat

22.01.2007 |

Vähänlaisesti vielä tullut tuloksia tälle viikolle? Mutta muistelen, että osalla oli punnituspäivät myöhemmin viikolla.

Wintterillä oli ollut ikävä kokemus ravintolaillan jälkeen, mutta varmaan antaa tsemppiä sinulle kun tiedät, että kuurisi on hyvä sinulle ja siitä ei kannata kovin lipsua :)

Onnea Loka06:n tyttärelle nimestä! Varmasti ollut äidillä itku herkässä sinä päivänä :)

Omasta puolestani toivotan dunbarin tervetulleeksi!

Kertoisiko joku vielä miten tekee smoothien? Kun en ole ikinä tehnyt. Varmaan netistä löytyisi, mutta teiltä sais tietää hyväksi havaittuja.

Minulla pitänyt ruokalinja hyvin, mutta liikunta jäi viime viikolla tooosi vähälle. Siitä huolimatta -900 g viime viikkoon, jee! Ja pääsin sen 80 kg:n alapuolelle! Oi mikä ihanuus kun paino alkoi seiskalla ;D

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkeli: kiitos tsempityksesta. Ja tervetuloa seiska clubiin. Kylla on ihan eri fiilis nyt, eiko! Toivottavasti siekin saat kovasti uutta potkua.

Muillekin kovasti tsemppia ja hyvaa oloa!

Omaa napaa: Viime viikko meni hieman heikosti, ravintolareissu sai todekin uuden kaanteen diettiini, nyt tosin olen kevyesti lisannyt hiilareita mutta vain 1-2 per paiva ja hyvin pienina annoksina. Salaatti linjalla siis edelleen ja kun oikein viluttaa niin kasviskeittoa tai kanakeittoa olen silloin nauttinut.

Enkeli kyseli niita smoothie ohjeita tassa niita muutaman. Ohje jokaiseen smoothieen on simppeli, ainekset tehosekoittimeen (tai sekoita sauvasekoittimella) ja sekaisin. Sitten vain lasiin ja nauttimaan pillilla. Esim marjat kannattaa laittaa jaisena niin saa ihanan viileaa juomaa. Ja vaikka laihdutukseen ei alkoholi kuulukaan niin vinkiksi sanottakoon etta smoothieita voi myos terastaa esim vodkalla, mutta vain juhlahetkina, muistakaa se!!!

Enjoy!!!

Kevyt-Banaani smoothie:

1 prk bulgarian jugurttia tai muuta maustamatonta jugurttia (n. 2 dl)

3 dl rasvatonta maitoa

1 kpl banaaneja

Vaniljainen masikka smoothie (240kcal):

2 dl rasvatonta vaniljajogurttia

1/2 dl rasvatonta maitoa

n. 1 dl (pakaste)mansikoita (50 g)

1 rkl mansikkahilloa

1/4 dl vehnänalkioita

Vanilja smoothie: (ohjeesta tulee n. 2 lasillista)

2 dl pakastevadelmia

1 dl maitorahkaa (0,2%)

1 dl rasvatonta luonnonjugurttia

1 dl rasvatonta maitoa

6 tippaa makeutusainetta

Mustikka-ananas smoothie: (202 kcal)

300g mustikoita

2 keskikokoista banaania (kuorittuna ja pilkottuna)

500ml makeuttamatonta ananas mehua

2 tl juoksevaa hunajaa

6 rkl luonnonjogurttia

Vesimelooni smoothie: (144 kcal)

1 vesimelooni (viipaloi ja poista siemenet)

1 sitruunan menu

1 rkl sokeria tai makeutusainetta vastaava maara

hyppysellinen minttua (tuoretta)

12 jaakuutiota

Vierailija
2/15 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun viime viikon tulos oli +1,1kg! Ja arvatkaa harmittiko? Pidin herkkulakon hyvin koko viikon ajan ja tarkkailin syömisiäni. Ilmeisesti annoskoot olivat vain liian isoja. Olen tottunut syömään paljon, koska imettäminen on vaatinut veronsa. Nyt kun lopettelen imettämistä, niin eihän se keho tarvitse niin paljon energiaa. Toisekseen turvotusta on jonkin verran, menkat ehkä alkamassa, seliseli...

Kokeilen vielä tämän viikon tällä tavalla ja sitten menen painonvartijoihin opettelemaan pieniä annoskokoja. Taidan huomenna kirjata kaikki syömiseni ylös, jos saisin edes jotain tolkkua määristä.

Tsemppiä:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paino ei tippunut tällä viikolla yhtään :( Tai itse asiassa tippui, ehdin käydä jo 69,9 kilossa (!!), mutta sen jälkeen paino pompsahti takaisin. Minulla on siis tapana käydä joka aamu vaa' alla. Kokonaispudotus on silti edelleen 2,2 kg tämän kuun alusta, joten sinänsä menee ihan ok, mutta ottaa päähän, kun en YHTÄÄN tällä viikolla laihtunut. Tiedänhän toki, että paino voi välillä jämähtää paikalleen, mutta en olisi odottanut sitä näin nopeasti. No, ei auta muu kuin jatkaa sinnikkäästi eteenpäin. Reseptinä edelleen kohtuudella normaalia kotiruokaa, herkut pois ja mahdollisuuksien mukaan lisää liikuntaa.

Vierailija
4/15 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ladyt!

Ajattelin herätellä vielä keskustelua siitä, että olisiko parempi pinoutua vain yhteen pinoon. Tuntuu, että kaksi pinoa on jotenkin vähän hankala... Voisi ehkä pysyä keskustelu myös hieman vilkkampana.

Täällä mennään aika matalalla profiililla tämän laihduttamisen suhteen. Kolmessa viikossa on lähtenyt kaksi kiloa ja se on minulle tällä hetkellä ihan hyvä tahti. Yritän samalla opetella uutta elämän tapaa ja tavoitepainon säilyttämistä.

On kyllä upeaa ajatella, että kun (jos) nyt pääsen kevääksi tavoitteseeni, niin olen ensi kesänä 15 kg kevyempi kuin viime kesänä!

Ihania reseptejä olette laittaneetkin, kiitos niistä! Olisi kiva kuulla, mitkä ovat teidän " laihdutusherkkujenne" . Minä nautin silloin tällöin kevyt jäätelöstä tai mansikkarahkasta. Syksyllä oli tosi helppo laihduttaa, kun vesimeloonit olivat parhaimmillaan. Niitä kului tosi paljon ja hyvällä omatunnolla!

Kevyttä viikkkoa kaikille!

-Diina-

Vierailija
5/15 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan kaikille!

Uus viikko käynnisty vaihteeksi sairastelulla. Aina kun jokin koettelee hiipii mieleen ajatus, josko lohduttaisin itseäni jollain herkulla! 0nko muilla samoja ongelmia? Ja herkkupäivän jälkeen se herkuttelu on vaikeaa lopettaa, seuraavanakin päivänä tulee napsittua kaikkea jos vaan kaappeihin on vahingossa mitään jäänyt. karkkilakkoa on takana kohta kuukausi ja ajattelinkin jatkaa sitä kesään asti. Porkkanana on euro per päivä, miehen maksamana, jos olen heinäkuun alkuun saakka lakossa. Onneksi on keksitty fanipalat ja jäätelö... :)

Galluppia, millaista liikuntaa harrastat ja montako kertaa viikossa?

Tsemppiä uuteeen viikkoon kaikille!

Vierailija
6/15 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hui kun on ulkona KYLMÄ. olen muuten huomannu, että on enemmän nälkä kun ulkon onm kylmä... mistäköhän johtuu???

nyt on alkanu jo helpottaa tuo elämän muutos. mulla on se iso paikkareiden keittokirja ja siinä on tosi kivoja reseptejä. mä harrastan ruuan laittoa ja nautin siitä tosi paljon ja on ollu tosi vaikea luopua ihan kunnon kokkailuista. joten olen soveltanu kaikenmaailman glorian ruoka&viini ja muita reseptejä kevyemmiksi. mulla on yks lempiruoka sellai kookoskerma kanakeitto, mutta se on aika raskas joten ole ditä nyt syöny KUNNES kävin kaupassa ja sinne oli ilmaantunu 5% kookos&lime kermaa. eihän se nyt ihan samaa ole mutta tarpeeks lähelle... :)

tänään käytiin töistä retkellä fazerin tehtailla ja olin luvannu itselleni yhden suklaapatukan siellä all you can eat osiossa ja en sitte saanu edes koko geishaa alas vaan tuli huono olo. eli samoja kokemuksia kun winterangelillä tuosta paluusta entiseen. fazerin lahjakassissa oli onneks myös ruisleipää joten sen pidin ja lahjotin karkit miehelle ja lapselle :)

joku ehdotti että olis vaan yks pino, mustakin se olis helpompi...

ja punnitus mulla onkin edessä perjantaina. pisteet on pitäny, mutta menkat alkoi tänään joten se nyt varmaan vaikuttaa koska turvotusta on selkeästi tullu. katsellaan

kiitos smoothie resepteistä! mun tulee syötyä ihan liian vähän maitotuotteita jos niiden myötä sais lisättyä

M

Vierailija
7/15 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvapuustille ja muillekin makean nalanhimoisille. Pienenkin namulakon jalkeen kokemukset voivat olla melkoisia, eika todellakaan siita parhaasta paasta. Pitakaa vain selkaranka suorana ja herkutelkaa jollakin muulla. Helpommin sanottu kuin tehty. Mutta onko sen tarkoituskaan olla helppoa. Mutta vannon etta jos ruokavalioista otetaan hiilarit ja siis myos sokeri pois ei niita hetkenpaasta enaan kaipaa ja sen minun kuuluisan ravintola reissun jalkeen, en koskekaan hetkeen, en ainakaan sellaisena maarana.

Tosin suklaa on heikko lenkki...

Mulla kanssa hieman heikko viikko takana ja toinen samanlainen nayttaa olevan tulossa. Mies avasi suklaa konvehti rasiat, ja sekos minua kutsuu. Olen yrittanyt pitaa itseni kiireisena etten istahsa sohvalle lahelle sita laatikkoa missa suklaat kutsuu.

Tuo namulakko porkkana on hieno idea. Mutta meilla mies hemmottelee mua jo ihan tarpeeksi ja on aivan uskomaton tuki tassa urakassa. Haluaa itsekin hieman painoa pudottaa.

Ma olen ajatellut liittya kuntosalin jaseneksi kevaan aikana, muuten kuntoilu on erittain vahaista. Viikonloppuisin (saan salliessa) kaymme vuorilla kavelemassa. Niita kun riittaa, onneksi nyt kevat aurinko alkaa paistamaan ja toivottavasti ilmakin hieman lampenee.

Kuka sita sanoikaan etta viluttaa...se on vaan sita kun ei ole enaan rasvaa joka lammittaa!!! hehehe. Villasukat jalkaan.

Mutta koitahaahan tsempata naiset etta saadaan kroppa hyvaan kuntoon ja mieli virkeaksi.

Wintteri

Vierailija
8/15 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että osaa olla ulkona kaunista! Hopeinen ihmemaa. Mieli lepää! Pysyis vaan puut aina tuon näköisinä!

Kiitokset smoothie-ohjeista. Kopsailin ne itselleni keittojen jatkoksi. Pitää kokeilla joku päivä. Laittakaa vaan vielä lisää jos on.

Minulle ihan sama onko yksi vai kaksi pinoa. Helpompihan se tietysti olisi yhteen laittaa tulokset ja jutella. Miten olisi, meniskö sitten ensi viikosta lähtien yhdellä pinolla?

LKoon galluppiin: mulla liikunta on vaunulenkki 3-4 krt/vk. Se soutulaite meinataan ostaa. Tai isä sanoi tänään, että niillä on pölyttymässä vintillä (en edes tiennyt) ja voi tuoda sen testattavaksi. Sais kiinteytettyä hyllypyllyä ja -reisiä :D

Onko muilla mennyt maha sekaisin laihiksen takia? Vai onkohan mulla jotain liikkeellä olevaa mahatautia... hmm... Mietin vaan, että voisko johtua laihiksesta. Pari päivää ollut nyt maha niin sekaisin, että arabia vaan kirkuu apua aina kun edes lähestyn sitä ;D

Diina, minä olen kans sallinut kevyt jäätelön herkutteluun. Menis nuppi sekaisin jos ei saisi jäätelöä! Muusta nyt voi joten kuten luopua.

Dunbarille ja kamiliyalle hillittömät peukutukset tälle viikolle! Kyllä se paino siitä laskee! *bd bd bd*

Vierailija
9/15 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikko ei ollu ihan menny tavoitteiden mukaan.. hiukan harmittaa. Viikonloppuna tuli käytyä viihteellä ja sitten repsahdin herkkuihin lauantaina. No onneks sai sentään sen jälkeen otettua itteä niskasta taas kiinni ja uuteen viikkoon.

Mä oon hiukan sekaisin noiden kokonaispudotusten kera, joten päätin et tästä lähin käytän vaan tuota tulosta minkä saan painareista aina näin keskiviikkosin. Jätän tuolla omalla vaalla käymisen pois. Alotuspaino olis varmaan ollu aika lailla enemmän jos olisin silloin jo käynyt painareissa, mutta annetaan sen olla tuolleen nyt. Kauheen sekavasti selitetty.

Tällä viikolla pitää siis ottaa niskasta kiinni ja koittaa liikkuakkin enemmän mitä viime viikolla. Eiköhän tää laihduttaminen tästä taas jatku.

Tsemppiä kaikille :)

Vierailija
10/15 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin katsomassa ekan viikon ketjua ja silloin siellä oli 66 viestiä. Nyt kun näitten viestien määrä on selkeesti vähentynyt niin mun mielestä voitaisiin siirtyä yhteen pinoon. Voidaanhan me sitten palata taas kahteen ketjuun jos alkaa siltä tuntua. Aika nopeasti osa porukoista kadonnut jonnekkin tai voihan se olla että on vaan sairastelua tai muita kiireitä.

Vierailija
11/15 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tällä viikolla ottanut itseäni niskasta kiinni ja alkanut vähentää tätä kamalaa mässäämistä (jäi hieman joulu ns. päälle ;-) Varsinainen painonpudotus alkakoon ensi viikolla. Ollaan juuri muutettu ja vaaka kateissa (hm..selityksiä, selityksiä), mutta kyselenkin mahtuisiko porukkaanne vielä mukaan?

Kesäksi minunkin tavoitteeni olisi keventyä! Lapsia löytyy kaksi kappaletta, toinen eskari-ikäinen ja nuorempi painos sitten tasan 4kk. Imetän vielä, joten millekään varsinaisille dieeteille en aio alkaa, vaan opetella syömään järkevämmin ja liikkua enemmän. Perusjuttuja, mutta miten se onkin niin vaikeata? Porukassa olisi kait mukavempaa, saisi tsemppausta ja tukea.

Miten ryhmä käytännössä toimii?

Vierailija
12/15 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitse oma punnituspäiväsi, aika monella se on maanantai, minulla on perjantai. Sitten vaan tuloksia tänne ja kuulumisia. Tsemppaillaan toinen toisiamme. Punnituksille on vielä ollut oma pino, mutta ilmeisesti ensi viikolla siirrymme yhteen pinoon. :)

Vierailija
13/15 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas oli tippunut paino 700g. Kuukauden saldo siis on -2,4kg. Olen niin tyytyväinen.

Mun liikunta on jäänyt tosi vähällä nyt kun lapset ovat sairastaneet ja ollu tämmöset pakkaset. toivottavasti ens viikolla asiat korjaantuu. Huomenna lähden pikkukakkosen kanssa minilomalle ja hemmottelen hiukan itseäni. :) Mukavaa viikonloppua kaikille!

Vierailija
14/15 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan kaikille!

Olen kahden pienen lapsen äiti, ekan jälkeen kilot karisi itsestään mutta tästä toisesta jäi 5kg joka sitkeästi lisääntyy itsestään :)

Olen aina ollut urheilullinen ja sporttinen ja syönyt terveellisesti, nyt kuitenkin 2 kotiäitivuoden jälkeen olen todellakin ex-s :) Olen päässyt rapistumaan itseni aivan totaalisesti. Olen myös varustettu TODELLA huonolla itsekurilla että jos kaapissa jotain herkkua tai makeaa löytyy niin varmasti syön kaiken pois.

Poika syntyi juhannusaattona 06 ja silloin päätin että käytän täysimetystä hyväksi ja hoikistan itseni. No, paremmin suunniteltu kuin tehty. Täysimetys loppui jouluaattoon ja nyt osittain imetän vielä.

Olen aikoinani pudottanut 10kg onnistuneesti painonvartioiden pistelaskulla itsenäisesti ja eilen latasin uuden " syö ja nauti" ohjelman ja tarkoitus olisi taas alkaa laskea pisteitä.

Itselläni oli mielessä teidään ryhmään liittyminen että saisin porukasta vähän tsemppitukea jos tuo makeanhimo yllättää :)

Pituutta löytyy HiiriPiisiseltä 163cm ja painoa 59kg, 52-53kg olisi mun tavoitepaino, siinä olen itseni tuntenut aina hyväksi.

Viikon päästä mulla eka punnitus, mikäli en kovin retkahtele...

Vierailija
15/15 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullahan virallinen punnituspäivä on maanantai, mutta olen tässä jo välissä käynyt taas vaa' alla. Lukemat näytti tänään plussaa 200g :( Ai että kun ottaa päähän. Mullahan oli viime viikolla se vatsatauti joten odotettavissa oli että tällä viikolla ei mitään huimia tuloksia tule. Mutta olen kuitenkin pysynyt pisteissä ja olen käynyt pari kertaa lenkillä ja tehnyt vähän lumitöitäkin joten ajattelin että kyllä se paino vähän tippuu. No onhan tässä vielä kolme päivää maanantaihin.

Miten kun painareitten ohjeissa on pisteytetty noi suklaat niin voiko niitä sitten pisteitten puitteissa ihan oikeasti maistella vaikka joka viikko??